• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Härligt att läsa att vi är många på gång i november!

• TyckOmMig

Fru84-hälsokosten Apiforce eller Peking Royal Jelly är bra för slemhinnan!

Dag 20-21 verkar Riga vilja göra FET.

Veronikas nr+371 67001007

• TyckOmMig

Ni som nu förbereder er för FET vilken dag gör ni VUL för koll av slemhinnan?

Har fått dag 12 men hur exakt är det kan ju variera lite beroende på om dag 12 infaller en lördag eller söndag ju.

Mitt FET blir den 17/11.

Hur har ni andra mått med Progynon?

Vad har man att räkna med?

Jag har ju bara gjort ett färsk försök som lyckades så FET med syskonförsök är nytt för mig.

• TyckOmMig

Saken är ju den att Riga verkligen är luddiga på att svara specifikt på ens viktiga frågor jag har fortfarande problem med varför jag ska äta Progynon då jag själv bygger bra slemhinna förra perioden ville dom jag skulle ta Pergotime men vid min ålder är den nog svårflörtat och inga folliklar i sikte på VUL på dag 13 skrivit om detta innan men 16mm slemhinna fattade inte varför man inte kan skippa östrogenet och köra FET trots ingen ÄL men ägglosdningsstickorna visade på det och fertilitetsmonitorn-det är ju inte mina ägg man vill åt tydligen öppnas förutsättningarna bara upp om man ser en ÄL i sikte i naturlig cykel men inget bra svar där implantatet av embryon är för riskabelt Dr Laujktin ville inte göra ett FET förra perioden så nu då dubbelt för min stackars hjärna med Progynon och ja jag har redan huvudvärk kan jag säga så trisst att må kasst redan efter 1 1/2 dags medicinering har tyvärr inga anteckningar från mitt förra färsk försök hade nog fullt upp med toxinförgiftningen då men hade varit intressant att haft nu så hör efteråt.Saken är ju att enligt planen Riga gjort ville dom att jag bokade in 10/11 för VUL men nu kom ju mensen sen kväll 27/10 istället för 28/10 och då är ju VUL på dag 14 så lite omständigt att behöva boka om tiden vill veta och de svarade att tom den 6/11 är ok mkt märkligt då jag har långt att köra till kliniken och vill vara säker på den ultimata dagen för mätning av slemhinnan och dag för insättning.Enligt Riga i FET sätter man alltid in dag 20-21 för FET varför så sent?Jag vill också ändra tiden veta exakt vilken dag som är deadline för att det blir bäst förutsättningar för embryona att de motiverar svart på vitt.Mailar mycket med Veronika men många svar uteblir tyvärr dåligt.Det ska man inte behöva acceptera och varje kund/patient är unik och önskar att vi blivit behandlade så.

Ni som har fått datum för FET tidigare har det hänt att tiden ändrats kan man inte boka resan nu utan måste vänta till VUL dagen och Riga definitivt ger klartecken?

Lite olika är det ju ändå från ett färsk försök till FET men trodde än en gång att detta var smidigare enklare.

• TyckOmMig

Fru84-fick du mens den 24/10 och progynon dag 2 25/10 blir ju VUL den 5/11 på dag 13 och FET den 13/11 på dag 21 ungefär som mitt upplägg bara det att mitt VUL blir dag 14/15 beroende på hur man räknar då man får sin mens sent på kvällen och inte fullt pådrag vilket jag aldrig får förrens dag 2 och sen FET dag 21 men helst vill jag få FET flyttat till 15/11 om VUL visar bra resultat klartecken för resa då mannen byter från helgskift till tvåskift precis då men allt löser sig förhoppningsvis oavsett bara resan man nog tyvärr får betala dyrt för vänta att kunna boka jag och äldre dottern hade tänkt vara i Riga dagen innan och dagen efter för att se mer för småflickornas skull längre fram och slippa stressa annars vill jag helst bara hem men nu är det lite annorlunda med våra redan fina underverk från förra korta vistelse i fjol!

• TyckOmMig

Svar från Riga senare idag efter mängder av mail de sista två månaderna.

Efter mkt dividerande är jag på dag 2 idag inte 3 så som jag fått lära mig tidigare vilket Riga inte hängde med på ens de slarvade med min nedtrappning efter färskförsöket också med en hel månad i fjol och det tog mig otaliga mailkontakter med Veronika innan hon insåg fattade den missen jag gillar inte sådant utan ordning och reda.

Jag vill verkligen veta att allt är i sin ordning.

Inte förkasta en chans det kan stå en dyrt!

Jag är inte nedreglerad klarade inte av att ta Diphereline injektionen själv utan fått erbjudande om att kunna köra enbart med progynon från dag 2 denna period efter att jag ätit Pergotime i ett försök att köra i naturlig cykel förra månaden då jag bygger egen slemhinna bra än i mig själv så jag undrar fortfarande vad det är för mening inte helt med där än och ingen direkt bra förklaring.Tidigast man kan göra VUL enligt Riga för mätning sv slemhinnan är dag 10 nu för FET i konstgjord cykel men det berättade dom inte förrens sent idag....och att boka resa avråder dom en helt till att göra förrens efter VUL mycket märkligt och den 15/11 lördagen är kliniken tydligen stängd av någon anledning som inte dom gav någon anledning till.Jag vill verkligen kunna boka nu och vad kan gå fel dominanta folliklar som växer sig gör stora är nog en osannolikhet i min ålder så vi kommer att boka resan vi med.Ju tidigare man gör sitt VUL annars innebär ju bättre fördel att boka resa billigare enligt Riga.

Huvudvärken jag haft idag har inte varit nådig kan man ens reagera så efter intag av progynon enbart 1 1/2 dag?

Har tagit både alvedon och Treo då jag varit helt körd i huvudet i em.

Ska man må så ända tills nyår lär det bli en hård jul men vad gör man inte förstår att ditt UL var underbart AvaMaria och att du kommer kunna må bättre framöver.

• TyckOmMig

Zaq-vad bra resultat på slemhinnan och inga folliklar i sikte nu måste väl Riga vara nöjd och äter du 50 eller 75 mg Levaxin?

Fick höjd dos till 75 mg för att ligga mer stabilt då värdet kan variera svaja för min del för 14 dgr sen.När var ditt FET inplanerat?

• TyckOmMig

zaq-lycka till på fredag nu.Tänker du sätta in ett eller två embryon?

Själv åker jag och ena dottern på måndag 17/11 för FET.

Annaba-vad jag glad jag blev att läsa dina positiva rader sköt om dig nu!

• TyckOmMig

Fru84-hoppas du känner att jag tänker extra på dig nu på torsdag du är först dit sen kommer vi några till tätt efter-kommer säkert gå jättebra!

swede-stort lycka till du med!Klart de två sista är guldäggen!

• TyckOmMig

swede-jag ska sätta in två embryon.

Har 13 embryon kvar men åldern emot mig.

Hade om jag varit yngre hade jag nog antagligen gärna väntat lite med syskonförsök då tvillingflickorna är drygt 1 år de fyller år under ruvningen den 22/11!Blir att mannen får ta extra semester ett tag nu efter FET för de vill gärna vara i famnen och bäras på än!Speciellt ännu mer nu då de även har vattenkoppor!!!!Men dom är så duktiga och fina dessa småflickor och syskonen ser fram emot fler även dom vill jag lova!

Svar på tråden AVA klinik i Riga