• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Pigletten

Låter jättekul med fika.. som ni andra sagt.. kul att se vem man "pratar" med här i forumet.. =)

Jag kommer att jobba i  det sista och sen ska jag va hemma 1 år, sen får vi se.. Min sambo jobbar i Danmark och allt med det är så annorlunda och allt ska va så svårt..

karin010: man går in på www.forsakringskassan.se, sen klickar man sig vidare till föräldrainformation och sen anmäl. Sen kommer det upp där. Vi ska gå på infon den 17 september..

Malmölita: min mage har synts sen midsommar, men inte blivit mycket större sen dess, men ändrat form och blivit mer fast och mer mage fram.. Kände av min lille för några nätter sen.. men inte annars.. hoppas jag känner av honom ordentligt snart..  

År det någon som vet när vattengympan kommer igång på friskis igen? läste på deras hemsida att simhallen renoveras.. 

• MFJG

Min mage är inte så stor. Den är nog som när jag väntade Wincent. Då kom jag ju in till förlossningen i vecka 39+0 och dem trodde jag skulle föda för tidigt ;)..Men det syns lite iaf..Beroende vad man har för kläder..;)

Jag går ju redan hemma. Har jag gjort sen juni 2008. Kommer gå hemma läänge..Börjar bli lite smått rastlös faktiskt. Men jag får försöka sysselsätta mig med att sy  osv. Ja och så en massa mammafikor ;)

Jag ska inte gå på FK´s info denna gången. Gjorde det sist och blev inte klokare för det ;) Läste mig till det mesta på deras hemsida istället.

• Pigletten

MFJG: då blev du inte mycket klokare då heller antar jag.. =) tycker inte att man får så jättebra info från deras hemsida heller.. vi ska dit så får vi se om de kan svara på frågorna om hur det är när en förälder jobbar i danmark.. det svaret jag fått per mail var inte speciellt klargörande... =(

Har du lagt ut bilder på det du sytt? Vad syr du? jag läste i en annan tråd att du syr kläder.. är det till er alla eller bara till Wincent?

Jag håller på att sy en gekko till min pojke.. har sytt 2 till våra kompisar som ska ha tvillingar när som helst.. sen har jag kommit halvvägs på den till oss.. ska bara beställa tyg och få det levererat för att kunna färdigställa den.. 

• MFJG

Jag syr mest till Wincent. Sen lagar jag våra kläder ;) 
    Vet du någon bra sida man kan beställa mjuka tyger från? Va ute på Stoff&Stil men tyckte inte där var så mycket roligt. Har ett presentkort där men kommer nog lägga det på annat än tyg.
    Inga bilder. Det kanske jag ska göra. Syverkstan kommer komma igång nu till hösten. Inte blivit mycket av det nu i sommar. Men när Wincent är på dagis ska jag ha systuga här hemma..=)

• Marremia

Så kul det hade varit och träffas på fika :)

Jag jobbar i Danmark och det skiljer sig mycket angående föräldraledighet där. Det kollektiv avtal vi följer ger mig rätt att gå hem 4 veckor innan beräknad födesel så det tänkte jag nog göra. Det måste vara skönt att kunna fixa allt inför julen och köpa alla julklappar tidigt i år så det är klart till när den lilla tittar ut.

Min mage putar verkligen ut nu så det syns och jag kan känna hur det sparkas innifrån :) Så mysigt!

• MFJG

Ja vi kan ju träffas och fika flera gånger om ni bara har tid och lust. Jag har iaf hur mycket tid som helst ;)

• MFJG

Ja jag ser och känner sparkarna. Såg sparkarn genom kläderna när jag väntade på pizza häromdagen ;) Hungrig liten Minibus =)

• Pigletten

Jag har absolut lust att fika.. =) alltid lika kul.. =)

Häftigt att kunna se sparkarna redan.. Jag önskar bara att jag kan börja känna lillkillen här ordentligt snart.. man tror ju nåt har hänt eftersom man inte känner nåt.. =) 

• karin010

Pigletten: Tack för infon om Försäkringskassan. Kanske ska ta och anmäla oss och se om de har något vettigt att säga. =)
    Jag tror att Friskis renoverar sin pool nu under sommaren. 1/9 börjar de med nytt schema och där står vattenjympa med. På onsdagar är det för gravida. =)
    Jo, jag känner igen oron för att inte känna sparkar. Har, som jag säkert skrivit förut, känt sparkar i typ 2 månader nu..men det är först de sista 2 veckorna som jag känner varje dag..när jag ligger eller sitter stilla. Innan kände jag bara någon dag här och där och blev så klart superorolig när det gick typ 3 dgr utan att jag kände ngt.

Jag fikar också gärna flera ggr. Vore bara kul! Har jäkligt lite tid dock då jag pendlar och kommer hem ganska sent, men det går alltid att få ihop det på något sätt. =)
    Vi får ta o styra upp fika innan vi blir alltför tunga o trötta, haha. =)

Svar på tråden Malmö BF 2010