• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • MFJG

Hej! Va tyst det är i denna tråden..;) 
    Jag väntar mitt andra barn. Har en son som är född januari -09..=)
    Hur mår ni alla? 

• Pigletten

Tycker också att det är tyst här, men men.. det är kul när det händer något nytt.. =)

Mår hur bra som helst.. magen har börjat visa sig nu.. riktigt häftigt.. =)

Själv då? 

• MFJG

Jag mår bra. Obehagligt bra ;)
    Fast foglossningen är inte rolig. Skit jobbig. Är dessutom ordinerad vila i cirkus 2 veckor till..Liten mage har jag också. =)

Var i Malmö bor Ni? 

• Pigletten

tur att det är fint väder, blir alltid lättare att vila då. =)

Jag bor på Ribersborg, ca 2 kvarter från Kronprinsen..

själv? 

• MFJG

Vi bor på Kirseberg, där vi trivs toppen. Men vantrivs faktiskt i stan. Vill bort så fort som möjligt. ;) Vill ha hus och trädgård..=)

• Pigletten

vet hur det känns.. Jag är uppvuxen i en liten by utanför landskrona och flyttade hit för 3 år sen.. men vi trivs jättebra här.. nära till havet och lugnt och stilla.. 

• Malmölita

Här kommer en till som har BF 19/12. Kul att se att det är fler i Malmö som ska ha i december =) Alla verkar föda sommar, haha.

Min mage börjar också synas. Ganska mkt faktiskt... Känns konstigt på nåt sätt att den kommer bli ännu större! Tycker redan den börjar bli stor...

• Pigletten

Malmölita.
    Har du några barn sen tidigare eller det är din första också? 

• Malmölita
    Pigletten skrev 2010-06-28 19:45:36 följande:
    Malmölita.
    Har du några barn sen tidigare eller det är din första också? 

Detta är vårt första barn. Känns jätte spännande men också lite overkligt. Har varit på två ultra och det är helt fantastiskt att se bebisen! =) Ska på inskrivning hos barnmorskan imorgon. Vet inte riktigt vad det innebär men det låter som pappersarbete, hehe.

Ser i tråden att du bor vid ribban. Härligt där borta i den delen så nära havet. Vi bor också i stan. 

Har ni alla berättat för arbetsgivaren ännu? Jag gjorde det för någon vecka sedan och de tog det precis som de skulle. Dvs. grattade mig och blev glada. Har nyss börjat på nytt jobb i februari så kändes lite jobbigt att berätta. Men det är lite svårt att dölja nu så det känns skönt att ha sagt det.

• Marremia

Jag har inte berättat det än dock så känns det som de borde se det eftersom magen syns, men kanske tunikorna hjälper än. Jag tänkte om det går vänta ett litet tag till då jag inte tror att min chef kommer att bli så glad. I början på året (speciellt första delen av Januari) har jag/vi alltid extremt mycket att göra med årsrapporter etc så jag tror inte han uppskattar tajmingen med att jag inte ska vara där då. 

Lycka till på inskrivningen!  

Svar på tråden Malmö BF 2010