• imzey

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

På en familjemiddag med hela min sambos familj (dom är 9 stycken i familjen) berättade vi. Min svärfar hade dragit ett skämt tidigare som alla syskonen hade hört förut, ni ska få ett syskon.
    Så efter det la min sambo till. Då kan jag ta och berätta att ni ska bli farmor och farfar.
    Min sambos kusin som oxå var där skrattade för han tyckte det var ett roligt skämt.
    Det tog en sekund innan polletten trilla ner sen blev.
    Alla blev jätte glada och min svägerska frågade om det var sant. Vi drog ett grymt skämt för henne den 1 april, att hon skulle bli faster, men månader senare var det faktiskt sant.

Till mina föräldrar vågade jag knappt berätta, var så nervös. Gav min syster ett papper på vad gravida ska och inte ska äta, bad henne ge min mor den från mig. Hon fattade inte alls först vad det var, som kom hon insusandes i rummet och så grät vi :D

Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???