Inlägg från: Linda plus 1 man och 3 barn |Visa alla inlägg
  • Linda plus 1 man och 3 barn

Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???

Här kan man kika på massor med roliga sätt att göra det på. Man blir lite tårögd när man ser alla överlyckliga blivande far- och morföräldrar...

• Linda plus 1 man och 3 barn

Glömde ju berätta hur vi berättade för våra föräldrar om att vår väldigt oplanerade nummer 3 var på väg...

Min mans föräldrar bor utomlands så vi hade inte möjlighet att berätta när vi skulle ses nästa gång, det skulle helt enkelt ta för lång tid... Mannen och hans pappa skypade för att diskutera vad som skulle vara det bästa bilköpet för vår familj. Min man skickade över olika länkar med intressanta bilar. En bil var ganska stor varpå min svärfar frågade: "Men varför tittar du på så stora bilar?" Min man svarade: "Ja vi måste ju får plats med allting: Två bälteskuddar, babykydd, barnvagn (vi hade ingen då), skötväska osv..."
    Hans pappa blev tyst en stund och sen sa han: " Vad sa du? Skötväska? Ska ni ha en till??!!!"
    Han blev överlycklig och gratulerade översvallande. Han fick berätta för svärmor sen som blev lika lycklig hon! Synd bara att vi inte kunde kramas i all tårögdheten.

Mina föräldrar blev lika glada (pappa trodde dock först att jag skojade med honom ). De bor också utomlands så jag visade upp stickan i kameran när vi skypade. Mamma började gråta av glädje och pappa skrattade och blev också väldigt rörd.

Svar på tråden Tips efterlyses på hur man på ett skojigt sätt kan berätta för ens familj/svärfamilj att man är gravid???