• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • acure

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    25 juni- LillaMy3. (¨1a försöket efter mf maj-10,tot fjärde med pergotime )
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    27 juni pinklove (1:a försöket efter MF 1:a juni-10)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
                                             HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011

• Odetta
    Happiness skrev 2010-06-18 17:22:15 följande:
    känner mig fortfarande så himla risig så jag kan inte skriva. Det har hänt så mycket här.
    Har läst mycket om MF och förhögt TSH nu så det sprutar genom öronen. Tyvärr ger inte kliniken med sig en tum och vi kan självklart anmäla till HSAN men det ger inte oss något dessvärre.

Har lämnat nya blodprov till VC för att se vad TSH ligger på nu. Ligger det för högt ja då gäller det att öka Levaxindosen fort som ögat. Ska till läkaren den 6 juli för att diskutera och analysera blodprov. Ska be om en remiss til endokrinologen.

Min hypetyreos är besvärlig inte nog med att jag blir infertil av den jag har också  svårt att fungera i vardagen. Det finns ett preparat som skrivs ut endast på licens det heter amour Thyroid och är naturligt svinsköldkörtelhormon. Det kommer bli en kamp att få tag på detta men jag har kollat upp lite olika läkare i Norden. Jag har faktiskt höjt min egen Levaxindos utan att snacka med läkaren. Något måste hända nu liksom. Jag vägrar ha ett MF till.

Eftersom jag troligtvis hade ett MF i april också kan även förklaringen ligga i slemhinnan. Embryot har helt enkelt svårt för att fästa. Jag testar Albyl Minor för det. Har även lämnat in en fertilitetsutredning till landstinget sjukhus. Får se hur om dom tänker ta emot oss. Det känns iallafall helt meningslöst att göra ett IVF försök till så länge Levaxindosen inte är rätt inställd. IVF-läkaren sa att vi hade LIKA stora chanser att köra på naturlig väg...so way not liksom????Dumt att ödsla mer tid,kraft,hälsa och pengar på detta.

Med handen på hjärtat är jag helt övertygad om att IVF försöket var dömt att misslyckas eftersom dom inte kollade mtt TSH en extra gång vid FSH stimuleringen. Har läst bl a en artikel av Professor Ernst Nyström. Han hävdar att vid ET ska man gå in och höja Levaxin dosen med 25-50%. Självklart hävdar klinken att det inte behövs. Hade dom tagit det blodprov som jag nekades hade dom sett att mitt värde var skyhögt och att dom med detsamma skulle satt in Levaxin. Som sagt för högt TSH leder ju till MF och att man inte kan bli gravid överhuvudtaget.

Förlåt alla mina vänner för att jag tjatar om detta...tror nu efter att ha sörjt ett tag att jag kan lägga allt åt sidan och bara njuta av min man i lugn och ro. Ska försöka att inte bli mer bitter på sjukvården än vad jag var innan

Välkomna alla nya. Beklagar verkligen över att ni hamnat här, men det som är toppen att INGET är FÖR dumt eller knäppt att ta upp i denna tråd Vi har bestämt oss för att kämpa vidare mot vårat mål....en bebis i famnen.

************************************KRAM********** *******************************************
    Gumman då....dumma klinik! Jag tycker ni gör rätt med att anmäla dem! Och sås tår du på dig att hitta en läkare som kan ställa in levaxinet åt dig ordentligt, en som vet vad han/hon snackar om!

Du vet att jag finns här för dig vännen, och mina tummar och tår! YOU GO GIRL! Jag är övertygad om att du snart joinar mig på BF listan igen

*stormegabamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • acure
    Odetta skrev 2010-06-18 17:40:58 följande:
    Vad ni är söta som tänkt på mig!!!! *stor kram på er alla*

Vet ni vet ni vet ni.....jag har en 9mm liten inneboende i magen som har ett finfint pickande hjärta! Så just nu känner jag mig lugn för just nu är jag himlans gravid!

Så idag är jag optimist och tänker sprida en jävla massa optimistiska vibbar här i tråden. Tjejjer, jag är gravid för FEMTE gången I ÅR....1MA och 3mf på raken bara i år....1 MA och 5mf allt som allt...och nu har jag åter ett hjärta som slår i magen: DET FINNS HOPP!!!

STORA BAMSEKRAMAR TILL ER ALLA TUFFINGAR DÄRUTE!!!!!
    STORT GRATTIS! Vad glad jag blir att läsa detta!! :)
    Hoppas din tur sprider av oss på oss andra!! Stor kram!!!
  • MCT79

Ohhh vad skönt Odd!! Jag blir så glad för din skull!!!  Woooohoooo!!!

