• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Tejj

Havsklippan - Jag hade grymt ont under mitt MF (v 11+6) Började med bruna flytningar, gjorde ett UL, sen sattes allt igång... det är som vanliga krystvärkar som sätts igång då... kom krystningar varannan minut för mig i ungefär ett dygn... sen avtog det lite o blev till kraftig mensvärk i ca 2 dgr, sen "vanlig" mensvärk i ca 2 dgr sen bara blod i ytterligare några dagar.... sen var det över... själva MF alltså, gjorde ett återbesök med UL 10 dgr efter mitt MF började o de såg då att kroppen hade skött sitt o fått ut allt... själen läkte sent o det tog även ett bra tag för mig att få igång mensen.... efter 14 v hade jag fortfarande inte fått den, så nu har jag ätit provera för o hjälpa kroppen med det, har precis blött färdigt o väntar nu på min första ÄL sen MF i mars.... hoppas din värk går över snart o att du slutar blöda... om inte annat, ring o kräv återbesök. så du får höra o se så att allt är bra.... sen hoppas vi på ny snabb ÄL för dig, så du kan köra på't igen ;)

Kram

• Smålands jänta i storstaden
    Dag och natt skrev 2010-06-21 13:47:53 följande:
    Hej tjejer och tack för att jag får följa med er i tråden Glad

Jag har känt mig både ledsen, orolig, trött och förtvivlad över beskedet om att jag har ett missfall på väg ut. Har därför inte orkat skriva något. Jag trodde inte heller att det skulle ta sån tid innan det kommer ut! Det började med en större blödning på onsdan, bruna flytningar tors-sön och på sön började jag återigen blöda färskt blod. Kände då som kramper/småvärkar i underlivet/svanken och kunde räkna minuterna emellan. Sen igår kväll har det varit mellan var tredje, varannan minut, inatt kändes det som varje vaken minut. Jag tycker att något borde komma ut nu! Hur var det för er?? 

Har haft två MF men orkar faktiskt inte gå in på hur det började och slutade, smärtar så att tänka på det. Hoppas du har förståelse och får bättre svar av de andra tjejerna! Du har kommit till en bra tråd iaf måste jag tillägga!

LillaMy3 skrev 2010-06-21 22:06:13 följande:
    Köpte en kur pergotime idag. Lika bra tänkte jag. Får säkert mens på torsdag/fredag. Känner mig inte som vanligt, men antagligen inte heller gravid. Känner mig mest bara lite sur och nere för att kroppen är trögfattade och att det säkert kommer ta tid innan det blir ett syskon.

Får njuta av sommar och sol och midsommar istället. Skall bli härligt med lite ledigt.

Måste bara fråga, vart har du köpt pergotime? har du fått det utskrivet eller hittar på nätet någon stans?

• LillaMy3
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-21 22:41:48 följande:

LillaMy3 skrev 2010-06-21 22:06:13 följande:
    Köpte en kur pergotime idag. Lika bra tänkte jag. Får säkert mens på torsdag/fredag. Känner mig inte som vanligt, men antagligen inte heller gravid. Känner mig mest bara lite sur och nere för att kroppen är trögfattade och att det säkert kommer ta tid innan det blir ett syskon.

Får njuta av sommar och sol och midsommar istället. Skall bli härligt med lite ledigt.

Måste bara fråga, vart har du köpt pergotime? har du fått det utskrivet eller hittar på nätet någon stans?

Klumpigt uttrykt av mig. Jag har det på recept!! Men det kostade ju... Så då blev det att jag köpte âr helt emot att köpa receptbelagt utan recept!!! Pricipfast av mig där. Skulle jag aldrig göra!!!
  • Dag och natt

Tack för alla svar om hur det gick till för er vid era mf och det är självklart att jag förstår dig smålandsjänta att det är jobbigt att prata om! De svar jag har fått har varit tillräckliga för mig och har lugnat mig, mest bara jobbigt att behöva vänta. 

Hur många av er var sjukskrivna under era mf/ma och i så fall hur länge? Jag trodde att det skulle gå rätt snabbt men nu har jag redan varit hemma en vecka och behöver läkarintyg för resten av tiden som jag är hemma, tänkte ju aldrig på det när jag var hos läkaren i förra veckan.

• Tejj
    Dag och natt skrev 2010-06-22 12:28:33 följande:
    Tack för alla svar om hur det gick till för er vid era mf och det är självklart att jag förstår dig smålandsjänta att det är jobbigt att prata om! De svar jag har fått har varit tillräckliga för mig och har lugnat mig, mest bara jobbigt att behöva vänta. 

Hur många av er var sjukskrivna under era mf/ma och i så fall hur länge? Jag trodde att det skulle gå rätt snabbt men nu har jag redan varit hemma en vecka och behöver läkarintyg för resten av tiden som jag är hemma, tänkte ju aldrig på det när jag var hos läkaren i förra veckan.
    Jag var hemma ca 2v, inga som helst problem att få läkarintyg... hade bara ont första veckan, men var trött o gick som i en bubbla andra veckan... antagligen för att man var så ledsen o oxå för att jag tappade så mkt blod... kunde blivit sjukskriven längre av läkaren, men insåg att jag var tvngen att ta mig i kragen o börja "hela" mig själv... vara sysselsatt.... så ´mår du inte bra än, begär ett läkarintyg!!!!
  • Happiness

Jahapp. Nu är det ÄL tider igen. bara att köra på som vanligt. Ett litet MF ska inte få stoppa mig. Haha! Vilken cirkus!

