Inlägg från: äntligen Vi |Visa alla inlägg
  • äntligen Vi

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

förra året fick svärmor en kartong med ledtrådar hon fick 3 olika paket som alla var sammansatta av 2 ord. så skulle hon para ihop ledtrådarna för att få presenten,
    hon fick pilgrims halsband = pilgrimsmussla och en hals kedja
    choklad massage = chokladbit och en bild på sonen som är massör
    spikmatta: en mattbit och en spik

och nu närmar sig hennes födelsedag och jag har lovat att hon ska få en lika rolig present i år...
    frågan är väl bara vilka grejor man lägger i. en behållare med kiss och ett gravtest??
    bruksanvisningen på nått annat språk för gravtest och en glad gubbe/ +?

nån som har nån ideé??

• äntligen Vi
    MammatillAxel skrev 2010-08-02 11:07:22 följande:
    Med sonen bakade vi en tårta och skrev följande på:

"En bebbe till familjen!"

Nu planerar vi barn igen, och jag har fått massa tips och idéer på hur man på ett roligt sätt kan avslöja graviditeten, tack vare den här tråden.
    Någon som har fler tips på hur man kan göra, om allt går som vi vill kommer vi ev. berätta runt jul och det skulle vara roligt att berätta på ett sätt som har anknytning till julen, fler tips??
    ni kan ju ge bort bebis saker i julklapp, en body där det står världens bästa farmor etc?

kanske kan ni väva in barnet i nån av era traditoner, duka för en extra eller ett litet paket under granen.

ett år ställde jag pyttesmå fårskinnstofflor under granen det skulle typ vara "tomtens tofflor" men min syster undrade direkt om jag hade nått att berätta, vilket jag inte hade då Oskyldig
  • äntligen Vi
    Caysa skrev 2010-08-02 20:21:56 följande:
    Mina föräldrar hade gett mig och min syster en "sommarpresent" i början på sommaren. Så dagen innan mina föräldrar skulle iväg på sin årliga husvagnssemeter så fick de ett "sommarpaket" av mig och sambon. Mamma, fattade ingenting och undrade varför dom skulle få ett paket!
    De fick en tavelram inslagen i ett paket med denna texten i:

Strax efter alla hjärtans dag
    Kan ni sätta in ett kort på lilla jag
    Än så länge är jag bara tre centimeter
    Och ingen vet ens vad jag heter...

Mamma vet att jag längtat efter denna dagen lääänge så hon grät av lycka och pappa... ja vad ska jag säga, han ringer en gång i veckan nästan och undrar när han får tala om det för släkten Flört
    vilket roligt rim
Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???