• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • rontgensyrran

Odd vännen, hur går det för dig??? Har inte hört något på länge. Du blöder väl inte och i vilken vecka är du i nu? Vart på VUl eller nåt annat. Massa frågor....

Hoppas allt är bra med dig iaf och den lille såklart! *kramar*

• MCT79
    LittleJunia skrev 2010-06-15 21:48:13 följande:

MCT79- Riktigt så är det inte. Lutealfasen som det kallas mellan ÄL och mens är regelbunden, men den är ju olika från person till person, men brukar ligga mellan 10-16 dagar. Min tex har efter jag fick min son legat på ca 15 dagar. Innan jag fick min son låg den på ca 12 dagar. Perioden mellan mens och ÄL kan vara mer oregelbunden.
    Vet inte om du blev klokare av detta...

Ja men det var ju det jag menade.. att tiden mellan ÄL och mens är densamma varje månad. Hos mig är den 14 dagar, förlåt jag kanske var otydlig! Dt var därför jag satte "alltid" inom situationstecken....  var lite trött...
  • LillaMy3

Ingen som hade erfarenhet av nidblödning kontra mellanblödning ca fem dagar efter äl!?!? Har aldrig haft varken det ena eller andra men hade en liiiten röd/brun blödning igår på kvällen som är borta nu (bara lite brunt kvar).

Hoppas ju såklart.... Men lite dåligt med ömma bröst (fast det hade jag inte så mkt av sist heller) och "vanliga" flytningar som jag inbillar mig att jag haft ganska tidigt vid de två tidigare grav.

Tejj!! Så spännande! Hoppas på ett STORT fint plus på fredag!! Skall hålla tummarna!!

• MCT79
    Odetta skrev 2010-06-15 22:34:18 följande:
    Can you blame me for trying?

men ok då...då håller jag tummarna för att fredagen blir en bra dag för dig *kram*
    Exakt Odd.... jag är ju inte i fas att testa själv ännu så då måste man ju få nån annan att testa! ;)
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-06-16 06:39:36 följande:
    Odd vännen, hur går det för dig??? Har inte hört något på länge. Du blöder väl inte och i vilken vecka är du i nu? Vart på VUl eller nåt annat. Massa frågor....

Hoppas allt är bra med dig iaf och den lille såklart! *kramar*
    Ja Odd, hur går det för dig? Vi håller ju alla tummar och tår....
  • MCT79
    LillaMy3 skrev 2010-06-16 08:41:08 följande:
    Ingen som hade erfarenhet av nidblödning kontra mellanblödning ca fem dagar efter äl!?!? Har aldrig haft varken det ena eller andra men hade en liiiten röd/brun blödning igår på kvällen som är borta nu (bara lite brunt kvar).

Hoppas ju såklart.... Men lite dåligt med ömma bröst (fast det hade jag inte så mkt av sist heller) och "vanliga" flytningar som jag inbillar mig att jag haft ganska tidigt vid de två tidigare grav.

Tejj!! Så spännande! Hoppas på ett STORT fint plus på fredag!! Skall hålla tummarna!!
    Förlåt! Jag såg ditt inlägg tidigare och tänkte berätta om min erfarenhet  januari, sen glömde jag av det!

Jag fick en brun flytning som varade i två dagar då, det var ca1 vecka före mens. Plussade 4 dagar efter den blödningen. Det måste ha varit en nidis! Tyvärr gick det inget bra för mig för det satte sig i äggledaren men det var ju vara slumpen.

Det ser hoppfullt ut för din del om du frågar mig!!
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-06-16 09:19:22 följande:
    Förlåt! Jag såg ditt inlägg tidigare och tänkte berätta om min erfarenhet  januari, sen glömde jag av det!

Jag fick en brun flytning som varade i två dagar då, det var ca1 vecka före mens. Plussade 4 dagar efter den blödningen. Det måste ha varit en nidis! Tyvärr gick det inget bra för mig för det satte sig i äggledaren men det var ju vara slumpen.

Det ser hoppfullt ut för din del om du frågar mig!!
    Tack för svaret!!!

Hoppas detta var en nidis och inte en spotting eller nått sånt... Det ena är ju bra, det andra mindre bra. Men spottings har man kanske lite fler dagar!?!?! Detta var bara en dag.

Tycker det var lite obehagligt jag... Blev mest rädd. Hoppas det är något som gör mig glad om en vecka istället

Skall testa på söndag tänkte jag. Det är bara BIM +9 då men vi skall på semester så jag tänkte det var bra att skaffa sig ett hum om vad jag kan förvänta mig runt midsommar.
  • Längtan efter liten

kikar in och säger hej...

Längtan efter liten är stor
  • Tejj

Inser mer o mer att jag tyvärr INTE är gravid.... ömma bröstvårtorna försvann igår, knappt inte öm längre.... kisseriet igår måste bero på att jag druckit mkt dagen innan... halsbrännan för att jag ätit konstigt.... känner mig inge gravid... så hoppet för testdagen på fre, är minimalt just nu för mig =(

• Pancakes

Hejsan!

Kul att att vi är lite fler på BIM-listan nu. Nästa vecka börjar spänningen! Ska bli kul att följa alla!

LillaMy, det låter ju som en nidblödning! Hoppas hoppas! Om det var mensen så borde den ju kommit nu. Men det är ju alldeles för tidigt!

Jag har varit på MQ´s guldmedlemsrea i ottan i morse och shoppat mig lycklig! I brist på graviditet kan man åtminstone roa sig med sånt. Inga gravidtunikor här inte, bara tighta byxor och klänningar och sånt! Får väl trösta sig med att man slipper vara tjock i sommar i alla fall...hmm, man måste se det positiva i allt :)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3