• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

callimero-stort grattis till bra första  hcg blodprovssvaret tog ju oxså mitt dag 11 & 13-hade 250 och sen 530 men då satte jag ju in två!
    Njut och var megalycklig nu.

Ha en fin helg alla!

Nu är ni ju jättemånga som plussat ungefär samtidigt känner mig lite ensam som tjock och otymplig men snart närmar sig mållinjen för mig att få se mina små underverksflickor

• TyckOmMig
    Idag 14:27
    På gång
    MrsCecilia, (6 IVF, 8 ÄD) ET 10/12.
    Annaba (6 IVF, 1 ÄD) prel. ET 25/11
    Mammsen2012  1 ET som resulterade i en flicka, FET prel. 21/11
    Marflo, (1 ET som slutade i MF) FET prel. 7/11
    Skade (första) ET 19/12.

Ruvar
    Redan47 : 1ÄD - TD 11 resp 13/11
    Ullisa: 7 misslyckade IVF, nu ÄD nr 1 på nya AVA, TD 11 resp 13/11

Gravida
    TyckOmMig(14 barn på naturlig väg)2 misslyckade IVF 2012 första ÄD på gamla Riga ET 4/6 lyckades- väntar tvillingflickor med BF 24/12 
    Li02 (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11
    Krvik (Första) ET 7/10. VUL 14/11
    Baraettbarn, 1 barn på naturlig väg, 2 misslyckade IVF, första ÄD på nya AVA, ET 11/10, VUL 14/11
    Lisa (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10 VUL?
    Callimero 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/11, VUL 25/11

Fått barn
    Ahm66, 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013  (10:e gången gilt !!!)
  • TyckOmMig

Vad det gäller KUB vill jag inflika att man bör vara förberedd på att det inte alltid går så bra- att man kan få resultat som man inte är beredd på- att inte bara göra det för att få se sin bebis/bebisar.
    Jag har nämligen erfarenhet av både och så jag var jättenervös inför detta KUB med ÄD tvillingarna.
    Väntade tvillingar med min sista biologiska dotter som är nu 3½ år men från början var det en tvillinggraviditet och de siffrorna jag fick då visade stor chans på DS och det följde en orolig tid innan vi fick klarhet.

• TyckOmMig

Redan 47-tack för att du undrar frågar hur jag mår omtänksamt har stora problem nattetid med magsyran som får en att spy gräsligt tar Omeprazol dagligen och till sänggående Gallieve sen får jag tugga dessa tabletter ca 3 ggr per natt-för det mesta blockerar detta ganska bra men vissa nätter är det ett litet helvete!Är helt klart megastor nu och vill att det ska vara över snart längtar efter att få träffa småflickorna fötter&vaderna har oxså fått sin beskärda del av att samla på sig vätska/ödem inget jag någonsin haft i alla mina tidigare graviditeten så nog har denna resa varit annorlunda och som det ser ut nu blir det även kejsarsnitt då bägge ligger fel sista TUL är den 25/11 hoppas innerligt de vänt sig rätt men chanserna är små då mina tvillingflickor är stora!Antingen alltså igångsättning eller kejsarsnitt 9/12 för min del om inget annat inträffar.Läser på om kejsarsnitt och börjat feja inför advent så smått vet ju aldrig vad som kan ske har en del sammandragningar och ganska begränsad dags packa BB-väskan snart!

Härligt att läsa om alla er som plussat!

• TyckOmMig

mammsen 2012-jag har haft doseringen 3 vaggisar morgon middag kväll!

Senaste dagarna har min slempropp avgått så nu börjar det närma sig final.
    Vecka 35 idag och igår mellan kl 22-23 var det riktig turbulens med pinvärkar från hell kom inte ur favoritfåtöljen!Tvillingflickorna hade riktig brottningsmatch och kroppen/livmodern körde övningsrace!
    Skräckblandad förtjusning kan jag meddela!

• TyckOmMig

Vill tillägga i frågan om hur mycket Progesteron så har jag inte tagit de som ni pratar om Utrogest utan Progesteron APL MIC vagitorier 3 ggr per dag vilket är 1200 mg totalt redan dagarna innan ET.

• TyckOmMig

callimero-härligt att höra ifrån dig igen och att du fått 3+ på Clearblue veckoindikatorn nu och vad bra att du får ett extra uppföljnings hcg blodprovsvärde om du är extra orolig.Jag ska oxså på UL mitt sista  TUL denna magiska datum den 25/11 för att se om tvillingflickorna åtminstone den ena vänt sig rätt så jag slipper kejsarsnitt så vi får försöka aktivera oss så gott det går fram tills dess!!!

Så ledsen för er som det inte slutat riktigt väl för men ge inte upp skam den som ger sig-styrkekramar till er!

• TyckOmMig

Callimero-vad skönt med så bra Hcg värde bara en vecka kvar tills du & jag varit på UL min gravidmage är Megastor nu och klippa tånaglarna är som OS för mig även att klä på mig neråt trosor strumpor brallorna är en kamp ändå har jag bara gått upp 9 kg men tvillingarna gör mig verkligen handikappad men men det är det värt!!!

Annaba-vad tråkigt att du mår så dåligt och att slemhinnan är svårflörtad men plåster är ju ett alternativ men du måste känna av själv vad du orkar tycker alltid du skrivit så klokt och verkar vara så stark person i sig men alla kan falla även den bästa hoppas du finner en bra lösning för dig kram vännen.

Svar på tråden AVA klinik i Riga