• acure

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla! Jag är ny här. Fick missfall i v. 6 den 1:a juni, min första graviditet. Är fortfarande skör och ledsen och vill inget hellre än att få ett nytt pluss på stickan, NU!!!
    Fick i början av veckan ÄL igen efter missfallet så det var bara att köra på igen, orkar inte vänta en mens med att försöka igen när så många andra blivit gravida på en gång ändå. Hoppas verkligen så är fallet för oss.

• acure
    Längtan efter liten skrev 2010-06-17 17:29:01 följande:
    så tråkigt att höra avd du genomgått :( men du är varmt välkommen in till oss.. vad skönt att du fått tillbaka äl så snabbt iaf, för det kan ta ett tag annars...
    Nu håller vi tummarna att du snart får ett pluss igen och att du får behålla det.
    Tusen tack!

Ja, jag blev förvånad över hur fort ÄL kom igång, fantastiskt hur kroppen fungerar. Hoppas nu att vägen till ett nytt pluss inte är lika långt som för det första.
  • acure
    Dag och natt skrev 2010-06-18 14:51:35 följande:
    Tänkte hoppa in här i tråden om det går bra Glad

Jag har ett pågående tidigt missfall (v 6+1 i onsdags när jag började blöda och åkte in för VUL) och på VUL såg läkaren en platt hinnsäck och sa att det inte var en frisk graviditet. Jag vill inget annat än att bara försöka så fort som möjligt igen, man vill nästan bara ännu mer nu. Det var min första graviditet. Det kändes overkligt när jag plussade men lika overkligt känns det att det plötsligt inte skulle vara nåt där inne. Här har jag suttit och läst om embryots utveckling och så visar det sig istället att något gått snett och det jag har läst om har inte stämt i just min grav. Gråter

Jag har aldrig använt ÄL-stickor men kan tänka mig att testa det så att man inte missar några viktiga dagar framöver. Har ni väntat till efter första mensen eller börjat försöka strax efter mf-blödningen tagit slut? Jag tror inte vi kan hålla oss till efter första mensen, vill vill vill NU! Hjärta 
    Vi körde på direkt, orka vänta på en mens när man bara vill ha tillbaka det där plusset på stickan igen... :( Jag fick ÄL igen ca 14 dagar efter missfallets början så missfallet blev som en mens ungefär, bara några dagar längre. Ska testa mig på midsommarafton tänkte jag, då är det BIM -2. Innan missfallet testade jag på BIM -4, så jag kanske inte kan hålla mig ända till midsommar. Fy vad jag vill att det ska ha gått vägen nu.
    Hoppas din ÄL kommer igång igen snart också, och att du slutar blöda fort. Jag kände att det var så svårt att gå vidare medan jag blödde, det kom liksom en ständig påminnelse varenda gång man gick på toa. 
  • acure

{#emotions_dlg.flower}JUNI{#emotions_dlg.flower}
    20 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    25 juni- LillaMy3. (¨1a försöket efter mf maj-10,tot fjärde med pergotime )
    27 juni Smälandsjänta ( 1:a försöket efter MF dec-09, MF maj-10)
    27 juni pinklove (1:a försöket efter MF 1:a juni-10)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#emotions_dlg.flower}JULI{#emotions_dlg.flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    1 juli Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

HjärtaVi som väntar på mens eller ny ägglossning:Hjärta

Tejj
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.
    Havsklippan
                                             HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

GravidGravida
     Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011

• acure
    Odetta skrev 2010-06-18 17:40:58 följande:
    Vad ni är söta som tänkt på mig!!!! *stor kram på er alla*

Vet ni vet ni vet ni.....jag har en 9mm liten inneboende i magen som har ett finfint pickande hjärta! Så just nu känner jag mig lugn för just nu är jag himlans gravid!

Så idag är jag optimist och tänker sprida en jävla massa optimistiska vibbar här i tråden. Tjejjer, jag är gravid för FEMTE gången I ÅR....1MA och 3mf på raken bara i år....1 MA och 5mf allt som allt...och nu har jag åter ett hjärta som slår i magen: DET FINNS HOPP!!!

STORA BAMSEKRAMAR TILL ER ALLA TUFFINGAR DÄRUTE!!!!!
    STORT GRATTIS! Vad glad jag blir att läsa detta!! :)
    Hoppas din tur sprider av oss på oss andra!! Stor kram!!!
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-21 10:31:37 följande:
    Så nu sitter man här igen, klämmer på brösten och nyper i bröstvårtorna, analyserar allt som händer i kroppen och kommer genast på tanken att DET kan vara ett gravsymtom....

Men jag, lite ömma bröst och bröstvårtor har jag, kan även sättas ihop med PMS men det väljer jag att bortse från fram tills att mensen kommer. Det jobbigaste är att jag tänker på det och analyserar betydligt mycket mer än vad jag själv vill och har svårt att få tankarna på annat...

BIM -6 idag..... och så långt kvar..
    Precis samma här, svårt att tänka på andra saker. Sitter på BIM -6 jag också och bara väntar. Har tagit gravtest igår och idag (minus såklart) av någon konstig anledning då jag sett att någon plussat så tidigt som BIM -8. Vad man ställer till det för sig istället för att vänta. Vill så gärna ha ett nytt pluss nu, orkar inte med stressen och ovissheten att inte veta NÄR man äntligen får bli mamma.

