• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

smugs-ja det är lite oroligt just nu känns inte alls så bra eftersom man känner sig lite lurad...får helt enkelt avvakta och se vad jag får för svar imorgon-har mailat långa utförliga mail till dom så de får nog att göra...
    vi är nog många som gör det.Har en andra plan och en tredje om det inte går som vi önskar hos AVA Riga ända sättet att överleva.Finns ju många kliniker att välja mellan vi har bland annat kontakt med Iakentro och AVA Petersburg oxså.

• TyckOmMig

Vi har äntligen fått svar från AVA Clinic flera gånger under dagen och ikväll så dom har nog fått att göra rätta till då vi var där förra veckan för att börja vår behandling- sen hamnade vi ju verkligen i en lustig situation som jag ännu inte riktigt vet hur vi ska förhålla oss till?!Fick även svar från Jelena Silkalena dit dom flyttat om framtiden för oss så lite lugnare kväll just nu då.

MariavW81-stort grattis till bra världen-härligt!

• TyckOmMig

Hej alla!
    Igår fick vi reda på lämpliga donatorer och jag måste fråga er som valt/gjort detta hur precis ni valde för jag hade nog förväntat mig mer/bättre matchning får man inte be om fler val än de två/tre man tilldelats???
    Ingenting stämmer för min del angående valen skiljer mkt på allting hårfärg vikt blodgruppering ingenting är likt...blev lite chockad där jag väger 65 kg tex mina valda donatorer väger 53 och hela 82 kg!!!Jag har mörk brunt hår här fick jag en med askblont hår och en med ljusbrunt hår.Åldern får man inte reda på detta?Klart jag ska maila min besvikelse men ändå?Ett foto är det enda de ville ha från mig då man är 25 år så går det inte till på de nadra två klinker jag står på kö hos mer noggrannt helkroppsbilder och flera olika bilder för att kunna matcha bäst.Samma gäller ju spermadonatorn fick 3 olika val ingen matchar min man precis känns fel?!Känns inte alls kul just nu.Hela tiden är det ngt.

• TyckOmMig

ahm66-åh grattis till UL och att få veta att det är två fina gossar ni väntar!Känns ibland som att det var igår vi fick det beskedet våra tvillingar är nyss fyllda 4 år!Snart får du nog känna sparkarna ska du se -ha en fin helg!

• TyckOmMig

Jag som står i startgroparna att ta Procrensprutan på tisdag hur har ni mått av den och förloppet fram till ET?
    Har ni alltid fått göra VUL dagen innan-andra VUL 14 dgr senare och sista innan ÄP och ET på dag 24?
    Vad har er slemhinna varit på dag 20?
    Räcker det att man mailar över resulatet från sin läkare eller ska läkaren själv göra detta?

• TyckOmMig

vitsippan37-stort grattis till att få se TVÅ små underverk på UL!

Själv sniglar sig dagarna fram tog Procrensprutan i tisdags med stor vånda men nu så är det gjort och än så länge mår jag bra inte märkt några speciella biverkningar ännu...
    Trevlig helg på er alla!

• TyckOmMig

Tog min Procrenspruta i tisdags och redan igår fick jag min blödning lite tidigare än vad Riga förväntat sig har mailat dom inväntar svar men det kan väl påverka hela behandlingsplanen eller?jag har inte VUL tid förrens nästa måndag den 18 inbokat och starten med progynon till den dagen kan det stämma?Andra kliniker jag varit i kontakt med fasar in Progynonet tidigare fast med lägre dos redan dag 3 ca usch blir helt vimsig av att inte veta exakt får väl vara glad över att mensen kommit igång nu då...
    Hur sent har ni fått det exakta datumet för ET?Vi vill ju kunna boka flyg snart och planera för den stora dagen känns mest som att man inte vet förrrän i sista minuten hela tiden beroende på hur jag svarar på behandlingen och donatorn!

• TyckOmMig

Sissan-vilka goda uppdateringar lyckost dig njut!

Jag mår ganska dåligt med en pissig huvudvärk som håller i sig efter middag tills jag somnar antagligen biverkningarna av procrensprutan för så här har jag aldrig mått...nere helt enkelt ska på VUL 2 på måndag och börja med progynonet då om allt ser bra ut vilket jag hoppas!
    Hur har ni andra stått ut med Procrensprutan den ska tydligen hålla i sig i 6v enligt Riga beräknad ET blir 6-8 april för min del närmare än så kunde jag inte få förrens 4 dagar innan så vi får allt vänta med att beställa biljetterna till sista minuten.

Trevlig helg på er alla önskar jag oxså!

Svar på tråden AVA klinik i Riga