• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Malmölita

Karin010 - Såg att du fick info om försäkringskassan. Det kan väl vara klokt att gå dit och kolla läget. Kanske det ger nåt eller inte....

Jag känner bebisen väldigt ofta nu men på lite olika sätt . Sparkarna är inte lika ofta som annan känsla.... typ nåt bubblande i magen. Men det känns inte med handen riktigt utan mest innuti.

Såg förresten att Friskis har Core mamma som man kan ta med sig bebisen till =) Låter bra! Längtar nu tills träningen kommer igång under hösten. Har försökt släpa mig till gymmet en gång i veckan men det har inte gått så bra. Men vattengympa och gravidyoga tänkte jag satsa på.

Jojo10 - Då är vi beräknade nästan samtidigt! Du den 18:e och jag den 19:e. Blir spännande att se när det blir =)

Kanske är lättast att ses å fika en lördag eller söndag om det är några som pendlar på veckorna osv.? På Konsthallen kanske. Det är väl ett bra barnvagnsfik sen =)

• JoJo10

Karin10: Jag är 28 och detta är vår första krabat. Vi är förväntansfulla och samtidigt väldigt nervösa :)
    Hur är det med dig, hur gammal är du? har du några barn redan?

Malmölita: Ja det var bra nära i beräkningarna där. Ska ni föda på MAS?

Marremia: var i DK jobbar du? Jag åker över sundet en gång i veckan som det är nu.

Konsthallen funkar kanon för fikan, när kan ni? Kör vi en helgfika kan jag söndagen den 22:a innan kl 16 och helgen därefter både lördag och söndag förmiddag.

• MFJG

Ja jag brukar ju tycka det är lättare med ett barnvänligt fik ;) Wincent sitter ju inte direkt still längre. En helgfika tycker jag låter bra. Kan dock inte den 22:e.

När har Alla BF egentligen? Gjorde vi inte en lista?? ;)

Är ju så individuellt om man ser eller inte ser sparkarna, hur ofta osv. Wincent va sjövild i magen och det verkar som lillebror är likadan. (hujeda mig).. 

• Pigletten

Fika på helgen låter utmärkt.. min sambo jobbar de flesta helgerna så i stort sett vilken helg som funkar för mig.. =)
    fast inte den 28/29.. =)

MFJG: jo, vi gjorde en lista, men den försvann nånstans på vägen tror jag..  =)
    Min lillkille är beräknad till julafton.. =) 

• karin010

JoJo10. Jag är 30 nyss fyllda och detta är mitt o sambons första barn. Galet spännande!! Jag håller med Malmölita om att det är bäst o ses helger, men jag kan vardagar efter kl 18 oxå. Jag tycker att det vore roligast om alla kunde komma första ggn. Himla trist om man missar första fikan. Jag hade kunnat kommande helg men då kan inte MFJG. De två helgerna efter det är jag bortrest så första helgen jag kan är 11-12 sept... Vardagskväll går som sagt oxå bra för min del. MFJG: jag har för mig att det gjorde en ansats till lista i början av denna tråd, men vi kan väl göra en på nytt. Ska man göra på ngt särskilt sätt!? Äh, jag skriver så får vi se. Karin010: BF: 5 dec Sitter på tåget på väg till första arbetsdagen efter semestern, pweh..

• Pigletten

11-12 sep kan jag inte heller.. firar svärfars frus 60 års dag i Tyskland då.. annars är det lugnt.. kan i stort vardagar oxå men inte tisdagar och torsdagar.. =)

• MFJG
    BF LISTAN FÖR MALMÖ MAMMORNA!

MFJG -  BF 20/12  - 2:a barnet

Marremia  -  BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita -  BF 19/12 - 1:a barnet
    Pigletten -  BF 24/12 - 1:a barnet

• MFJG
    BF LISTAN FÖR MALMÖ MAMMORNA!

MFJG -  BF 20/12  - 2:a barnet

Marremia  -  BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita -  BF 19/12 - 1:a barnet
    Pigletten -  BF 24/12 - 1:a barnet
    JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet
  • JoJo10

Karin010: Grattis i efterskott på 30:årsdan!

Ska vi försöka enas om en dag i veckan  när vi ska ha fikan ( tex söndag ) så får vi kolla med datum sen? Tänkte att det kanske är lättare än att välja på veckans alla 7 dagar. Vad säger ni?

Svar på tråden Malmö BF 2010