• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • Pigletten

ja, de e rätt skönt.. fast jag e inte den som går till stranden själv å min sambo jobbar konstiga tider så det blir oftast att jag stannar hemma ist.. =(

fast idag åkte jag "hem" till landskrona och gick och bada med mamma.. det var nice!!!

när jag bodde i Landskrona, eller snarare utanför, hade jag typ 500 m till ett friluftsbad, där spenderade jag en hel del tid då.. men det var ett tag sen nu.. =) 

• Marremia

Så himla härligt väder det är. Vi var i havet och simmade igår men det kändes lite märkligt när jag simmade bröstsim precis som jag hade en påse på magen :) så ryggsim är mycket bättre.

Jag har också gått upp i vikt med 6 kg och magen sticker utanför brösten.

Har ni ont längst nere i ryggen som strålar ut i benet? Något bra tips på hur det kan försvinna?

MFJG hur gick allt på RUL idag? Jag ser så fram emot nästa måndag

• Pigletten

Jag har ont längst nere i ryggen och som strålar ut i benet. Var hos sjukgymnasten och fick en del tips, men inget som funkar tycker jag.. Enda är att ta det lite saktare med allt.. Vagga fram funkade också.. =)

Härligt det lät med att simma!! =)

Ska på RUL om 2 veckor.. ska bli riktigt spännande.. e såååååå nyfiken på vad som gömmer sig där inne.. =) 

• MFJG
    Marremia skrev 2010-07-12 18:40:13 följande:

Så himla härligt väder det är. Vi var i havet och simmade igår men det kändes lite märkligt när jag simmade bröstsim precis som jag hade en påse på magen :) så ryggsim är mycket bättre.

Jag har också gått upp i vikt med 6 kg och magen sticker utanför brösten.

Har ni ont längst nere i ryggen som strålar ut i benet? Något bra tips på hur det kan försvinna?

MFJG hur gick allt på RUL idag? Jag ser så fram emot nästa måndag

Låter som foglossning..Som sagt trappa ner på tempot och vagga är bra tips ;)

Det gick jätte bra idag..har skrivit om det på min blogg..=) Fick super fina bilder =) Blev flyttad till den 20:e december också.. 
  • Pigletten

så härligt!! 

MFJG: vad har du för blogg så vi kan gå in och läsa?  =) 

• Marremia

Gjorde du ditt RUL på MAS? Får du med dig bilder därifrån? Vad spännande Glad

Får ni också så att det skär till lite där nere i ryggen? Jag har märkt att jag får lätt ont när jag sitter för mycket ned på kontoret (vilket jag gör hela tiden)

• MFJG

Japp vi gjorde RUL på MAS. Man får köpa bilderna om man vill ha dem. Vilket vi ville. =)

Bloggen min finner ni på www.mamamad.se..=) 

• Pigletten

för min del skär det till när jag sätter mig ner.. men inte om jag sitter mycket.. sitter visserligen inte så mycket i mitt jobb.. men men.. =)

• Malmölita

Hej igen allihopa! Jag är inte inne här så ofta men kul att läsa vad ni skriver Glad. Glömmer bort att gå in och titta..

Vi kommer inte ta reda på vilket kön det är. Jag är jätte nyfiken men vi både vill hålla på överraskningen.

Jag har redan gått upp 6 kg, precis som någon annan skrev här. Tycker det känns mkt bara efter 4 månader men det känns som det mesta har satt sig på magen så det är ok.

Jag fyllde nyss 30 år och är uppvuxen i Vellinge men bor i Malmö sen flera år tillbaka. Vi bor i lägenhet i stan men håller på att bygga hus. Längtar tills det är klart till våren!

Jag har inte haft ont i ryggen i nedre delen men har en del knutor i övre delen. Jobbar på kontor så sitter vid datorn hela dagarna. En dålig ställning precis som för många andra. Var på massage idag och ska försöka gå regelbundet så jag får bukt med knutorna. Det kommer ju bli mer påfrestande för ryggen när magen växer, och växer och växer... Skrattande.

Hur har ni det med träning? Jag har anmält mig till vattengympa till hösten med inriktning mot andning och avslappning. på Rund och Sund här i stan. Tror det kan göra gott. Och det är jätte skönt att vara i vattnet! Funderar även på gravid yoga. Har gjort en del yoga innan och mig passar det att arbeta mycket med andningen. Har ni några funderingar kring träning?

• Pigletten

jag har kort på friskis och de har också vattengympa och yoga för gravida så jag tänkte testa det.. 
    vilka dagar är det på Rund och Sund? fick tips om "Annas profylax" från min barnmorska....  med tanke på det här med andningen.. =)

Malmölita: var håller ni på att bygga nånstans? 

Svar på tråden Malmö BF 2010