Inlägg från: Malmölita |Visa alla inlägg
  • Malmölita

Malmö BF 2010

Här kommer en till som har BF 19/12. Kul att se att det är fler i Malmö som ska ha i december =) Alla verkar föda sommar, haha.

Min mage börjar också synas. Ganska mkt faktiskt... Känns konstigt på nåt sätt att den kommer bli ännu större! Tycker redan den börjar bli stor...

• Malmölita
    Pigletten skrev 2010-06-28 19:45:36 följande:
    Malmölita.
    Har du några barn sen tidigare eller det är din första också? 

Detta är vårt första barn. Känns jätte spännande men också lite overkligt. Har varit på två ultra och det är helt fantastiskt att se bebisen! =) Ska på inskrivning hos barnmorskan imorgon. Vet inte riktigt vad det innebär men det låter som pappersarbete, hehe.

Ser i tråden att du bor vid ribban. Härligt där borta i den delen så nära havet. Vi bor också i stan. 

Har ni alla berättat för arbetsgivaren ännu? Jag gjorde det för någon vecka sedan och de tog det precis som de skulle. Dvs. grattade mig och blev glada. Har nyss börjat på nytt jobb i februari så kändes lite jobbigt att berätta. Men det är lite svårt att dölja nu så det känns skönt att ha sagt det.

• Malmölita
    Marremia skrev 2010-07-06 06:54:14 följande:
    Jag har inte berättat det än dock så känns det som de borde se det eftersom magen syns, men kanske tunikorna hjälper än. Jag tänkte om det går vänta ett litet tag till då jag inte tror att min chef kommer att bli så glad. I början på året (speciellt första delen av Januari) har jag/vi alltid extremt mycket att göra med årsrapporter etc så jag tror inte han uppskattar tajmingen med att jag inte ska vara där då. 

Lycka till på inskrivningen!  

Det är nog oftast nervöst att berätta för chefen eftersom man inte vet hur de kommer att reagera. De kan ju egentligen inte säga nåt men samtidigt så var jag väldigt rädd för den besvikna sucken.... eller att det på annat sätt skulle märkas att jag ställer till det för dem. Men men, det är bara att köra för förr eller senare så måste man berätta Glad. Hoppas de tar det på rätt sätt!

Inskrivningen gick smidigt. Vi fick höra på bebisens hjärtljud för första gången. Riktigt kul!

MFJG - Vet inte riktigt vilket som är RUL. Vi var på ultra v. 8 och sen v. 13. Sen ska vi på ett till ultra v.19 och sen är inte nästa förräns i slutet. Själv då?  

• Malmölita

Hej igen allihopa! Jag är inte inne här så ofta men kul att läsa vad ni skriver Glad. Glömmer bort att gå in och titta..

Vi kommer inte ta reda på vilket kön det är. Jag är jätte nyfiken men vi både vill hålla på överraskningen.

Jag har redan gått upp 6 kg, precis som någon annan skrev här. Tycker det känns mkt bara efter 4 månader men det känns som det mesta har satt sig på magen så det är ok.

Jag fyllde nyss 30 år och är uppvuxen i Vellinge men bor i Malmö sen flera år tillbaka. Vi bor i lägenhet i stan men håller på att bygga hus. Längtar tills det är klart till våren!

Jag har inte haft ont i ryggen i nedre delen men har en del knutor i övre delen. Jobbar på kontor så sitter vid datorn hela dagarna. En dålig ställning precis som för många andra. Var på massage idag och ska försöka gå regelbundet så jag får bukt med knutorna. Det kommer ju bli mer påfrestande för ryggen när magen växer, och växer och växer... Skrattande.

Hur har ni det med träning? Jag har anmält mig till vattengympa till hösten med inriktning mot andning och avslappning. på Rund och Sund här i stan. Tror det kan göra gott. Och det är jätte skönt att vara i vattnet! Funderar även på gravid yoga. Har gjort en del yoga innan och mig passar det att arbeta mycket med andningen. Har ni några funderingar kring träning?

