• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta
    LillaMy3 skrev 2010-06-16 11:08:47 följande:
    När jag blev gravid med sonen så var jaghelt övertygad om att jag varken var gravid eller hade haft äl. Blev inte lite förvånad när det visade plus.

Nu när jag inte blivit gravid så har jag trott jag vart det. Men börjar inse att jag nog har ganska lika symptom på kommande mens som kommande bebis.
    samma här med den här graviditeten!

Alla tidiga mf i år (3 stycken) har jag tydligt kännt av ÄL, men den här kände jag inte alls! Jag visste att den var på G för läkaren såg en fin äggblåsa på 12mm på onsdagen och då räknade jag ut att då borde den lossa senast måndag....men jag KÄNDE inget! Så nog blev jag lite förvånad när jag plussade igen...förutom att vad tusan är egentligen oddsen att bli gravid varje månad?

Så jag tror också att den månaden som man är helt bombsäker på att man inte är det för man känner inget...det kan vara rätt bra månader  ändå
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Tejj

Tack vänner för att ni försöker stötta o peppa mig.... men har nog ingen tur denna månad heller... 14 v har gått sen mitt MF o ff ingen mens/ÄL =( Har ju ätit provera för att få igång det, men icke sa nicke... vad är nästa steg? Högre dos av provera eller? Hört talas om pregotime, vad är det o när sätts det isf in???

Känner mig väldigt låg i dag o skulle lätt kunna ligga på soffan hela dagen o gråta... varför jag? Varför ska jag få kämpa så bara för att få igång min kropp med mens o ÄL.... har jag inte ens fått igång DET, hur ska jag då få igång bebbeverkstaden??? *ledsen i ögat*

Jobbar läääänge idag oxå, skit när man mår så pissigt som jag gör idag =( Var är alla underverk när man behöver dom som mest???? Gråter

• Odetta
    Tejj skrev 2010-06-16 12:49:35 följande:
    Tack vänner för att ni försöker stötta o peppa mig.... men har nog ingen tur denna månad heller... 14 v har gått sen mitt MF o ff ingen mens/ÄL =( Har ju ätit provera för att få igång det, men icke sa nicke... vad är nästa steg? Högre dos av provera eller? Hört talas om pregotime, vad är det o när sätts det isf in???

Känner mig väldigt låg i dag o skulle lätt kunna ligga på soffan hela dagen o gråta... varför jag? Varför ska jag få kämpa så bara för att få igång min kropp med mens o ÄL.... har jag inte ens fått igång DET, hur ska jag då få igång bebbeverkstaden??? *ledsen i ögat*

Jobbar läääänge idag oxå, skit när man mår så pissigt som jag gör idag =( Var är alla underverk när man behöver dom som mest???? Gråter

gumman då!

Jag tycker att det låter som om du borde ta en dag ledigt eller så...rå om dig själv och bara vila! Vet inte så mycket om pergotome mer än att det används för att hjälpa ÄL på traven. Vad får dig att vara så säker på att proveran inte funkade för dig?

Tänker på dig och skickar positiva vibbar! Det kommer att bli bra för dig med vännen!

*kraaaaaam*

• Tejj
    Odetta skrev 2010-06-16 13:03:20 följande:

gumman då!

Jag tycker att det låter som om du borde ta en dag ledigt eller så...rå om dig själv och bara vila! Vet inte så mycket om pergotome mer än att det används för att hjälpa ÄL på traven. Vad får dig att vara så säker på att proveran inte funkade för dig?

Tänker på dig och skickar positiva vibbar! Det kommer att bli bra för dig med vännen!

*kraaaaaam*

Vet att provera inte hjälpt mig för det var meningen att man ska få en mens 2-3 dgr efter 10 dgr pillerknaprande... vilket jag fortfarande inte har fått, o det har nu gått 8dgr sen, inte 2-3 som läkaren sa.... ska vänta tills efter helgen, o ringa o kräva att de hjälper mig me annat/på annat sätt... mår iaf piss nu......... 3.5tim kvar på jobbet, sen hem t soffan o gråta lite............ =(
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-06-16 11:28:46 följande:
    Hej gumman!

Här mår jag bara bra....börjar bli riktigt illamående nu och jag är absolut världssämst på att hantera det. Smärta absolut....men illamående? Nä...då blir jag ynklig

VUL på fredag så då faller domen. Lever den då så är nästa delmål att den lever efter v7+4
    Jag är så himlans nervös att jag faktiskt hållt mig lite ifrån FL med flit. Jag vet ju inte vart jag "tillhör" liksom....är allting bra? Är det åt fanders igen? gravidtråd? mf-tråd?

Ja jag vet inte. Gravtetsten är lika starka (ja, jag tar fortfarande ett test om dagen) och illamåendet är väl i och för sig ett bra tecken...men jag har så himla svårt att tro på det ändå. Med vårt MA gick jag i 8 veckor med en död bebis i magen och fattade ingenting. den dog ju i v7+4 och jag mådde illa ändå till v10-11 och första indikationen att det var knas var en pytteliten brun blödning i v14+6....så jag har svårt att lita på min kropp känner jag

Så himla jobbigt att vara gravid efter så många mf....jag skulle vilja vara sådär naiv igen som jag var första gången liksom...
    Åhh vad spännande med VUL, jag ska hålla mina tummar och tår. :) Tror säkert att det går bra, det är ju ett gott tecken att gravtesten ger tydliga utslag.  Och att du har klara och fina symtom som illmående. 'kram*
  • Längtan efter liten

jag blir också mer och mer övertygad om att det inte blev något denna månad...
    Det är säkert bara pravidelen som gjort mig illamående de här dagarna... eller är det kanske kombinationen av glandin och pravidelen som gjort det? hmm, ja ingen bebis är det nog iaf..
    kände inte heller av min äl förutom flytningar...
    man får väl förbereda sig på nytt äl...

Längtan efter liten är stor
  • Tejj
    Längtan efter liten skrev 2010-06-16 18:51:15 följande:
    jag blir också mer och mer övertygad om att det inte blev något denna månad...
    Det är säkert bara pravidelen som gjort mig illamående de här dagarna... eller är det kanske kombinationen av glandin och pravidelen som gjort det? hmm, ja ingen bebis är det nog iaf..
    kände inte heller av min äl förutom flytningar...
    man får väl förbereda sig på nytt äl...
    den som ändå hade ÄL..............

Men det bara MÅSTE vara vår tur snart.... =)
  • Längtan efter liten
    Tejj skrev 2010-06-16 19:00:43 följande:
    den som ändå hade ÄL..............

Men det bara MÅSTE vara vår tur snart.... =)
    ja fast jag är ju inte säker på att jag hade det eftersom jag inte testade denna månad
    Längtan efter liten är stor
  • FruW

Skickar en kram till dig Tejj - hoppas du fått gråta ut i soffan & att det känns lite bättre nu..

{#emotions_dlg.flower} KRAM Hjärta

• LillaMy3

Ha Nu fick jag mig på plats i listan!!                                  

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    25 juni- LillaMy3. (¨1a försöket efter mf maj-10,tot fjärde med pergotime )
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.

HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010