• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Pigletten

Marremia: Vi köpte en Emmaljunga City Cross med City Korg till.. Den väger inte så mycket och är lätt att ta upp i vår lägenhet.. + att den är en stabil 4-hjuling.. =)

Härligt att höra att ultraljudet gick bra.. jag längtar till måndag.. då e det min tur att äntligen få se vår bebis igen.. =) 

• Malmölita

Ja, roligt att höra när ultraljuden har gått bra!!! Vi ska gå igen nästa vecka. Längtar!

Idag har jag haft lite ont i magen, ungefär som mensvärk. Nån som vet vad det kan vara? Kan det vara foglossning?

• Pigletten

det vet jag.. =) min kollega har samma sak och det är att bebisen sparkar.. =) så grattis!! du har känt din bebis.. =D

• Marremia

Känner ni av era bebisar mycket? Jag känner det ibland (några gånger) hur det känns som något puffar innifrån. 

Malmölita har också fått i korta stunder som känns som mensvärk men jag tror som pigletten skriver att det är när bebisen trycker där.

• Pigletten

jag har fortfarande inte känt av min alls.. =( men men.. förhoppningsvis lär jag väl göra det snart.. =) veta om den lever.. =)

• MFJG

Hej allihopa!

Jag har känt bebis sparkar ett tag nu. Men är ju omföderska. Min sambo kände dem också för några dagar sedan. Det är mycket rörelser här nu. Har dessutom moderkakan i bakvägg så det gör det också lättare att känna.

Foglossningar känns inte som molvärk, iaf inte för min del..Det är mer en ilande strålande smärta i ljumskar, över svanskotan, gumpen och ut i benen.. 

• Malmölita

Hmm, tror ni det är bebisen som trycker på?! =) Jag har moderkakan framtill så tänker att det är därför jag inte har kännt något ännu. Men det som känns nu är kanske bebisen =) Ska höra med barnmorskan nästa vecka. Kanske moderkakan flyttar sig? Längtar tills jag känner en liten spark! Gör det hela lite mer verkligt ju och härligt med den kontakten med bebisen.

• karin010

Malmölita: Det kanske är molvärk du känner!? Jag kände det i början av grav o det kändes precis som mensvärk. Förresten, på vilken sida i boken vi fick från barnmorskan står det exempel på inköpslista? Kan inte hitta den men jag kanske har bläddrat för snabbt. =) Jag känner sparkar sen fyra veckor tillbaka. Inte varje dag men nästan. Det är verkligen helt fantastiskt o känns som lätta puffar. I söndags kände min sambo en puff för första gången o det var så klart stort. =)

• Marremia

Malmölita mitt ultraljud visade också att jag hade moderkakan fram men jag känner ändå av den lilla lite ibland. Jag tror det är väldigt induviduellt när det börjar kännas. När ska du ha ultraljud nästa vecka?

Jag / vi funderar på att boka in ett 3D ultraljud i augusti och kanske kolla könet samtidigt. Har någon av er gjort 3D ultraljud?

• MFJG

Marremia - Vi gjorde ett 3D UL på Emmaultraljudsklinik när vi väntade Wincent. Jätte fina bilder blev det. =) Helt klart värt det! 

Svar på tråden Malmö BF 2010