• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • MFJG
    Pigletten skrev 2010-07-08 16:43:13 följande:
    vårt mirakel var väldigt planerat.. vi har försökt i 3 års tid, men inte lyckats.. det visade sig att jag bara har en fungerande äggledare så det fick bli provrörsbefruktning för vår del.. och det lyckades på första försöket så vi e jätteglada!!
    Så skönt att det lyckades direkt. Man ska verkligen inte ta för givet att få barn. Har vänner som så gärna vill men som inte kan. Barn är en underbar gåva. Verkligen små mirakel!

Vi planerade däremot inte. Minibus är ett mirakel på så sätt att jag precis haft ett missfall och blev gravid direkt efter..på första ägglossningen..

Min graviditet har inte varit komplikationsfri. Har foglossningar som är hemska. Har haft blödningar till och från. Blivit ordinerad tre veckors vila pga av det. Fått avboka en semesterresa till Kroatiens också. I början mådde jag illa och var så trött. Men utöver det så mår jag jätte bra =) Älskar att vara gravid.

Har ni gått upp mycket i vikt? 

• Pigletten

jag har inte haft några komplikationer alls.. lite ont i ischias bara.. men det kommer och går.. annars inget.. inget illamående eller trötthet heller.. älskar också att va gravid!! helt underbart!!

nä, tror jag har gått upp 1-2 kg än så länge..  

själv? 

• MFJG

Jag gick upp 6 kilo bara så SVISCH! Sen har jag inte gått upp alls de senaste 5 veckorna..
    Har tappat aptiten helt. Inte sugen på något alls. Äter mest för att jag måste..

Skönt och slippa komplikationer. Det slapp jag hela första graviditeten, ja förutom foglossningar och sammandragningar..;)

• Pigletten

sånt man kan leva med.. ;) nä fy.. min svägerska hade foglossning när de väntade sin andra men det försvann snabbt efteråt.. =)

jag äter massor.. fast inte hela tiden och jag e inte hungrig hela tiden heller.. bara de "vanliga" tiderna.. frukost, lunch, mellanmål å på kvällen.. och inget sug efter nåt annat heller.. så min sambo har det rätt lätt.. =) 

• MFJG

Som min sambo då ;) Han skulle bara veta hur bra han har det ! ;P

• Pigletten

Eller hur?! ;)

var i malmö bor ni? 

• MFJG

Vi bor på Kirseberg. Bott här i ett år snart. Innan bodde vi vid Nobeltorget..

Imorgon ska vi på RUL! JÖSSES va spännande och vad jag längtar! 

• Pigletten

vi bor på ribersborg.. har bott här i 2 år.. trivs riktigt bra faktiskt.. bodde på "landet", utanför landskrona innan jag flyttade ner hit till min sambo..

lycka till på rul imorron!! håller tummarna för er.. alltid lika spännande.. =) 

• MFJG

Ribban är nice. Måste vara skönt att ha nära till havet nu när det är så fint väder!=)
    Jag är uppvuxen i Skanör och där va ju stranden bara en promenad bort..
    Saknar det!

Svar på tråden Malmö BF 2010