• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • MiniLou
    Maluttan skrev 2010-06-05 13:42:12 följande:
    är det bara jag som bölar när jag läser den här tråden? Jag tror visst jag är på smällen...
    Jag gråter ändå ;)
  • Lillary

Idag har jag varit o köpt en bok "Barns tankar om mormor och morfar, Farmor och farfar" som vi ska ge svärföräldrarna i ett paket o tala om att med att iom deras kommande nya titel så kan de förbereda sig lite på vad barn har för tankar i olika åldrar! :D

• Konvaljen

Min dotter var beräknad till den 19 december så på våren, när vi skulle berätta för mina föräldrar, gjorde vi ett julkort och skrev typ "god jul mormor och morfar, jag önskar mig en radiostyrd bil i julklapp".
    Sedan köpte vi en chokladkaka, 200g, skar ett tunt snitt högst upp i förpackningen, stoppade ner kortet och tejpade igen.
    Vi fikade med mina föräldrar och bjöd på chokladkakan och de fick syn på kortet som låg i. De läste flera gånger innan de fattade, obetalbart!

Till min svärmor som bor längre bort skickade vi ett julkort på posten

• Konvaljen

Kan tillägga att när julen kom och dottern var född (hon kom två veckor för tidigt) så fick hon en radiostyrd bil av mormor och morfar...

• Lillary

Tänkte ge våra bästa vänner en liten liten blöja inslaget i ett paket - med en lapp - Bra att ha i nödfall om de blivande föräldrarna glömmer att packa ner tilräckligt den dagen när ni ska vara barnvakt! ;)

• Kjoltyget

Vi berättade en vecka innan alla hjärtans dag för mina föräldrar och syskon. Hade beställt tryck att stryka på en tröja. Alla fick varsin liten påse med en tröja i där det stod  "mormor", "morfar", "moster" och "morbror".
    Min mamma var den första som fattade. Min pappa blev dock så chockad att han inte kunde titta eller prata med mig på hela kvällen.
    Dagen efter så berättade vi på samma sätt för min mormor men en tröja där det stod "Gammel mormor". Hon läste högt på tröjan och tittade på mig och sa lite frågande: "tycker du att jag är så gammal?"
    -"Nä, men i september BLIR du GAMMELMORMOR"
    Då klickade det till och tårarna rullade på oss alla....
    Svärfar berättade vi för veckan efter på samma sätt, men han listade ut det innan. När vi kom till honom på kvällen så frågade han ifall jag ville ha snaps till maten och jag sa nej för att jag var så "trött". Slog mig aldrig att skylla på den kraftiga förkylningen som jag faktiskt redan då hade.

Min bästa kompis hade plussat några veckor innan mig med ett digitalt test och jag testade med ett likadant. Tog ett kort på det positiva testet och skickade det som ett mms och frågade ifall det var så hennes test såg ut, för mitt såg likadant ut Tungan ute

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • Livets under

Vi gjorde som så att vi samlade hela sambons familj till en fika. Brukar vi ha lite då o då så ingen såg nåt konstigt i detta. Sedan gav vi en present till hans pappa (kommande farfar).
    Det han fick var ett tre-pack babystrumpor. På kartongen de satt hade vi klistrat dit en lapp med texten:
    Förvara dessa åt mig, tills jag kommer i Februari.

Jag filmade det hela o det var helt underbart o se hans (o alla andras) min;

- Ska ni ha barn???

Så, nu till helgen är det dags för min familj. Har köpt ett babyalbum! De lär nog fundera lite vad det ska vara till! hihi ska bli så spännande!
    Blir bra med så de bor i en annan stad, så kan man skicka bilder till dem så de kan sätta in i albumet!

• Fairy79
    Maluttan skrev 2010-06-05 13:42:12 följande:
    är det bara jag som bölar när jag läser den här tråden? Jag tror visst jag är på smällen...
    Haha satt just och tänkte samma sak! tur att jag kom till ditt inlägg :) Ja man är lite labil!
  • Caysa

Jag läste om en här på FL för långesedan som la en Kanelbulle i ugnen och tog kort med mobilen och skickade som MMS Cool

• kamomillmilla

Ångrar lite efteråt hur vi berättade för min mamma och pappa när vi fick reda på att vi väntade smått. Mamma har iofs alltid påpekat till min 5 år äldre syster att hon vill ha barnbarn och har gjort det i några år men var lite ängslig över hur de skulle ta beskedet.

Fick bli ett sms till vardera där det stod "Hej mormor/morfar! Vi ses nästa år... :D"
    Dels är jag ung och jag och pojkvännen har inte varit ilag länge när det oplanerade hände.
    Så att göra såhär gav båda två lite tid att smälta det hela samt att jag befann mig cirka 30 mil ifrån de och ville inte vänta med att berätta.

Ångrar det pga att de blev oerhört glada över beskedet och hade önskat att vi hade gjort det lite roligare om jag hade vetat att de skulle bli såhär glada över det.

Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???