• Ninni 83

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Hej!

Det skulle vara kul och läsa om lite olika sätt man kan "släppa bomben"!!

Te.x. på en middag med alla samlade..

Tacksam för egna erfarenheter och tips!

• Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???
  • sylwester

så många bra sätt alla har använt! jag blir helt rörd när jag läser och jag längtar något ofattbart! jag vill dock vänta några år, vill utbilda mig först och vara tillsammans med min sambo en längre tid innan man tar familjesteget :) men hua vad jag drömmer och längtar!
    jag vet att mina föräldrar och hans kommer bli överlyckliga och att kunna överraska dem på något fint och kul sätt är ju underbart.
    grattis till era lyckade sätt!

Älska mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst
  • servetten

mina föräldrar kom ner till mig och min sambo på påskmiddag (de bor 20 mil ifrån oss). Efter maten fick de ett påskägg, ni vet ett sånt i papp som man skall lägga godis i. I där låg massa fina ägg som jag färgat, målat och gjort möster på. Jag hade skrivt med stor svart text "glad påsk mormor/morfar" på dem. När de öppnade dem fattade de ingenting. Mamma frågade om hon skulle ge dem till min mormor och morfar? Haha det var kul att se när poletten trillade ner! När de senare hade kommit hem till sig igen skickade de ett sms där det stod att de äggen var de godaste de ätit =)

• stor grön drake
    äntligen Vi skrev 2010-07-25 09:56:58 följande:
    förra året fick svärmor en kartong med ledtrådar hon fick 3 olika paket som alla var sammansatta av 2 ord. så skulle hon para ihop ledtrådarna för att få presenten,
    hon fick pilgrims halsband = pilgrimsmussla och en hals kedja
    choklad massage = chokladbit och en bild på sonen som är massör
    spikmatta: en mattbit och en spik

och nu närmar sig hennes födelsedag och jag har lovat att hon ska få en lika rolig present i år...
    frågan är väl bara vilka grejor man lägger i. en behållare med kiss och ett gravtest??
    bruksanvisningen på nått annat språk för gravtest och en glad gubbe/ +?

nån som har nån ideé??
    en bild på sonen och en på henne (far + mor)
  • Kävlingetjej

vi hade gjort tshirts med tryck på, världens stoltaste farmor/farfar/mormor/morfar, som de fick i julklapp, det tog inte många sekunder innan det förstod vad det handlade om =)

• Flisaan

min vännina skickade ut ett mass-sms till kompisarna där deras barn nr.3 då ca 1år gammal håller en skylt där det står, jag ska bli storasyster =) det var gulligt och alla blev mycket paffa =)

• hopp83

Vi har tänkt att berätta på min morfars 70-årsdag, han fyller 23/9 (får hoppas att magen inte syns allt för mycket innan bara ). Detta blir hans första barnbarns-barn... Min sambo skall hålla ett tal och i förbifarten skall han säga det...får se hur lång tid det tar innan någon fattar =) Kommer nog bli roligt =)

• annadite

Med vårt första barn avdramatiserade vi det väldigt mycket och ringde bara runt (min familj bor inte i samma stad). Men med det här barnet köpte vi en t-shirt till dottern som det står "STORASYSTER" på, tog en bild och mms:ade till makens familj. Skrattande

~ Stolt mamma till Isadora 080114, bebis i magen & änglabarnen i himlen ~
  • MammatillAxel

Med sonen bakade vi en tårta och skrev följande på:

"En bebbe till familjen!"

Nu planerar vi barn igen, och jag har fått massa tips och idéer på hur man på ett roligt sätt kan avslöja graviditeten, tack vare den här tråden.
    Någon som har fler tips på hur man kan göra, om allt går som vi vill kommer vi ev. berätta runt jul och det skulle vara roligt att berätta på ett sätt som har anknytning till julen, fler tips??

• äntligen Vi
    MammatillAxel skrev 2010-08-02 11:07:22 följande:
    Med sonen bakade vi en tårta och skrev följande på:

"En bebbe till familjen!"

