• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • Frogstomp

vi va på middag och
    sa " här får ni en pressent av oss, och hoppas ni gillar den. Går tyvär inte att byta! Det här är ett tack för att ni ställer upp så mkt . " Och i paketet låg det ultraljudsbilder.

Dom blev glada. =)

• Klangskan

Vi har köpt en t-shit det står "jag ska bli storebror" på til sonen menhar inte berättat än så återstår att se hur de reagerar...

Ett annat kul tips är att beställa en chokladask på http://www.chokladfabriken.com/ där man man låta chokladen bokstavera t.ex. "du ska bli mormor" så de läder det när de öppnar locket! Borde bli lyckat!!! Berätta gärna sen om ngt valde detta!

• Maluttan

är det bara jag som bölar när jag läser den här tråden? Jag tror visst jag är på smällen...

• lena j89

Min mamma fyller år om en månad så jag tänkte skriva i kortet typ: "grattis mormor på din fördelsedag önskar J......, J...., katten och lilla pyret" Typ.

När det gäller svärfar så kommer det minst en kommentar att han minsann vill bra farfar och att magen inte växer, så när han fäller en sådan kommentar tänkte vi säga typ "ja men du ska ju bli farfar" typ som "men när ska ni skaffa större bil" - " ja men de har vi ju redan"
    Om ni fattar

• mer grubbel
    Maluttan skrev 2010-06-05 13:42:12 följande:
    är det bara jag som bölar när jag läser den här tråden? Jag tror visst jag är på smällen...
    Du är inte ensam
  • One Wish
    Maluttan skrev 2010-06-05 13:42:12 följande:
    Deffinitivt inte ensam! gravidhormoner som man har så kan man inte stå emot

Första barnet vi väntade (Albin) skickade vi ett kort på alla hjärtans dag där vi skrev: Ha en underbar alla hjärtansdag...denna dagen är det inte bara våra två hjärtan som slår för er utan även ett tredje! massa kramar från H, E & "pyret"
    Sen köpte vi även fina ramar som vi skrev in texten:
    Vad är det som ska hända?
    Vad är det som ska ske?
    Vänta några månader så ska ni nog få se!
    /"Pyret"

Med andra barnet som vi väntar nu, berättade vi genonm att vi gjorde en t-shirt med texten storebror till Albin. Var och hälsade på mina föräldrar och satte på honom den på morgonen när han vaknade....sen gick han ut i köket med tröjan på...tog ett tag innan någon såg!! men gud va kul när poletten trillade ner! minen på mina föräldrar var obetalbar!! dom blev superglada!

Sen tog vi kort på Albin i storebror tröjan och skickade till farmor & farfar! det var populärt det med!
  • Odetta

Mina svärföräldrar skulle komma över så vi la EN bulle i ugnen och tände ugnslampan

Kan säga att det gick flera timmar och dem fattade inte...svärmor gick till och med fram och stängde av lampan, men då ställde vi oss tillsammans bredvid ugnen, satte på lampan igen och frågade dem om dem kanske inte trodde att vi hade en baktanke med att ha lampan tänd...

...DÅ förstod dem

Ursprungstanken var att skicka dem ett kort på en bulle i ugnen, men det hann vi inte med.

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Miien

En annan rolig grej är att skicka kort på en stork till alla inblandade, och inte skriva avsändare på... Inget meddelande eller så, det blir en himla stor gissningslek av det hela! :D

• WPmamman

Berättade på fars dag då vi var hos barnets farfar. Gav honom en bok med rim o dy som handlade om just farfar. Alla förstog ändå inte att det var för att vi skulle få barn men han fattadeGlad

• Helle89

är det första barnet?
    Vi gjorde ett VUL och så ramade vi in foton till min mamma och svärmor med första barnet som vi sen gav till dom.. Det var en hitt! . Denhär gången ska vi låta våran son (18 månader) hålla ett papper där det står "jag ska bli storebror i februari" och så ska vi maila det till alla.. jag har nästan hela min familj på Island så vi tyckte att det skulle vara lite roligt :)

Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???