• Malmölita

Vattengympan på Rund och Sund kostar 1350 kr för 6 gånger. Tycker att det är värt det eftersom den fokuserar mycket på förlossningen. De rekomenderar också att man ska börja gå runt vecka 28-32 just pga fokuseringen på förlossningen.
    http://www.rundosund.com/vattengympa.asp (kopiera länken om du inte kan klicka på den.)

Va bra att friskis på Parkmöllan har gravid yoga! Jag har klippkort där så ska kolla in det till hösten. Antar att passet ligger nere över sommaren.

Vi bygger i Lomma. Ska bli så skönt att få egen trädgård =)

Pigletten - Ja, jag brukar också ganska lätt hitta något annat som är sååå mycket viktigare än att gå och träna, haha. Men jag försöker promenera varje dag iallafall, även om rundan ibland bara blir till och från jobbet som tar 30 min fram och tillbaka. Alltid nåt =)

MFJG - Japp, då är vi från samma kommun =) Och med 5 års ålders skillnad så har vi gått om varandra. Gymnasieskolan fanns inte i Vellinge när jag började.

Måste iväg till jobb nu! 

• Malmölita
    karin010 skrev 2010-07-16 13:40:45 följande:
    Hej!
    Hoppar in på tråden då jag bor i Malmö och har bf i december. Har inte läst igenom alla inlägg, men finns det någon här som är förstföderska precis som jag?
    Yes, här har du en förstföderska som är beräknad till den 19 dec =)  När är du beräknad till?

Vad gäller träning så promenerar jag bara nu. Min barnmorska har sagt att all träning är ok så länge det känns ok för dig. Jag gick några gånger på gympa på friskis men valde att inte hoppa och hade svårt att ligga på magen pga ömma bröst när vi gjorde ryggövningar så det blev väl lite halvdant, hehe.
  • Malmölita

Marremia 1:a barnet BF 18/12
    Malmölita 1:a barnet BF 19/12

MFJG - 2:a barnet (1:a 2009) BF 20/12 
    Pigletten - 1:a barnet BF 24/12

Ja, alltid kul att gå på ultaljud! Vi ska igen om cirka en vecka. Mysigt att se den lilla/lille och förhoppningsvis få ett konstaterande att allt är ok hittills.
    Jag är 30 år.
    Har ni/kommer ni ta redan på kön? Har ni börjat smyghandla grejer? =) Jag vill så gärna men har lyckats hålla mig än så länge...hihi.
  • Malmölita
    Pigletten skrev 2010-07-18 16:24:34 följande:
    vi har inte bestämt om vi ska ta reda på könet.. vi är jättenyfikna och har väl sagt att om det syns direkt eller väldigt tydligt så vill vi veta.. men inte annars.. svårt att hålla sig..

vi har redan köpt lite kläder till den =) men bara i neutrala färger så det funkar till vilket som.. 
    Ååå jag e såå sugen på att börja handla! Såg faktiskt att det finns förslag på en inköpslista i boken vi fick av barnmorskan, "Graviditet, förlossning och den nya familjen". Tänker mig att det kan vara bra att kika lite på den för annars är nog risken att det blir lite för mycket shopping Skrattande. Och man behöver ju allt så det är svårt att veta var man ska börja. Ska kika på listan!
  • Malmölita

Pigletten - Ja, då är du verkligen förberedd =) Har du några kloka ord att säga om val av vagn och bilstol? 

• Malmölita

Ingen av mina vänner är gravida nu. Några har barn som är cirka 2 år. Men de jag umgås mest med ligger lågt på den fronten just nu. Så håller med om att det är kul att snacka med er som ska ha samtidigt =)

Kanske en god idé att kolla på grejer efter semestern. Som ni säger innan vi blir så stora =)

Vi kommer heller inte att kolla kön. Vill ha det som en överraskning men jag är så nyfiken!

Svar på tråden Malmö BF 2010