• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • SilverEmma
    Anonyhm skrev 2010-06-04 13:25:56 följande:
    Ett jätteroligt tips är att inte berätta alls och istället slå vad hemma om vilken släkting som först kommer att bryta tystnaden allteftersom magen växer.
    Det hade varit jäkligt kul faktiskt! Men jag är så jävla dålig på att hålla tyst om sånt! Men ska nog göra det om det blir en trea... (gud förbjude)
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma
    Anonyhm skrev 2010-06-04 13:28:32 följande:
    Nej FAN vad fint!!! 
    Det var jävligt roligt faktiskt!
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • a mor

Baka in ett meddelande i en kaka som svärföräldrarna får. Intressant att se då dom hittar lappen i det dom tuggar på samt då dom öppnar lappen och läser den.

• Habaladabala
    SilverEmma skrev 2010-06-04 11:43:38 följande:
    Jag & sambon spelade & sjöng lite på min farbrors 50-årsfest. Vi avslutade med en nyskriven låt som vi dedikerade till min pappa. Det är den första låten här: www.myspace.com/silverem

Det blev väldigt lyckat!

(har berättat om det i andra trådar också men är så sjukt nöjd med det så jag delar med mig igen)
    haha vad bra du är!

Med första barnet sa vi nog bara att vi hade nåt att berätta och alla förstod direkt men med barn nr 2 lät vi storasyster ha en tröja som det stod "Jag ska bli storasyster" på och det tog faktiskt ganska lång tid innan folk såg vad det stod och fattade.
    Barnens farmor stod mitt emot stora tjejen och kastade boll i säkert en kvart innan hon äntligen såg.  
  • Pormoicheia
    Anonyhm skrev 2010-06-04 13:25:56 följande:
    Ett jätteroligt tips är att inte berätta alls och istället slå vad hemma om vilken släkting som först kommer att bryta tystnaden allteftersom magen växer.
    Så har vi gjort, det var skitkul
    I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • Anonyhm
    Pormoicheia skrev 2010-06-04 13:56:15 följande:
    Jag misslyckades denna gången men ska lätt göra det fullt ut nästa! Vem avslöjade dig först? 
  • Pormoicheia
    Anonyhm skrev 2010-06-04 14:06:10 följande:
    [citat]
    Pormoicheia skrev 2010-06-04 13:56:15 följande:
    Jag misslyckades denna gången men ska lätt göra det fullt ut nästa! Vem avslöjade dig först?  [/citat]

Vi tröttnade på det och erkände efter 4 månader...så vi misslyckades vi också
    I spell like a rake because I'm in so fast in my fingers
  • maya70

Vi var i Torrevieja, Spanien och mejlade en länk till en internetkamera som hela tiden visar strandpromenaden. Vi sa att de skulle gå in på den länken ett specifikt klockslag och där stod vi i Spanien live framför kameran med en skylt: Vi ska ha barn!!!

• Ninni 83

oj oj oj, vilka roliga grejer alla verkar ha hittat på!! Vad roligt!

• Mabaja

Vi gav presenter.. Först fick de en mugg.. Sen fick de en tallrik i form av en groda.. Sen fick de barnbestick och sista de fick var "farmor och farfars bok"...

Min pappa har inte fått något eftersom han inte är så intresserad/glad över att han ska bli morfar!

Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???