• FruW

ODD - underbart att höra!! Det måste kännas sååå fantastiskt skönt att ni fick se det lilla hjärtat slå! Du är verkligen GRAVID!!! Skrattande Grattis!!

Happiness - kul att du orkar titta in hit emellanåt! Usch för oförstående klinik & läkare!! Jag har inte koll på alla värden du beskriver, men konstigt tycker jag att de inte tog de vanliga testerna på dig innan IVF-försöket! Låter som en bra plan att jobba på sköldkörtelvärdena, och få ordning på dom, då slipper ni förhoppningsvis ytterligare mf! Lyckokram till dig!

Ego - äl över för mig, fick en yttepytteblodfläck på pappret idag när jag torkade mig, nidis kanske?? Kan det vara så tidigt?? Fick superstarkt utslag på ältest i förrgår, o glad guppe på digitalt äl-test, inget utslag på testerna i går, o blodet idag... någon som har en idé??

Gah, sitter framför tv´n, bara bröllop på kanalerna, kan inte sluta kolla, kan inte bestämma mig för om det är bra eller bara desperata försök att få mkt tv-tid...

• Bev

HÄRLIGT ODD TJEJEN! GRATTIS!!!! KRAM!!!!

Skickar en massa styrkekramar till dig Happiness, vi finns här och älta på du, vi lyssnar!

Jag finns här men jobbar just nu betydligt mer än jag orkar med så nu ska jag faktiskt gå o sova trots att det är fredag. Ska resa bort i helgen men är tillbaka på måndag kväll.

Tänker på er alla tappra blivande mammor!!! Välkomna alla nya, ni är sååå välkomna trots att orsaken till att ni är här är för jävlig!

Kram igen mina tjejer! Love 90210 (Bevvan)

• MCT79
    FruW skrev 2010-06-18 20:11:35 följande:
    ODD - underbart att höra!! Det måste kännas sååå fantastiskt skönt att ni fick se det lilla hjärtat slå! Du är verkligen GRAVID!!! Skrattande Grattis!!

Happiness - kul att du orkar titta in hit emellanåt! Usch för oförstående klinik & läkare!! Jag har inte koll på alla värden du beskriver, men konstigt tycker jag att de inte tog de vanliga testerna på dig innan IVF-försöket! Låter som en bra plan att jobba på sköldkörtelvärdena, och få ordning på dom, då slipper ni förhoppningsvis ytterligare mf! Lyckokram till dig!

Ego - äl över för mig, fick en yttepytteblodfläck på pappret idag när jag torkade mig, nidis kanske?? Kan det vara så tidigt?? Fick superstarkt utslag på ältest i förrgår, o glad guppe på digitalt äl-test, inget utslag på testerna i går, o blodet idag... någon som har en idé??

Gah, sitter framför tv´n, bara bröllop på kanalerna, kan inte sluta kolla, kan inte bestämma mig för om det är bra eller bara desperata försök att få mkt tv-tid...
    Ptja det låter väl inte otänktbart? Eller så är det en blödning efter ägget som släppte.
    Det hade jag under ett antal månader medan jag hade min kopparspiral. Jag testade ju aldrig (såklart) med ältest då så jag vet ju inte men ca 2 veckor före mens kunde jag få en blodig flytning som sen bara upphörde.
    Jag vet att jag sökte för det.. ser så mkt unga gyntjejer med cancer.. så jag blev ju lite nojjig, men gynekologen förklarade för mig att det var normalt och en del kunde få en mindre blödning i samband med äl.

Pos ältest ska ju beytyda ägglossning 24-48 timmar senare så det borde ju kunna stämma perfekt?
  • FruW

MCT - ja så kan det nog vara.. såg i någon annan tråd att det skulle ta iaf 7 dagar efter äl innan det kunde bli nidblödning, så förmodligen efter äl, jaja.. den som väntar på ngt gott... blir frustrerad!! Drömmer

Såg att du tänkte testa på midsommar! Jag funderade över det med, men har du bim 1 juli, så lite för tidigt... dessutom är jag rädd att jag bara blir lessen om det blir ett minus, så blir midsommar förstört istället,,, ska fundera på saken.

• kajsalisa

Vilka underbart, fantastiska nyheter Odd. Hormonell som man är så blev jag alldeles tårögd när jag läste ditt inlägg. Grattis! Kära Happiness! Önskar ingen fiende i världen det du går igenom. Bara önskar att det var något jag kunde göra för dig gumman. En cyberkram känns så futtigt...

• LillaMy3

ODD

Stort grattis!! Så skönt att det såg bra ut!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3