Pigletten skrev 2010-08-05 16:00:03 följande:
har också varit på semester.. precis kommit hem.. riktigt skönt med 1 vecka på Menorca.. får passa på innan den lille kommer.. =)
vårt UL gick jättebra.. bebisen spralla och hade sig.. inte för att jag känner av det än.. men men..
Välkommen hem! =) Skönt att UL gick bra! tog ni reda på vem som gömmer sig? Hade du moderkakan i framvägg eller bakvägg?
karin010 skrev 2010-08-05 12:35:03 följande:
Malmölita: ja, visst är det svårt att hitta unisex kläder. Det är mkt rosa o pluttinuttigt till tjejer o mkt "tuffa" kläder till killar. Jag har dock hittat en del randigt o enfärgat i neutrala färger. Var o hälsade på en kompis i Skottland i maj o där va det ännu mer extremt. Tycker det går att hitta en del i Sverige på bl.a. Polarn o Pyret. Hittade dock en helt fantastisk rosa body m vita hästar på Åhléns (jag älskar hästar =) ), men den funkar ju inte direkt om det blir en kille. Skulle kunna köpa hur mkt som helst men försöker att ta det lite lugnt då de växer ur kläderna ganska fort. Jag ska köpa fårskinn har jag tänkt. Är nog mys för bebben. Förresten Malmölita så får du gärna ge en recension när du har kollat på Kronana barnvagn i Sthlm. Vi väljer nog den kr Emmaljunga city cross. Läser ni tjejer mkt böcker o tidningar om graviditet o bebisar? Jag läser det mesta jag kommer över. Köper tidningar o har beställt några böcker som en bekant rekommenderade. Det är verkligen en helt ny värld o det är så intressant att läsa...
Jag håller med. Det är svårt med unisex. Jag ska sy en del själv denna gången hade jag tänkt. Men alla vita barnkläder kommer jag färga i någon bra färg. Typ bajsgult ;)
Kronan funderade jag på när vi väntade Wincent. Den verkar bra. Denna gången är det syskonvagn och det är INTE lätt! Men vi köper begagnat denna gången!
Jag läste massor när jag var gravid med Wincent. Nu hinner jag inte ;) Glömmer bort att jag är gravid ibland haha!