Happiness skrev 2010-06-18 17:22:15 följande:
känner mig fortfarande så himla risig så jag kan inte skriva. Det har hänt så mycket här.
Har läst mycket om MF och förhögt TSH nu så det sprutar genom öronen. Tyvärr ger inte kliniken med sig en tum och vi kan självklart anmäla till HSAN men det ger inte oss något dessvärre.
Har lämnat nya blodprov till VC för att se vad TSH ligger på nu. Ligger det för högt ja då gäller det att öka Levaxindosen fort som ögat. Ska till läkaren den 6 juli för att diskutera och analysera blodprov. Ska be om en remiss til endokrinologen.
Min hypetyreos är besvärlig inte nog med att jag blir infertil av den jag har också svårt att fungera i vardagen. Det finns ett preparat som skrivs ut endast på licens det heter amour Thyroid och är naturligt svinsköldkörtelhormon. Det kommer bli en kamp att få tag på detta men jag har kollat upp lite olika läkare i Norden. Jag har faktiskt höjt min egen Levaxindos utan att snacka med läkaren. Något måste hända nu liksom. Jag vägrar ha ett MF till.
Eftersom jag troligtvis hade ett MF i april också kan även förklaringen ligga i slemhinnan. Embryot har helt enkelt svårt för att fästa. Jag testar Albyl Minor för det. Har även lämnat in en fertilitetsutredning till landstinget sjukhus. Får se hur om dom tänker ta emot oss. Det känns iallafall helt meningslöst att göra ett IVF försök till så länge Levaxindosen inte är rätt inställd. IVF-läkaren sa att vi hade LIKA stora chanser att köra på naturlig väg...so way not liksom????Dumt att ödsla mer tid,kraft,hälsa och pengar på detta.
Med handen på hjärtat är jag helt övertygad om att IVF försöket var dömt att misslyckas eftersom dom inte kollade mtt TSH en extra gång vid FSH stimuleringen. Har läst bl a en artikel av Professor Ernst Nyström. Han hävdar att vid ET ska man gå in och höja Levaxin dosen med 25-50%. Självklart hävdar klinken att det inte behövs. Hade dom tagit det blodprov som jag nekades hade dom sett att mitt värde var skyhögt och att dom med detsamma skulle satt in Levaxin. Som sagt för högt TSH leder ju till MF och att man inte kan bli gravid överhuvudtaget.
Förlåt alla mina vänner för att jag tjatar om detta...tror nu efter att ha sörjt ett tag att jag kan lägga allt åt sidan och bara njuta av min man i lugn och ro. Ska försöka att inte bli mer bitter på sjukvården än vad jag var innan
Välkomna alla nya. Beklagar verkligen över att ni hamnat här, men det som är toppen att INGET är FÖR dumt eller knäppt att ta upp i denna tråd
Vi har bestämt oss för att kämpa vidare mot vårat mål....en bebis i famnen.
************************************KRAM********** *******************************************
Gumman då....dumma klinik! Jag tycker ni gör rätt med att anmäla dem! Och sås tår du på dig att hitta en läkare som kan ställa in levaxinet åt dig ordentligt, en som vet vad han/hon snackar om!
Du vet att jag finns här för dig vännen, och mina tummar och tår! YOU GO GIRL! Jag är övertygad om att du snart joinar mig på BF listan igen
*stormegabamsekram*