Samtidigt känns kroppen ungefär lika som innan jag plussade förra gången, jag har fått massor med fula stora hormonfinnar (det kan jag få vid PMS också, men sällan såhär många), lite halvt öm under brösten, molvärk och grinig med dåligt tålamod. Det suger att PMS och gravsymptom är så lika. Bläääää
  • acure
    Dag och natt skrev 2010-06-22 12:28:33 följande:
    Tack för alla svar om hur det gick till för er vid era mf och det är självklart att jag förstår dig smålandsjänta att det är jobbigt att prata om! De svar jag har fått har varit tillräckliga för mig och har lugnat mig, mest bara jobbigt att behöva vänta. 

Hur många av er var sjukskrivna under era mf/ma och i så fall hur länge? Jag trodde att det skulle gå rätt snabbt men nu har jag redan varit hemma en vecka och behöver läkarintyg för resten av tiden som jag är hemma, tänkte ju aldrig på det när jag var hos läkaren i förra veckan.
    Jag var hemma sjukanmäld från jobbet 3 dagar, men kom tillbaka alldeles för tidigt. Jag jobbar på förskola och det gör ju saken ibland bara värre med alla goa ungar och deras mammor som väntar syskon. De första tre dagarna gick jag som en apatisk zombie på jobbet och gjorde inte mer än vad som var tuvnget. Hade jättedåligt tålamod och röt i åt ungarna för saker som jag annars skulle ha varit lugn över. Det höll inte så min chef krävde till slut att någon förändring sker, för det var inte bra för barnen på förskolan, alternativt att jag går och pratar med någon. Efter den varningen vart det lite bättre, även om det i det stora hela mer handlade om att jag lade på en glad, positiv mask för att få gå till jobbet och därmed var jag helt utmattad på kvällarna av den ansträngningen.

Min slutsats nu i efterhand är att jag MINST borde ha varit hemma i en vecka och därefter bli sjukskriven HALVTID i ytterligare en vecka för att på så vis mjukstarta. Jag tror om jag hade haft ett kontorsjobb med lite mindre kontakt med människor (utöver mina kollegor) att jag hade kunnat börja jobba igen så fort den värsta fysiska smärtan och de värsta blödningarna lagt sig. Men att jobba nära barn efter ett missfall var i mitt fall bara jobbigt, även om blödningarna och värken var hanterbara. Den psykiska smärtan finns ju ständigt kvar ändå, även om vissa dagar är bättre än andra.

Jag tycker att om du känner att du behöver vara hemma ett tag till så ska du vara det,
    det är ingen som tackar dig för att du kommer tillbaka till jobbet för tidigt, den läxan har jag lärt mig.
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-06-24 09:54:23 följande:
    Hej tjejer! Jag tror, jag tror jag plussat igen... Lovade en kompis att testa så att hon blev lugn. Jag känner ingenting och hade imte mycket hopp så jag är i chock och vet inte om jag vågar hoppas ännu. Ett svagt men synbart sträck dök upp innom tiden, fastnar på kort men är på landet och mobilsurfar så kan inte lägga upp en ännu, kanske kan komma en bild ikväll. Måtte sträcken bli starkare nu bara!!!
    GRATTIS!! :) :)
  • acure

Tjejer, jag är så nervös. Tog precis ett gravtest från testlagret (BIM -4) och efter en stund dök det upp ett svagt svagt svagt, alltså jag menar SUPERSVAGT streck och genast började hjärtat dunka snabbare. Sambon vågade inte säga om det var ett streck eller inte, men han kunde definitivt se att det var något där. Kan det vara ett streck på riktigt eller är det ett spökstreck? Jag har aldrig riktigt förstått det här med spökstreck. Är  spökstreck streck som hamnar på fel ställe, eller kan de hamna på rätt ställe och sen bara spela ett fult spratt med en?

Vill SÅ gärna att det är ett riktigt streck, men det hade ju varit otroligt att plussa direkt efter MF utan en mens imellan. För bra för att vara sant helt enkelt. Åh, varför var det tvunget att vara SÅ svagt för, nu kommer jag inte kunna sova på hela natten för jag kommer ju givetvis att testa med morgonurin imorgon bitti. Om jag inte är så dum att jag tar ett nytt test innan jag går och lägger mig. (Är jag superdum då?)

Om det nu med allt mitt hopp är ett pluss så förklarar det mitt hemska humör och mina fula hemska finnar som dyker upp nya varje dag. Men jag tar alla finnar i världen bara jag får en bebis!

ååå, håll tummarna är ni snälla.

• acure
    Odetta skrev 2010-06-24 21:22:57 följande:
    Vad spännande!!!!

Vet du, morgonkiss eller inte är faktiskt inte det som spelar roll utan det som spelar roll är FÄRGEN på kisset! Är kisset vattningt spelar det ingen roll om det är morgonkiss, då är det utspett. Kisset ska vara gult och den tiden på dygnet som du har mest koncentrerat kiss är den tiden du ska testa (jag testar tex tidigt alltid tydligast på kvällen för på morgonen kissar jag "vatten")

Spännande spännande i alla fall! Ähåller tummarna*

PS: Du har ingen bild då man kan få titta på?
    Där har du nog rätt! Förra graviditeten som slutade i missfall så plussade jag på eftermiddagen på BIM -4, jag kissar alltid utspätt kiss på morgonen. Så jag kanske ska kissa i en bägare innan jag går och lägger mig för att se om det är koncentrerat...då kanske jag tar ett till test (har massor!), om det blir svagt streck på det också kan det ju inte vara spökstreck tycker man ju...

Jag försökte ta kort men det fastnade inte på bild, så himla dumt!! Ska ladda batteriet i gamla kameran och se om det fastnar bättre i den.

Tack för alla tummar som hålls!! :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3