• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • MFJG

Malmölita - Jag funderar också på vattengympa, tror det är den enda träningsformen som funkar för mig med tanke på mina foglossningar. Vad kostar det på Rund&Sund? Då är du också från Vellinge, men du är 5 år äldre än mig. :) 

Pigletten - Jag gick hos F&S förra gången och den vattengympan är jätte bra. Jag ska nog gå där också. Har fortfarande några gånger kvar på mitt kort. =) 

• Pigletten

kul!! det e på parkmöllan va?

• MFJG

Japp på Parkmöllan. =) Vet  bara inte när jag ska orka börja =)

• Pigletten

vet hur det känns.. =) mindre kul i denna hettan iaf..

jag tänkte börja i augusti eller så.. men får se hur det blir.. =) brukar lyckas hitta ursäkter för att göra nåt annat ist.. =) 

• Malmölita

Vattengympan på Rund och Sund kostar 1350 kr för 6 gånger. Tycker att det är värt det eftersom den fokuserar mycket på förlossningen. De rekomenderar också att man ska börja gå runt vecka 28-32 just pga fokuseringen på förlossningen.
    http://www.rundosund.com/vattengympa.asp (kopiera länken om du inte kan klicka på den.)

Va bra att friskis på Parkmöllan har gravid yoga! Jag har klippkort där så ska kolla in det till hösten. Antar att passet ligger nere över sommaren.

Vi bygger i Lomma. Ska bli så skönt att få egen trädgård =)

Pigletten - Ja, jag brukar också ganska lätt hitta något annat som är sååå mycket viktigare än att gå och träna, haha. Men jag försöker promenera varje dag iallafall, även om rundan ibland bara blir till och från jobbet som tar 30 min fram och tillbaka. Alltid nåt =)

MFJG - Japp, då är vi från samma kommun =) Och med 5 års ålders skillnad så har vi gått om varandra. Gymnasieskolan fanns inte i Vellinge när jag började.

Måste iväg till jobb nu! 

• Pigletten

vattengympa och gravidyoga ligger nere på friskis nu under sommaren, kollade nyss för att vara helt säker.. =)

• Marremia

Är det någon av er som tränar just nu?
    Innan tränade jag ibland på morgnarna men när jag började må illa på morgonen så slutade jag och nu har jag bara inte börjat igen fast jag inte mår illa längre. Vet ni om det är bra att springa eller använda cross trainer? 

• Pigletten

cykla vet jag är bra.. hoppa har jag testat.. funkar inte alls.. springa har jag inte testat.. men jag hade nog använt cross trainern om valen stod mellan springa och cross trainer.. =)

själv väljer jag att dansa.. =) eller promenera.. 

• karin010

Hej!
    Hoppar in på tråden då jag bor i Malmö och har bf i december. Har inte läst igenom alla inlägg, men finns det någon här som är förstföderska precis som jag?

• Malmölita
    karin010 skrev 2010-07-16 13:40:45 följande:
    Hej!
    Hoppar in på tråden då jag bor i Malmö och har bf i december. Har inte läst igenom alla inlägg, men finns det någon här som är förstföderska precis som jag?
    Yes, här har du en förstföderska som är beräknad till den 19 dec =)  När är du beräknad till?

Vad gäller träning så promenerar jag bara nu. Min barnmorska har sagt att all träning är ok så länge det känns ok för dig. Jag gick några gånger på gympa på friskis men valde att inte hoppa och hade svårt att ligga på magen pga ömma bröst när vi gjorde ryggövningar så det blev väl lite halvdant, hehe.
Svar på tråden Malmö BF 2010