• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

zaq-hur hög dos Levaxin äter du?

Äter själv nu 50mg då jag låg på 1,9 sista mätningen på 25 mg fått ordinerat att öka dosen lite till för att om möjligt hinna få ner ämnesomsättningen till önskvärda 1,0 då jag ska göra mitt FET 20 oktober.Mina nya prover ska tas i mitten av denna vecka så jag ska nog hinna öka dosen ytterligare ett snäpp om det behövs.Hur ofta kollas ditt värde?Egentligen brukar endokrina vilja kolla var 6 v men i mitt fall inför syskonförsök kollas jag var 3 v.

• TyckOmMig

Zaq-du får nog ner ditt TSH värde lite till ska du se mitt ligger nu på 0,96 så jag är nöjd gick fort på slutet då kropp och knopp var med även varit i Lund endokrina igår för framtida op av min struma men nu siktar jag in mig på FET i naturlig cykel VUL/UL nästa måndag den 13/10 sen avgör det om jag och dottern åker ner på onsdag eller torsdag för att stanna i Riga ett par dagar för överföring!

• TyckOmMig

Redan47-tack min vän lycka till du med.

Chikitita-härligt det låter att du mår som en prinsessa njut!

• TyckOmMig

Här blir det till att ta Procren spruta den 21/10 dag 21 då det var tänkt att köra i naturlig cykel med Pergotime som backup för att inte bomma ÄL men efter VUL igår dag 13 verkade det inte så hoppfullt inget ägg i sikte dock normalt annars och slemhinna på 16 mm mailat ex antal gånger varför man just är ute efter ÄL ägg fattar inte riktigt varför det spelar roll dåligt att koordinatorn Veronika inte vill avslöja hela upplägget här hemma har jag fått fullt utslag på fertilitetsmonitorn imorse ont som fasiken i sidorna och ÄL tester igårkväll hade gärna åkt för ett försök men man anser det är för stor risk någon som är insatt?

Trodde det var jag som kund som avgjorde om jag ville ta den risken med ett försök då det sägs att normal cykel eller konstgjord ska ha samma förutsättningar märkligt då jag bara hade en slemhinna på 9,3mm vid ET med tvillingflickorna i artificiell cykel och i egen mycket högre nästan det dubbla.

Redan-du har fullt upp med ditt eget men du brukar rädda mina stora frågor ibland?!

Jag hade gärna sluppit Procrensprutan men ser inget annan väg nu då då kliniken inte riktigt är med för stor risk ingen aning om varför då de undviker svara på frågan om och om igentrots bra slemhinna vad är gåtan med ÄL i detta fallet?

Själva fertilitestfönstret eller?

DHL tillskickande brukar det gå på några dagar så jag inte bommar dag 21 av Procren och senare intag av Utrogest aldrig använt den sortens progesteron ris eller ros kliniken säger man kan blanda olika progesteron men jag har fått lära mig att helst hålla sig till bara en någon som vet?

• TyckOmMig

zaq-varför kör du inte med Procren vid FET istället nästa försök så få äggstockarna vila?

Synd att ditt TSH värde inte gått ner mer än för mig tog det lite drygt 2 månader först 1 månad 25 mg sen ökning till 50 mg men jag valde att ta mina tabletter innan sänggående för jag fick sådana sovsvårigheter och svettningar annars och det funkade!

• TyckOmMig

Någon som tagit Diphereline injektionen istället för Procren då denna saknar svensk bruksanvisning...

• TyckOmMig

Redan-tyvärr ser det så ut blev ingen ÄL denna månad trots Pergotime och fullt utslag på ÄL stickan och fertilitetsmonitorn dag 14 och en slemhinna på 16 mm mycket mystiskt och urtråkig läkare jag fick på VUL dag 13 totalt ointresserad så ja det lutar åt det hållet men jag klarar inte av att ta denna konstiga variant själv då man tydligen måste ta den i skinkan jag var livrädd för Procren och trodde det var sådan dom skickade med DHL men icke hur fasiken klarar man detta?Varför går det inte att ta den i magen?Imorgon är det dag 21 för mig hur petigt är det att den tas exakt den dagen egentligen?VC här lär inte vilja hjälpa till frågade sist vid ED med twinsen och MVC tror jag inte heller ställer upp de får helt enkelt inte antar jag.

Hur har ni andra gjort?

Trodde det var bra mkt enklare med FET.

• TyckOmMig

Redan-jag ville köra naturlig cykel och Riga säger att det bara går om jag har ÄL så jag tog Pergotime för att maxa chansen och var på VUL dag 13 men det fanns inget ägg i sikte så det avblåstes har lärt mig ngt nytt att ägglossningsstickor och fertilitetsmonitorn inte är tillförlitligt alls enligt Riga bara för hemmabruk trots jag hade en slemhinna på 16 mm dag 13 så nu då dag 21 idag vill dom jag ska ta Procren fick Diphereline istället av dom trodde de hade samma som vi men icke och injektionen klarar jag inte av att ta själv är ensamstående så man blir svårt att fråga i detta fall vet att vårt VC inte hjälper till heller-trodde verkligen man skulle slippa nedregleras och äta Progynon igen för FET.

Riga är svår att diskutera olika vägar sällan man får svar på alla sina frågor tyvärr.

Så nu vet jag varken ut eller in känner mig lurad med en räkning på spruta jag inte kan ta denna period och fattar ännu inte riktigt varför man inte kan genomföra FET i mitt fall?!

• TyckOmMig

Blev ingen Diphereline nedregleringspruta för min del fann i sista minuten en oanad god vän som kunde hjälpa mig att ta den inte känsligt alls för min del att be om hjälp eller varför vi är väl olika där men nu utan antingen nytt försök med naturlig cykel hopp om ÄL infinner sig efter ny mens då jag tog Pergotime som kan ha bättre effekt månaden efter säger många vilket jag inte hade en aning om man lär sig hela tiden eller säger Riga andra alternativet är att jag kan välja ta östrogen från dag 2 men har ifrågasatt detta i mitt fall då jag bygger bra slemhinna själv varför man vill köra så om det inte är tokigt farligt önskar de hade mer skräddarsydda upplägg för varje enskild och är nog en besvärlig patient för dom he-he med mina lååånga mail dagligen till dom.Får ändra taktik jag med och skicka en fråga i varje mail istället då de ibland undviker svara på alla ens frågor det är jätteviktigt att det blir rätt ju.

Skillnaden för mig är ju att jag inte har någon bakomliggande orsak sjukdomsbild till att jag inte kan få fler barn på egen hand mer än åldern/gamla ägg eller inga ägg alls???Regelbunden mens och får ÄL utslag hemma.Men i ÄD/ED världen kan ÄL utslag hemma inte räknas...nytt för mig det med!

Verkar inte vara många som kör i naturlig cykel här.

Visst kan jag maila andra kliniker om deras syn på saken men tycker att jag som kund/patient har rätt till upplägg just anpassat för mig vad det gäller FET nu.

Ännu en dag att vänta på svar om varför jag skulle ta östrogen tillägg om jag inte nedreglerats någon som har en aning förklaring där?

Svar på tråden AVA klinik i Riga