• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LittleJunia

Havsklippan- Jag var inte sjukskriven. Gick hem en sisådär 30 min tidigare den dagen då jag hade onda sammandragningar. Var väl kanske inte så effektiv.. Men att sjukskriva mig hade jag inte ens en tanke på faktiskt. Såg ingen anledning till det. Men hade haft fortsatta onda sammandragningar fler dagar så hade det kanske varit något annat. (sitter mkt på kontor, dock inte hela tiden)
    Måste faktiskt säga att jag blev förvånad över att så många sjukskrivit sig! Förvånad Inget ont i det jag menar, men det förvånade mig!

Blev inget denna gången heller! Sitter här med tant röd och surar! 
    Nästa ÄL kommer bli svårt för mig o sambon att få till, så det lär nog tyvärr dröja ännu en mens innan vi kan få till några "försök"  ! *suck* Nu har vi snart varit igång ett år

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MCT79
    LittleJunia skrev 2010-06-22 18:58:39 följande:
    Havsklippan- Jag var inte sjukskriven. Gick hem en sisådär 30 min tidigare den dagen då jag hade onda sammandragningar. Var väl kanske inte så effektiv.. Men att sjukskriva mig hade jag inte ens en tanke på faktiskt. Såg ingen anledning till det. Men hade haft fortsatta onda sammandragningar fler dagar så hade det kanske varit något annat. (sitter mkt på kontor, dock inte hela tiden)
    Måste faktiskt säga att jag blev förvånad över att så många sjukskrivit sig! Förvånad Inget ont i det jag menar, men det förvånade mig!

Blev inget denna gången heller! Sitter här med tant röd och surar! 
    Nästa ÄL kommer bli svårt för mig o sambon att få till, så det lär nog tyvärr dröja ännu en mens innan vi kan få till några "försök"  ! *suck* Nu har vi snart varit igång ett år
    Jag tror det beror mkt på vad man jobbar med.. jag är sjuksköterska inom cancervården och jobbade de 4 första veckorna med blödningar... sen blev jag sjukskriven (och inlagd ett dygn) i 5 veckor totalt. Tillbaka och jobbade och blödde nog en vecka till då.. totalt 10 veckor med blödningar. Helt negativt test och blodprov som visade hcg < 5 fick jag först ett par veckor efter det.
    Jag pallade inte med att ta hand om andra, och kan heller inte spekulera i om jag hade orkat jobba om jag haft "kontorsjobb"..

:)
  • MCT79

Happiness! Roligt att se dig igen!! Nu jäklar! ;)

Odd, inse.. du är på smällen!!  hahah!!

Jag är idag på...hmm... bim -8... har sedan äl haft molvärk.. konstant molande som ändå är rätt svagt.. känner det när jag sitter stilla.. inte annars.
    Redigt gasig i magen.. vilket kanske kan ses komiskt men det är inte det minsta lustigt...  :((

Har varit på ett sjujävla humör ett par dar.. mår diffust illa ikväll...men.. jag är nog skengravid... inga ömma bröst, inget sånt alls..

• FruW

Happiness - sååå kul att se dig i tråden igen!! Mår du bättre?? Skönt att äl har kommit igång igen så ni kan fortsätta era försök.  En liten {#emotions_dlg.flower} till dig..

Odd - tack för bacillerna - de är alltid såå välkommna! Skrattande Hoppas de är multiresistenta så vi omöjligt kan låta bli att bli smittade! Och ja, håller med ovanstående - du är på smällen!! Wihiii!

Varför är väntan på BIM så lång? Har inte BIM förrän 2 juli, känns som en evighet dit! Har inga sympom alls, o inte så hoppfull, men så länge mensen inte kommit kan man ju drömma iaf..

Hur ser det ut på listan, har någon någon koll? Borde väl vara några BIM snart? Nu vill jag verkligen se en hel hög fina Plus i tråden!!!

Stor kram till alla där ute! Nu jäklar blir vi på smällen o hänger i den andra tråden istället!

• ElleMelle

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    25 juni- LillaMy3. (¨1a försöket efter mf maj-10,tot fjärde med pergotime )
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    27 juni pinklove (1:a försöket efter MF 1:a juni-10)

28 juniPuttekulan (7:e försöket efter MF dec-09)

30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
                                             HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011

• mallanis
    Hej tejer! Nu finns jag med igen och har satt upp mig på listan men än så länge under väntar på mens!! 

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    25 juni- LillaMy3. (¨1a försöket efter mf maj-10,tot fjärde med pergotime )
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    27 juni pinklove (1:a försöket efter MF 1:a juni-10)

28 juniPuttekulan (7:e försöket efter MF dec-09)

30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
    Mallanis
                                             HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
  • mallanis

Havsklippan- Välkomen till tråden men beklagar ditt mf.

Jag var under mitt MA först sjukskriven en vecka- Blödde massor och kunde/ville inte vistas bland folk då det helt plötsligt kunde komma massa blod och mina bindor räckte inte till. fick först tabletter, sen koll hos läkaren och nya tabletter första veckan.
    Sen blev jag sjukskriven veckan efter då jag ändå blev skrapad och hade förlorat så mycket blod och hade dåliga blodvärden och ingen energi (sov sov och sov) och var snurrig om jag bara reste mig för fort.

Nu vid mitt mf, var jag bara hemma en dag för att jag inte kunde koncentera mig på jobbet. Så det beror på hur man mår men också hur man hanterar sorgen. Sista gången var det mer väntat och "hela världen rasade inte".

Jag ska på akupunktur idag och i morgon läkarbesök. Akupunkturen ska bli "roligt" men jag är nervös för läkarbesöket...

• kajsalisa

Hallå tjejer. Härligt att se att både Happiness och Mallanis är på banan igen. Fortsätter hålla tummarna för alla i den här tråden och blåser gravidbaciller på er. Det vore härligt med lite plus snart igen. Lycka till alla underbara, starka tjejer. You can do it!!!

• MCT79

röntgensyrran! Jag har en fråga till dig, visst hade du molvärk hela vägen från äl när du plussade?? hade du några mer symtom?
    Jag blir tokig på denna dova diffusa mensvärk.. å en supersvagt illamående som ligger bak i svalget....

• LittleJunia

Alltså jag fattar inte vad som är fel på min dator, men både igår och idag har jag försökt att kopiera in BIM-listan och ändra mig, men det går sjutton i det inte! *suck*

Någon som kan ta bort mig från BIM-listan och lägga in mig på "väntar ny mens eller ägglossning"

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3