• Marremia

Malmö BF 2010

Är det någon i Malmö området som ska få barn i December 2010?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-08 20:50
    Karin010 - BF 5/12 - 1:a barnet

ÄlskadeMirakel - BF 16/12 - 3:e barnet

Marremia - BF 17/12 - 1:a barnet

JoJo10 - BF 18/12 - 1:a barnet

Malmölita - BF 19/12 - 1:a barnet

MFJG - BF 20/12 - 2:a barnet

Pigletten - BF 24/12 - 1:a barnet

• Svar på tråden Malmö BF 2010
  • MFJG

Jag har ingen arbetsgivare, jag är mammaledig. Så jag behöver inte oroa mig på den punkten.

Hur mår ni andra? Jag har en vecka kvar på ordinerad vila. Foglossningar som är HEMSKA.
    Men något som väger upp detta är att vi igår såg minibus i kulan sparka. Som små snärtar. Skit coolt var det! Såg med sonen i vecka 18. 2 veckor tidigare nu. Så himla mysigt!

När har ni fått tid för RUL? 

• Malmölita
    Marremia skrev 2010-07-06 06:54:14 följande:
    Jag har inte berättat det än dock så känns det som de borde se det eftersom magen syns, men kanske tunikorna hjälper än. Jag tänkte om det går vänta ett litet tag till då jag inte tror att min chef kommer att bli så glad. I början på året (speciellt första delen av Januari) har jag/vi alltid extremt mycket att göra med årsrapporter etc så jag tror inte han uppskattar tajmingen med att jag inte ska vara där då. 

Lycka till på inskrivningen!  

Det är nog oftast nervöst att berätta för chefen eftersom man inte vet hur de kommer att reagera. De kan ju egentligen inte säga nåt men samtidigt så var jag väldigt rädd för den besvikna sucken.... eller att det på annat sätt skulle märkas att jag ställer till det för dem. Men men, det är bara att köra för förr eller senare så måste man berätta Glad. Hoppas de tar det på rätt sätt!

Inskrivningen gick smidigt. Vi fick höra på bebisens hjärtljud för första gången. Riktigt kul!

MFJG - Vet inte riktigt vilket som är RUL. Vi var på ultra v. 8 och sen v. 13. Sen ska vi på ett till ultra v.19 och sen är inte nästa förräns i slutet. Själv då?  

• MFJG

RUL = Rutinultraljudet man gör mellan vecka 18-20. Vi ska dit nu på måndag. Så spännande. Ska ni ta reda på om de är en påg eller tösabit? 

• Marremia

Vi ska på RUL måndagen den 19:e Juli. Det ska bli så kul att se den lille igen. Vi har inte helt bestämt oss än om vi ska ta reda på det eller inte. Ska ni göra det?

• Pigletten

min chef har vetat hela tiden.. har gjort ivf (provrör) så jag har fått springa iväg från jobbet massor.. och alla är positiva och jätteglada för vår skull.. =)

har varit på ultraljud i v.8,9 och 13. (på rmc eftersom vi ingår i nån slags studie).
    Ska på nästa i v. 19.. ska bli jättespännande..

vi har inte heller bestämt oss för om vi ska ta reda på vad det är eller inte.. kan inte riktigt bestämma.. 

• MFJG

Vi tog reda på det sist och kommer göra det igen.
    Måste ju veta om jag ska sy rosa rosetter på alla våra pojkkläder ;)
    Men jag tror att det är en pojke..
    Har ni några aningar om vad som gömmer sig därinne?

Hur unga är ni? ;) Är alla från Malmö från början? 

• Pigletten

Har ingen aning om vad som gömmer sig därinne.. men jag säger han hela tiden.. min bror och min pappa tror på en flicka visserligen så jag vet inte alls....

Jag är 29 och kommer från Landskrona från början.. flyttade ner till malmö för 3 år sen.. trivs riktigt bra faktiskt.. Själv?

• MFJG

Jag är nyss 25 år fyllda. Har bott i Malmö några år. Föddes här men växte upp i Skanör. Vi trivs sådär. Vill till hus och trädgård. Har en son som är 18 månader och så har vi hund..=)

Var era mirakel planerade?

• Pigletten

vårt mirakel var väldigt planerat.. vi har försökt i 3 års tid, men inte lyckats.. det visade sig att jag bara har en fungerande äggledare så det fick bli provrörsbefruktning för vår del.. och det lyckades på första försöket så vi e jätteglada!!

• Marremia

Jag är 28 år och från Malmö ursprungligen fast nu har vi flyttat till hus i vellinge istället. Bor där tillsammans med min man och vår katt. Den lille var planerad men vi hade tur så det gick fort från att vi bestämde oss till att det fanns en liten bebis i magen. 

Jag tror att det är en liten pojke men min man tror att det är en flicka. Ska bli spännande att se...

Har ni mått bra under graviditeten? 

Svar på tråden Malmö BF 2010