• Twixie

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Beställde via en hemsida där man kan få egen text tryckt på tröja. Gjorde en t-shirt som vi skrev "Storebror M....."  på. Nästa gång vi skulle hälsa på hos våra föräldrar satte på honom den nästa gång vi hälsade på hos far- och morföräldrarna. Makens föräldrar tog vi på honom tröjan. Det tog lite längre tid för farmor/farfar innan de faktiskt läste vad som stod på t-shirten än för mormor/morfar men lika glada blev de  . Den har vi haft nu även efter det "bombsläppet" eftersom han ju faktistk är storebror . Nackdelen bara är att varje gång sonen hade den på sig efter lillebror kommit ut så tittade de lite konstigt på mig för att se om vi försökte berätta på samma sätt igen Men sedan vi lovat att hitta på ett nytt sätt att berätta OM det skulle bli en trea så har det inte varit några problem . När vi väntade storebror köpte vi varsin bok (alltså en bok till mina och en bok till mannens föräldrar) som är som "Mitt första år" men för farmor/farfar/mormor/morfar att fylla i om när de var små. Slog in och lämnade över på julafton Berättade också för blivande fadern (när vi väntade storebror) genom att köpa boken "Du ska bli pappa" och slå in och ge som en förjulklapp (var dagarna före jul och vi skulle fira på varsitt håll så han anade inget först ).

(¯`°?.¸ ღ Mammas älsklingar M & M ღ¸.?°´¯)
  • Twixie
    Twixie skrev 2010-06-04 23:48:09 följande:
    Beställde via en hemsida där man kan få egen text tryckt på tröja. Gjorde en t-shirt som vi skrev "Storebror M....."  på. Nästa gång vi skulle hälsa på hos våra föräldrar satte på honom den nästa gång vi hälsade på hos far- och morföräldrarna. Makens föräldrar tog vi på honom tröjan. Det tog lite längre tid för farmor/farfar innan de faktiskt läste vad som stod på t-shirten än för mormor/morfar men lika glada blev de  .
    Jösses vad usel jag är på att skriva idag då! Skulle vara ..."Nästa gång vi skulle hälsa på hos våra föräldrar satte vi på honom tröjan. Makens föräldrar tog det lite längre tid för än mina innan de läste vad som stod  på t-shirten men lika glada blev de
    (¯`°?.¸ ღ Mammas älsklingar M & M ღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???