• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • rontgensyrran
    Tejj skrev 2010-06-16 09:57:20 följande:
    Inser mer o mer att jag tyvärr INTE är gravid.... ömma bröstvårtorna försvann igår, knappt inte öm längre.... kisseriet igår måste bero på att jag druckit mkt dagen innan... halsbrännan för att jag ätit konstigt.... känner mig inge gravid... så hoppet för testdagen på fre, är minimalt just nu för mig =(
    Fast för mig har det varit så att när jag minst tror att jag är gravid så får man pluss på stickan. De månader jag trott mig vara gravid har mensen kommit precis som vanligt.

Så jag hoppas på dig, än är inte hoppet ute :)
  • Pancakes
    LittleJunia skrev 2010-06-15 15:28:35 följande:
    Pancakes- Gällande flytningarna så brukar man ju säga att man kan bygga broar med ÄL-flytningarna. Om du förstår vad jag menar!
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Hehe, jag förstår vad du menar. Det var definitivt såna jag hade. Det var nästan pinsamt på gymmet när jag slängde av mig trosorna (svarta) på golvet och det var VÄLDIGT tydligt om man säger så och fullt med mina motionärer där (är aerobicsinstruktör)

Men då kommer nästa fråga...när man har ÄL-flytningar, betyder det att ÄL är den dagen eller nån dag senare?
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-06-16 10:01:12 följande:
    Fast för mig har det varit så att när jag minst tror att jag är gravid så får man pluss på stickan. De månader jag trott mig vara gravid har mensen kommit precis som vanligt.

Så jag hoppas på dig, än är inte hoppet ute :)
    Precis, samma här. Hade NOLL symtom när jag plussade och trodde verkligen inte vi prickat in rätt timing den månaden heller! Hoppet finns kvar :)
  • MCT79
    LillaMy3 skrev 2010-06-16 09:26:31 följande:
    Tack för svaret!!!

Hoppas detta var en nidis och inte en spotting eller nått sånt... Det ena är ju bra, det andra mindre bra. Men spottings har man kanske lite fler dagar!?!?! Detta var bara en dag.

Tycker det var lite obehagligt jag... Blev mest rädd. Hoppas det är något som gör mig glad om en vecka istället

Skall testa på söndag tänkte jag. Det är bara BIM +9 då men vi skall på semester så jag tänkte det var bra att skaffa sig ett hum om vad jag kan förvänta mig runt midsommar.
    Brukar du ha spottings? Dte finns väl ingen anledning till att du ska börja ha det helt plötsligt... jag tror på nidis! Cool
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-06-16 09:26:31 följande:
    Skall testa på söndag tänkte jag. Det är bara BIM +9 då men vi skall på semester så jag tänkte det var bra att skaffa sig ett hum om vad jag kan förvänta mig runt midsommar.
    Så det är BIM+5 redan nu eller nåt sånt då? Spännande! Eller är det ÄL+9 du menar? Ska kolla listan!
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-06-16 10:17:39 följande:
    Brukar du ha spottings? Dte finns väl ingen anledning till att du ska börja ha det helt plötsligt... jag tror på nidis! Cool
    Har aldrig haft varken spottings eller nidblödning. Men har ju å andra sidan aldrig egen mens heller om jag inte äter p-piller eller pergotime.... Så lite dålig statistik där

Lika låååång denna tid mellan äl och BIM som vanligt. Distraherad av lite för mkt på jobbet som tur är. Usch så nervös jag är ändå innför BIM.
  • LillaMy3
    Tejj skrev 2010-06-16 09:57:20 följande:
    Inser mer o mer att jag tyvärr INTE är gravid.... ömma bröstvårtorna försvann igår, knappt inte öm längre.... kisseriet igår måste bero på att jag druckit mkt dagen innan... halsbrännan för att jag ätit konstigt.... känner mig inge gravid... så hoppet för testdagen på fre, är minimalt just nu för mig =(
    När jag blev gravid med sonen så var jaghelt övertygad om att jag varken var gravid eller hade haft äl. Blev inte lite förvånad när det visade plus.

Nu när jag inte blivit gravid så har jag trott jag vart det. Men börjar inse att jag nog har ganska lika symptom på kommande mens som kommande bebis.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-06-16 10:35:12 följande:
    Så det är BIM+5 redan nu eller nåt sånt då? Spännande! Eller är det ÄL+9 du menar? Ska kolla listan!
    Nej så snurrigt jag skrev. âl +9/10 menade jag ju. är på äl + 5/6 idag (lite oklart om äl var 11 eller 10 juni). Så BIM senast 25.
  • LillaMy3

Dumma dator... Försöker uppdatera mig på BIM listan, men datorn vägrar limma in. Får göra det senare med min dator istället.

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-06-16 06:39:36 följande:
    Odd vännen, hur går det för dig??? Har inte hört något på länge. Du blöder väl inte och i vilken vecka är du i nu? Vart på VUl eller nåt annat. Massa frågor....

Hoppas allt är bra med dig iaf och den lille såklart! *kramar*
    Hej gumman!

Här mår jag bara bra....börjar bli riktigt illamående nu och jag är absolut världssämst på att hantera det. Smärta absolut....men illamående? Nä...då blir jag ynklig

VUL på fredag så då faller domen. Lever den då så är nästa delmål att den lever efter v7+4
    Jag är så himlans nervös att jag faktiskt hållt mig lite ifrån FL med flit. Jag vet ju inte vart jag "tillhör" liksom....är allting bra? Är det åt fanders igen? gravidtråd? mf-tråd?

Ja jag vet inte. Gravtetsten är lika starka (ja, jag tar fortfarande ett test om dagen) och illamåendet är väl i och för sig ett bra tecken...men jag har så himla svårt att tro på det ändå. Med vårt MA gick jag i 8 veckor med en död bebis i magen och fattade ingenting. den dog ju i v7+4 och jag mådde illa ändå till v10-11 och första indikationen att det var knas var en pytteliten brun blödning i v14+6....så jag har svårt att lita på min kropp känner jag

Så himla jobbigt att vara gravid efter så många mf....jag skulle vilja vara sådär naiv igen som jag var första gången liksom...
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3