• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • Mållgan

Av syrran fick jag ett inslaget paket vid en middag, inuti var det p-piller! På baksidan stod det "Grattis Moster"! Vi har samma sort. Lite kul. Tog ju en stund innan poletten trillade ner.
    När vi skulle berätta för blivande faster och mormor och morfar fick de en bild på Wiler X.
    På baksidan stod det "Ett och ett är två men blev tre när vi blev ett"
    De läste texten fler ggr och tillslut utbrast de "alltså, är du gravid..??"
    Sen blev det kramkalas! ♥

• lier1979

Vi berättade för svärföräldrarna i helgen. Vi var och hälsade på i deras sommarhus och när dom ställde fram välkomstdrinkar till oss så gav min sambo dom en liten body som han hade haft bakom ryggen i soffan och sa att det nog behövs lite alkoholfritt istället! Dom blev sååå glada! Jättemysigt!

• Em4

Ååå jag blir helt tårögd när jag läser allas berättelser, det är så vackert! Och tänk att hur man än går till väga så blir det alltid lika uppskattat när folk väl förstått innebörden av budskapet ;)

Vi fick vårat plus i söndags, och jag har precis (o då menar jag precis) kommit ner från övervåningen där jag suttit och pysslat ihop text på en utav den blivande storasysterns t-shirtar. Där står numera "Snart är jag inte yngst i familjen...". Vi ska fira midsommar m mina föräldrar i helgen, och jag tänker inte gå runt o bära på hemligheten för de längre. Jag resonerar som så, att skulle något inträffa innan v.12 så skulle jag ju vilja ha min kära mor som "bollplank" oavsett. Så de blir först att få ta del utav våran underbara hemlighet, och det får bli storasyster som får agera budskapsgivare!

När vi väntade dottern gav vi mina föräldrar ett pussel. Vi tog en bild på mig o det positiva grav. testet och skickade iväg till en fotofirma via internet som alltså gjorde ett pussel utav bilden. När det var dax att berätta lämnade vi över pusslet (men vi hade tagit bort bitarna m "clearblue" texten för att de inte skulle förstå allt för snabbt) o sa att vi skulle ha familjestund. Där satt de o pusslade, de insåg ju efter en stunds pusslande att det fattades några bitar, när de slutligen kunde lägga i de sista bitarna m clearbluetexten forsade lyckotårarna, och min pappa utbrister "Vilken himla tur att vi har champagne på kylning, måste vara ödet!". Och mamma kunde inte sluta glädjas åt att hon faktiskt skulle få köpa babykläder. En sån härlig kväll! Och nej, jag drack givetvis inte champagne, det fanns pommac också, måste vart ödet det med ;)

• LivL

Jag fick ett sms imorse. Hade precis vaknat och det forsta ordet var bara: "Positivt." Jag fattade ju med en gang eftersom jag visste att dom forsokte.

Inte sa jattespannande kanske men glaaaad blir man. *wiiii* 

• Åsasåsa
    Em4 skrev 2010-06-22 14:31:00 följande:
    Ååå jag blir helt tårögd när jag läser allas berättelser, det är så vackert! Och tänk att hur man än går till väga så blir det alltid lika uppskattat när folk väl förstått innebörden av budskapet ;)

Vi fick vårat plus i söndags, och jag har precis (o då menar jag precis) kommit ner från övervåningen där jag suttit och pysslat ihop text på en utav den blivande storasysterns t-shirtar. Där står numera "Snart är jag inte yngst i familjen...". Vi ska fira midsommar m mina föräldrar i helgen, och jag tänker inte gå runt o bära på hemligheten för de längre. Jag resonerar som så, att skulle något inträffa innan v.12 så skulle jag ju vilja ha min kära mor som "bollplank" oavsett. Så de blir först att få ta del utav våran underbara hemlighet, och det får bli storasyster som får agera budskapsgivare!

När vi väntade dottern gav vi mina föräldrar ett pussel. Vi tog en bild på mig o det positiva grav. testet och skickade iväg till en fotofirma via internet som alltså gjorde ett pussel utav bilden. När det var dax att berätta lämnade vi över pusslet (men vi hade tagit bort bitarna m "clearblue" texten för att de inte skulle förstå allt för snabbt) o sa att vi skulle ha familjestund. Där satt de o pusslade, de insåg ju efter en stunds pusslande att det fattades några bitar, när de slutligen kunde lägga i de sista bitarna m clearbluetexten forsade lyckotårarna, och min pappa utbrister "Vilken himla tur att vi har champagne på kylning, måste vara ödet!". Och mamma kunde inte sluta glädjas åt att hon faktiskt skulle få köpa babykläder. En sån härlig kväll! Och nej, jag drack givetvis inte champagne, det fanns pommac också, måste vart ödet det med ;)
    vilken toppenidé med ett pussel! fyndigt Skrattande
  • Moonlight83

vi köpte t-shirts på nätet där det stog morfar,mormor osv som vi sen gav.Mest förvånad blir nog morfar men mormor fattade direkt och blev super glad.Farmor och mormor bar dem stolta på jobben när lilla Nova sen kommit till världen.

• Kia82
    mer grubbel skrev 2010-06-07 14:38:38 följande:
    Alla sätt är ju så bra, men jag tror vi kommer köra med Storebror-tröja på vår son när vi träffar våra föräldrar. Blir kul att se hur de reagerar.
    Så jäkla bra alltså med storebrortröjan, hoppas nu bara att vi plussar snart också så att vi kan genomföra det. Någon som vet något ställe där dom säljer sådana tröjor?
  • Moonlight83
    Kia82 skrev 2010-06-22 18:11:03 följande:
    Så jäkla bra alltså med storebrortröjan, hoppas nu bara att vi plussar snart också så att vi kan genomföra det. Någon som vet något ställe där dom säljer sådana tröjor?
    www.gladagrodan.se

Har massor med tröjor med tryck. Tex, ``jag ska bli storebror``
  • One Wish
    Kia82 skrev 2010-06-22 18:11:03 följande:
    http://www.mammapatita.se/220.jpg

detta stryka på tryck köpte jag på www.mammapatita.se/ för 25:- sen köpte jag en t-shirt på h&m för 29.50:- och vips hade jag min egen storebror tröja för ingen peng alls!!
  • mer grubbel
    One Wish skrev 2010-06-22 23:04:29 följande:
    detta stryka på tryck köpte jag på www.mammapatita.se/ för 25:- sen köpte jag en t-shirt på h&m för 29.50:- och vips hade jag min egen storebror tröja för ingen peng alls!!
    Smart, jag tänkte också göra nåt själv. Tycker inte de färdiga som finns att köpa är särskilt roliga. Fast jag tänkte nog hafsa ihop nåt av en gammat tröja och textilpenna
Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???