• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LittleJunia

MCT79- Riktigt så är det inte. Lutealfasen som det kallas mellan ÄL och mens är regelbunden, men den är ju olika från person till person, men brukar ligga mellan 10-16 dagar. Min tex har efter jag fick min son legat på ca 15 dagar. Innan jag fick min son låg den på ca 12 dagar. Perioden mellan mens och ÄL kan vara mer oregelbunden.
    Vet inte om du blev klokare av detta...

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smålands jänta i storstaden

Nu känner jag mig manad att lägga in mig på listan igen, tar en dag i taget efter senaste MF och hoppas på att kroppen är igång igen. Hade ÄL i söndags så nu hoppas jag ( vill så in i bomben gärna) att det tar sig på en gång! hur stor är chansen men önska måste man ju göra!

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.

HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011

• Odetta
    LittleJunia skrev 2010-06-15 21:48:13 följande:

MCT79- Riktigt så är det inte. Lutealfasen som det kallas mellan ÄL och mens är regelbunden, men den är ju olika från person till person, men brukar ligga mellan 10-16 dagar. Min tex har efter jag fick min son legat på ca 15 dagar. Innan jag fick min son låg den på ca 12 dagar. Perioden mellan mens och ÄL kan vara mer oregelbunden.
    Vet inte om du blev klokare av detta...

Skulle precis skriva ett liknande inlägg

Och min lutealfas är alltid 12 dagar.

men egentligen spelar ju inte lutealfasens längd någon roll för det vesäntliga är ju hur lång tid det tar för ett befruktat ägg att fastna....och det brukar väl ta 7-10 dagar. sedan tar det någon dag efter det för hcg att finnas i kisset.

Jag har aldrig testat efter när jag har BIM utan alltid efter antal dagar efter ÄL. För min del har jag då för det mesta fått första svaga utslaget på gravtest på dag 8 efter ÄL, men alltid senast på dag 11

*lycka till alla*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-15 22:14:10 följande:
    hoppas ni fattar att jag inte kallar mig smälandsjänta utan smålandsjänta... orkar bara inte ändra i hela listan utan jag får heta så denna gången! Obestämd
    Chansen finns ju absolut vännen! Titta på mig bara....jag är gravid för 5. gången nu bara I ÅR! Så visst går det att lyckas med det samma (att mina blivit mf hela tiden har ju inte med snabbheten att lyckas bli gravid att göra)

*håller mina tummar*
  • Odetta

Tejj, jag är imponerad att du inte har testat ännu....skulle jag aldrig fixa! Testoman som man är

Inte för att försöka ha dålig inflytan på dig...men kan du inte ta ett test i morgon typ?

*håller mina tummar och skickar en kram*

• Tejj

Pixan - vaknade idag 04.30 o var kissnödig, men allt kissande idag kanske bara var för att jag drack mkt igår??!!! =/

MCT79 - tänker testa fre morgon, precis 2v efter ÄL stegringen som jag verkade ha då =)

Vågar inte tro nåt....

Från att ha haft TVÅ ömma bröstvårtor, är jag ikväll bara öm i den högra.... men fortfarande spänd mage..... näää uss.... vågar inte tro nåt... kan lika gärna vara mensen som är på gång..... den borde ju isf komma nu efter 10 dgr knaprande av provera (där läkaren sa att mensen skulle komma 2-3 dgr efter sista pillret, vilket den borde alltså ha gjort i sön-mån, men icke sa nicke) men som sagt, vågar inte tro nåt än... verkligen piss-jobbig väntan det här ju....

Nu väntar sängen på mig, natti natti

• Tejj
    Odetta skrev 2010-06-15 22:26:29 följande:
    Tejj, jag är imponerad att du inte har testat ännu....skulle jag aldrig fixa! Testoman som man är

Inte för att försöka ha dålig inflytan på dig...men kan du inte ta ett test i morgon typ?

*håller mina tummar och skickar en kram*

haha... inte få mig in i den test-drogen nu odd... ;)

Men testade faktiskt igår, o det var neg. men det var ju bara 9dgr efter ÄL så var ju för tidigt för nåt annat.... sist jag testade o var gravid, så var det exakt 2v efter ÄL utslaget på ÄL stickan, så därför testing på fre för mig, då exakt 2v sen ÄL stegringen.... =)

• Tejj

men konstigt hur man kan känna sig, i sön kände jag mig jätte gravid, igår si så där, idag näää inget, förutom när jag känner på högra bröstvårta o kisseriet.... men kände mer själsligt i sön än vad jag gör idag... förstår ni vad jag menar? Konstigt värre....

Men nää... nu MÅSTE jag gå o lägga mig...

Natti natti igen

• Odetta
    Tejj skrev 2010-06-15 22:30:13 följande:

haha... inte få mig in i den test-drogen nu odd... ;)

Men testade faktiskt igår, o det var neg. men det var ju bara 9dgr efter ÄL så var ju för tidigt för nåt annat.... sist jag testade o var gravid, så var det exakt 2v efter ÄL utslaget på ÄL stickan, så därför testing på fre för mig, då exakt 2v sen ÄL stegringen.... =)

Can you blame me for trying?

men ok då...då håller jag tummarna för att fredagen blir en bra dag för dig *kram*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3