Köpte RFSU:S och dom är helt Ok! hade utslag igår och det har avtagit lite idag så nu gäller det att sexa på för allt vad tygen håller.

Vi sexa i förrgår och igår. Får tvinga mannen idag och imorgon också.
    Ska lägga in mig på listan också... Skönt att vara tillbaka igen, men jag är fortfarande väldigt trött. Hoppas ni har det bra tjejer och att det pippas på för glatta livet runt om i vårt land

Daniel sparar nog inte heller på krutet nu när det är fritt fram. HAHA!!!

*****************************************KRAM************************************************

• acure
    Dag och natt skrev 2010-06-22 12:28:33 följande:

Jag var hemma sjukanmäld från jobbet 3 dagar, men kom tillbaka alldeles för tidigt. Jag jobbar på förskola och det gör ju saken ibland bara värre med alla goa ungar och deras mammor som väntar syskon. De första tre dagarna gick jag som en apatisk zombie på jobbet och gjorde inte mer än vad som var tuvnget. Hade jättedåligt tålamod och röt i åt ungarna för saker som jag annars skulle ha varit lugn över. Det höll inte så min chef krävde till slut att någon förändring sker, för det var inte bra för barnen på förskolan, alternativt att jag går och pratar med någon. Efter den varningen vart det lite bättre, även om det i det stora hela mer handlade om att jag lade på en glad, positiv mask för att få gå till jobbet och därmed var jag helt utmattad på kvällarna av den ansträngningen.

Min slutsats nu i efterhand är att jag MINST borde ha varit hemma i en vecka och därefter bli sjukskriven HALVTID i ytterligare en vecka för att på så vis mjukstarta. Jag tror om jag hade haft ett kontorsjobb med lite mindre kontakt med människor (utöver mina kollegor) att jag hade kunnat börja jobba igen så fort den värsta fysiska smärtan och de värsta blödningarna lagt sig. Men att jobba nära barn efter ett missfall var i mitt fall bara jobbigt, även om blödningarna och värken var hanterbara. Den psykiska smärtan finns ju ständigt kvar ändå, även om vissa dagar är bättre än andra.

Jag tycker att om du känner att du behöver vara hemma ett tag till så ska du vara det,
    det är ingen som tackar dig för att du kommer tillbaka till jobbet för tidigt, den läxan har jag lärt mig.
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-06-22 15:11:08 följande:
    Jahapp. Nu är det ÄL tider igen. bara att köra på som vanligt. Ett litet MF ska inte få stoppa mig. Haha! Vilken cirkus!

Köpte RFSU:S och dom är helt Ok! hade utslag igår och det har avtagit lite idag så nu gäller det att sexa på för allt vad tygen håller.

Ska lägga in mig på listan också... Skönt att vara tillbaka igen, men jag är fortfarande väldigt trött. Hoppas ni har det bra tjejer och att det pippas på för glatta livet runt om i vårt land

*****************************************KRAM***** *******************************************
    Härligt att höra vännen att du är på banan igen. Nu är det bara att sexa på :)
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-22 15:11:08 följande:

*****************************************KRAM***** *******************************************
    YEAY!!!! YOU GO GIRL!!!! (och till din man: PÅ NA!)

har du kvar test så det räcker också?

Här är jag en sån testoman att jag tog ännu ett test i dag....man är ju bra knäpp altså, men jag fick för mig att det bergis är negativt och att allt är inbillning. Det blev positivt det med! Så nu tror jag att jag är uppe i 27 positiva test och v7+3 idag.....och illamående som fan (och jag är en mes när det kommer till det)kanske. Dags att sluta testa va?

NU ÄR DET DAGS FÖR EN MASSA PLUS HÄR I TRÅDEN IGEN TJEJJER! *blåser en massa gravidbaciller omkring mig för att smitta alla er andra*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Havsklippan:

Jag har alltid fått mina mf så himla tidigt att för mig har dem betett sig ungefär som mens. Dem som varit lite senare (v5 och v6) har jag första dagen bara blött pyttelite för att andra dagen ha det lugnt och så tredje dagen värsta niagarafallen. Dagen efter det har det för mig oftast avtagit snabbt med blödningen.

När jag blev skrapad i v16 däremot så blödde jag jätte mycket och hade som värkar efteråt i flera dagar faktiskt. dem sa att man brukar blöda mindre vid skrapning, men jag har aldrig blött så mycket i hela mitt liv, riktigt läskigt faktiskt! Vill minnas att det blödde som mest i 5 dagar kanske och sedan avtog det sakta för att sluta blöda efter 2 veckor.

Ledsen när det krånglar sådär för man vill ju att bara att det ska vara över fort och att man kan börja om. Men i längtan efter normaltillståndet, glöm inte att ta hand om dig själv och varandra, att stanna upp och vila lite!

*kramkramkram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3