Nu planerar vi barn igen, och jag har fått massa tips och idéer på hur man på ett roligt sätt kan avslöja graviditeten, tack vare den här tråden.
    Någon som har fler tips på hur man kan göra, om allt går som vi vill kommer vi ev. berätta runt jul och det skulle vara roligt att berätta på ett sätt som har anknytning till julen, fler tips??
    ni kan ju ge bort bebis saker i julklapp, en body där det står världens bästa farmor etc?

kanske kan ni väva in barnet i nån av era traditoner, duka för en extra eller ett litet paket under granen.

ett år ställde jag pyttesmå fårskinnstofflor under granen det skulle typ vara "tomtens tofflor" men min syster undrade direkt om jag hade nått att berätta, vilket jag inte hade då Oskyldig
  • MammatillAxel

Jättebra idéer äntligen Vi, tack för de!

• Selma1966

Vi fick visserligen vårt barn genom adoption, men när vi fick klartecken på att vi skulle få adoptera vår son så kom det lagom till fars dag. Vi väntade några dagar till dess och gav morfar ett paket med en bok där mor/farföräldrar kan fylla i fakta om sitt eget liv till barnbarnet, tillsammans med en hel hög av fotografier på vår lilla pojke. Min mamma - mormor - som stid bredvid förstod knappt vad det innebar men när hon vaknade till ur shocken försökte hon slita åt sig bilderna och det blev rena dragkampen "Det var jag som fick dem" tyckte min pappa

• Caysa

Mina föräldrar hade gett mig och min syster en "sommarpresent" i början på sommaren. Så dagen innan mina föräldrar skulle iväg på sin årliga husvagnssemeter så fick de ett "sommarpaket" av mig och sambon. Mamma, fattade ingenting och undrade varför dom skulle få ett paket!
    De fick en tavelram inslagen i ett paket med denna texten i:

Strax efter alla hjärtans dag
    Kan ni sätta in ett kort på lilla jag
    Än så länge är jag bara tre centimeter
    Och ingen vet ens vad jag heter...

Mamma vet att jag längtat efter denna dagen lääänge så hon grät av lycka och pappa... ja vad ska jag säga, han ringer en gång i veckan nästan och undrar när han får tala om det för släkten Flört

• äntligen Vi
    Caysa skrev 2010-08-02 20:21:56 följande:
    Mina föräldrar hade gett mig och min syster en "sommarpresent" i början på sommaren. Så dagen innan mina föräldrar skulle iväg på sin årliga husvagnssemeter så fick de ett "sommarpaket" av mig och sambon. Mamma, fattade ingenting och undrade varför dom skulle få ett paket!
    De fick en tavelram inslagen i ett paket med denna texten i:

Strax efter alla hjärtans dag
    Kan ni sätta in ett kort på lilla jag
    Än så länge är jag bara tre centimeter
    Och ingen vet ens vad jag heter...

Mamma vet att jag längtat efter denna dagen lääänge så hon grät av lycka och pappa... ja vad ska jag säga, han ringer en gång i veckan nästan och undrar när han får tala om det för släkten Flört
    vilket roligt rim
  • danosani

Jag är alldeles nygravid med syskon. Min sambos första barn! Hans föräldrar bor en bit bort och jag träffar dem inte alls ofta. OM vi kan ska vi hålla tyst, så tänker jag dyka upp där med kulan i vädret till jul Hoppas att den är stor till dess, annars får man väl böla "jag är faktiskt gravi-i-id!!"

• lilly2010

vi skickade det tidiga UL bilden från v.13 och skrev: Tänkte bara säga hej! vi ses i November / XX

• Joss90

Puffar upp denna för jag vill höra fler

• nolltvaett

Vi köpte askar, fyllde upp med silkespapper och la i bebisstrumpor i minsta storleken. Sen gav vi bort dem på morsdag (som inföll precid när vi ville berätta). Det var ett uppskattat sätt att berätta kan jag sägs :)

Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???