Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

min mamma fyllde år passligt efter v12, så hon fick ett dofljus där det stod mormor är... och sen en massa fina ord. först fattade hon inte, trodde väll jag tagit fel ljus, och sen trillade det ner. Hon blev helt ställd "är det sant?" (vi har fertilitetsproblem)Nalle

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake

Hur vi berättade för svärisarna var våll iof inte så kul, men vi skrattade gott i efterhand.
    Mannen var då på sjön vecka/vecka, samt jobbade extra så mycket han hann. Så den månaden var han hemma, helt ledig 3 dagar (och några halvdagar) och en av dem skulle vi fara till hans föräldrar och berätta. Vi hade väntat tills 12v-gränsen var passerad. Kom ut lite efter lunch. pysslade på, jag försökte få honom att fu tummen ur och berätta, men accepterade att han ville välja tillfälle (han ville berätta själv) men... klockan elva på kvällen var jag inte finkänslig mer, då verkligen sparkade jag på honom i soffan. Jag var skit-trött och skulle på jobb dagen efter. Vi hade dessutom en bra stund att åka innan vi var hemma.
    Så han krystade fram det, varpå svärmor säger "Jasså, inget värre, vi trodde det var något allvarligt när du gått som en katt runt het gröt hela dan..."
    för att sedan konstatera att han iaf var äldre än dem (22, de var 21) och dessutom gift (de gifte sig året efter att mannen föddes) och sen fick jag äntligen fara hem och sova Drömmer

Syrran ringde mig och sa "Jag ska bli MOSTER!" mamma hade skvallrat

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake
    äntligen Vi skrev 2010-07-25 09:56:58 följande:
    förra året fick svärmor en kartong med ledtrådar hon fick 3 olika paket som alla var sammansatta av 2 ord. så skulle hon para ihop ledtrådarna för att få presenten,
    hon fick pilgrims halsband = pilgrimsmussla och en hals kedja
    choklad massage = chokladbit och en bild på sonen som är massör
    spikmatta: en mattbit och en spik

och nu närmar sig hennes födelsedag och jag har lovat att hon ska få en lika rolig present i år...
    frågan är väl bara vilka grejor man lägger i. en behållare med kiss och ett gravtest??
    bruksanvisningen på nått annat språk för gravtest och en glad gubbe/ +?

nån som har nån ideé??
    en bild på sonen och en på henne (far + mor)
Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???