Hur vi berättade för svärisarna var våll iof inte så kul, men vi skrattade gott i efterhand.
Mannen var då på sjön vecka/vecka, samt jobbade extra så mycket han hann. Så den månaden var han hemma, helt ledig 3 dagar (och några halvdagar) och en av dem skulle vi fara till hans föräldrar och berätta. Vi hade väntat tills 12v-gränsen var passerad. Kom ut lite efter lunch. pysslade på, jag försökte få honom att fu tummen ur och berätta, men accepterade att han ville välja tillfälle (han ville berätta själv) men... klockan elva på kvällen var jag inte finkänslig mer, då verkligen sparkade jag på honom i soffan. Jag var skit-trött och skulle på jobb dagen efter. Vi hade dessutom en bra stund att åka innan vi var hemma.
Så han krystade fram det, varpå svärmor säger "Jasså, inget värre, vi trodde det var något allvarligt när du gått som en katt runt het gröt hela dan..."
för att sedan konstatera att han iaf var äldre än dem (22, de var 21) och dessutom gift (de gifte sig året efter att mannen föddes) och sen fick jag äntligen fara hem och sova
Syrran ringde mig och sa "Jag ska bli MOSTER!" mamma hade skvallrat