• One Wish

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Maluttan skrev 2010-06-05 13:42:12 följande:
    är det bara jag som bölar när jag läser den här tråden? Jag tror visst jag är på smällen...
    Deffinitivt inte ensam! gravidhormoner som man har så kan man inte stå emot

Första barnet vi väntade (Albin) skickade vi ett kort på alla hjärtans dag där vi skrev: Ha en underbar alla hjärtansdag...denna dagen är det inte bara våra två hjärtan som slår för er utan även ett tredje! massa kramar från H, E & "pyret"
    Sen köpte vi även fina ramar som vi skrev in texten:
    Vad är det som ska hända?
    Vad är det som ska ske?
    Vänta några månader så ska ni nog få se!
    /"Pyret"

Med andra barnet som vi väntar nu, berättade vi genonm att vi gjorde en t-shirt med texten storebror till Albin. Var och hälsade på mina föräldrar och satte på honom den på morgonen när han vaknade....sen gick han ut i köket med tröjan på...tog ett tag innan någon såg!! men gud va kul när poletten trillade ner! minen på mina föräldrar var obetalbar!! dom blev superglada!

Sen tog vi kort på Albin i storebror tröjan och skickade till farmor & farfar! det var populärt det med!
  • One Wish
    mirakelhopp skrev 2010-06-14 21:31:51 följande:
    En kul grej kan vara att fotografera 2 st päron och en liten kotte bredvid. Jag vet inte ifall det är rikstäckande, men här i GBG-trakten så kallas föräldrarna för päron och barnen just för kottar....Sedan skickar man fotografiet till berörda...
    klockren!! ha ha!
  • One Wish
    Kia82 skrev 2010-06-22 18:11:03 följande:
    Så jäkla bra alltså med storebrortröjan, hoppas nu bara att vi plussar snart också så att vi kan genomföra det. Någon som vet något ställe där dom säljer sådana tröjor?
    http://www.mammapatita.se/220.jpg

detta stryka på tryck köpte jag på www.mammapatita.se/ för 25:- sen köpte jag en t-shirt på h&m för 29.50:- och vips hade jag min egen storebror tröja för ingen peng alls!!
Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???