Inlägg från: LillaMy3 |Visa alla inlägg
  • LillaMy3

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Ser att ni är ett gäng som hängt ihop ett tag...

Men tänkte bara höra hur det gått för er efter ett mf. Jag fick mf i vecka 6 för snart två veckor sen. Tror den lille vart borta långt före det för på VUL var det helt tomt, jag blödde inte ens en vecka, inget ont och gravtestet var negativt efter bara några dagar.

Men jag har ingen egen äl, utan tar pergotime. Har tagit nu på denna blödning och har redan svaga utslag på äl-test (är på cykeldag 11). Funderar på om det är möjligt att få äl ca 2 veckor efter et mf? Känner mig lite konstig i kroppen... Lite molande i ljumskar och korsrygg. Inte ont men liksom trött. Brukar få ganska sen äl på pergotime annars (dag 23-26).

Usch för att vänta och längta!! Otålig

• LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-05-31 08:16:37 följande:
    Jag har hört flera som haft äl redan ett par veckor efter mf! Jag beklagar ditt mf, hoppas kroppen kommer på banan snart igen!
    Då får jag bara vänta och hoppas då.
  • LillaMy3

Har läst lite här och det verkar vara en trevlig tråd Väntar på äl nu åp fjärde syskonförsöket med pergotime dubbelkur. Blev gravid på andra, men fick mf i vecka 6 i maj. Hoppas hoppas äl kommer nu snart....

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Lillamy3 (4e försöket. Första efter mf i maj -10. Hoppas äl kommer nu snart (7. juni?!?))

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
  • LillaMy3
    Odetta skrev 2010-06-06 13:28:08 följande:

Beklagar att du behöver denna tråd, men av alla trådar du kunde hitta så är den här den bästa! Lycka till med ÄL!!!

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Tack. Ja den verkar veldigt trevlig denna

Vet att ett halvår för att bli gravid samt att ett mf inte räknas som konstigt eller ovanligt alls, men jag (som säker de flesta andra) har NADA tålamod. Sonen som blev till på första dubbla pergokuren hösten -08 måste varit rena turen... 

Testar med älstickor för glatta livet och hoppas det blir äl. De sista gångerna så har jag fått fina positiva test, men inte denna gång ännu. Har känt av området kring äggstockarna nu sen runt i torsdags. Hoppas kroppen fattar att den skall ägglossa snart!!!
  • LillaMy3
    Odetta skrev 2010-06-06 14:22:52 följande:
    Nej tålamod är något för andra

Har du provat med tempmetoden?

det är så himlans bra med att tempa för dels kostar det inget och sedan ser du exakta dagen för ÄL (inte som med testen som ger dig ett fönster på 48 timmar). www.fertilityfriend.com

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Har inte tempat. Fattar det som att tempen hoppar upp efter äl!?!? Jag vet ju liksom inte när den börjar. Så vi arbetar i bebisverkstaden var annan dag (helst) från ca dag 14 (eller när äl-flytningarna börjar) och fram till ett par dagar efter att stickorna visar pos. Skulle nog glömma tempa eftersom jag alltid försöker sova fram till lilleman vaknar (vilket varierar mellan halv 6 och halv åtta...)

Men tack för tipset!! Får nog pröva det om det inte funkar alls med dessa testen. Sonen blev till lite halvt utan äl-test. Eller jag använde dem, men fick aldrig positivt. Men vi körde på varannan dag en period och då funkade det!
  • LillaMy3

Nei! Stackars....

Hoppas hoppas det går bra Odd!

*Kram*

• LillaMy3

Lillamy du få lägga in dig igen i listan!

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    Happiness 21/2-2011
  • LillaMy3

Funderar på om detta med mf kan vara ärftligt från spermien... Har hör att prematur födsel kan vara ärftligt den vägen. Min mamma hade bara almänt svårt att få barn, men aldrig mf (tror hon). Sambon mamma däremot hade både mf och födde för tidigt. Själv födde jag för tidigt (det gjorde inte min mamma). Funderar och funderar... Svärmor var förvisso rökare på den tiden och det kan ju förklara en del. Själv har jag aldrig rökt. Säkert bra

Tråååååkigt att vänta på äl. Tror hela tiden att "i morgon kommer den". Haft älflytningar till och från i snart en vecka. Âltesten är inte positiva ännu, men hoppas SNART!

• LillaMy3

Tänkte förra veckan att jag kanske skulle prova rosenrot. Men så kändes det som äl var runt hörnet och då tänkte jag jag hoppar det.... MEN nu har äl fortfarande inte kommit Har haft nästan positiva test nu i ett par dagar, men idag var det svagare igen. Om jag inte mins helt fel så var det så sist också. Så äl är ju inte toksen, bara som vanligt sen. Dag 18 idag. Tror min äl brukar komma på 20+ . Men man får ju lite förhoppningar om tidigare när man ¨har gott om äl-flytningar. Men det har jag fortfarande så det var nog bara en lite tilfällig LH stegring. Så hoppas att morgonen bjudet på starkare test! Har sex varje dag för säkerhets skull. Fast det känns lite tvunget. Dumt.

Tar det sig inte denna gång så kanske det blir rosenrot nästa...

• LillaMy3
    rontgensyrran skrev 2010-06-08 20:29:59 följande:
    Rosenrot ska man inte äta hela månaden. Men det kanske du vet? Enbart från mens till ÄL. Finns ju inga studier gjorda på gravida. Men det sägs att det kan göra att man får lättare missfall om man äter det som gravid, men det låter jag vara osagt.

Jag var tidigare med i en tråd om just rosenrot och där var det många som plussat med hjälp av rosenrot. Speciellt är det att rekommendera till dem där mensen är oregelbunden samt vid utebliven ÄL. Det sägs att det gör ÄL starkare.
    Ja det var just den biten med från mens till äl som gjorde att jag inte kom igång denna gång. Kom på det en stund efter mens, men då trodde jag äl var runt hörnet. men tydligen är det ett väldigt långt hörn för snart är det en vecka sen jag trodde det var dags...

Jag får ju pergotime pga ingen egen äl alls. (eller nja, kanske om jag väntar ett år eller så...) så då får jag kombinera. Men det skall inte vara ngt problem.

Skall tänka på saken. Men det är ju lockande att testa. Dock säger farmaceuten i mig att jag är skeptisk Men bara man tror så funkar mkt!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3