• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

RigaMaria-härlig uppdatering från dig vilken lycka!Sköt om dig och njut trots trötthet och illamående.Hjärta

• TyckOmMig

Sissan-stort grattis till Plus.

Inte inne och läser så ofta men det får bli ÄD för oss i vår för nu går vår tid ut inför fler ivf försök efter jan 2013 på CFC bara psykologbiten kvar till Riga då de ändrade sina regler i somras och ville ha psykologutlåtande av oss innan vi fick starta väldigt sent kom det till oss har för mig att det var samma dag som Procrensprutan var planerad att tas då vi ju stod i startgroparna allt var klart och då  testade vi ett IVF försök i juli där sen blev det ett missfall på egenförsök hemma i september så vi laddar inför ÄD efter jul.

Var har ni andra fått söka er för att få psykologutlåtande inför ÄD försök?Krävs det specialpsykologer där?Verkar ju vara stor skillnad på om man har egna barn sedan tidigare eller vad är man ute efter?Vi borde inte vara olämpliga föräldrar till ett barn som man själv inte kan bli biologiskt barn till den biten har man ju fightats med rätt länge nu då vi försökt få till ett syskon sen juli 2010.

• TyckOmMig

Härligt att läsa att ni är flera stycken som är gravida.
    Vår resa börjar inte förrens den 6/2 2013 till AVA Riga.
    GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på er!

• TyckOmMig

Hej mina vänner!
    Vi ska till AVA Riga den 6/2 på vårt första besök/samtal.Men vi har fortfarande inte löst vart vi ska vända oss för att få ett psykologutlåtande som inte AVA Riga själva kan hjälpa till med vilket jag tycker är lite konstigt/dåligt.På AVA Finland har dom ju dessa resurser det ända dom har gett oss är en Agneta Ahlin men hon är knappt nåbar och är i Stockholm vi bor i södra Småland och min fine privata läkare vet inte riktigt vart vi ska vända oss.Detta tar på krafterna att ha detta som en käpp i hjulet speciellt efter att har nyligen fått negativt efter vårt sista IVF försök på CFC.Velar och hör med CFC DR Svend om vi ska välja deras äggdonationsprogram eller fara till AVA Riga ändå även om vi nog inte kommer att hinna få en tid vart vi nu ska vända oss för ett sådant här psykologutlåtande.Vad direkt är det man vill åt ni som vet eller ni nyare då detta tillkom i somras då vi egentligen redan då stod i startgroparna att göra vårt första ÄD försök?Har frågat er tidigare men ingen ville svara?Har ju barn själv sen tidigare men det är ju inte det som är problemet alls och när man gör IVF försök behövs det inte det är ju mer inom adoption och ni som får försök i Sverige hur sjutton ska vi lösa det?AVA Riga vill inte direkt precisera det riktigt om hur vad de vill ska innefatta detta psykologutlåtande och åka till Stockholm ska väl ändå inte behövas trodde faktiskt att det skulle kunna göras vid det första mötet hos dem men icke.Känns så trisst att ha det så här så snälla ni ge oss råd hur har ni gjort där?

• TyckOmMig

Tusen tack alla för tips angående psykologutlåtandet vi söker vidare och hoppas att vi löser det.Annars får vi helt enkelt komplettera med detta efter att vi varit där på onsdag den 6/2.
    Tycker AVA Riga själva oxså kan precisera vad de direkt vill ha i utlåtandet.

Ni har säkert skrivit det innan men tar tacksamt emot kortfattad beskrivning på hur lång tid det tar från vi landat i Riga till hur vi enklast tar oss till kliniken.Tidsmässigt verkar det bli lite snävt då planet landar 11.20 vi ska vara där redan 12.00 antagligen måste vi ta ett tidigare men då blir det ju dötid på ett par timmar.Så snälla gulliga ni som varit där och har så stor erfarenhet berätta igen så jag/vi kan känna oss lite lugnare tillfreds.Något annat smått och gott råd inför första besöket då orken just nu är obefintlig.Räcker med ens kropp som bråkar för fullt efter det misslyckade IVF försöket förrra månaden och fått fnatt har sådan ÄL smärta som heter duga.Känns komiskt mitt i alltihopa.

• TyckOmMig

The75-åh vad roligt med en av varje OCH att ni har samma donator till era underverk!
    Närmar sig onsdag för oss och börjar bli lite nervös...ska bli skönt att ha sett kliniken mm.
    Fortsatt fin helg på er alla!

• TyckOmMig

Hej alla!
    Får  bidraga med att hälsa från Violetta Fodina att vi INTE ska vara oroliga alls över flytten då vi var där hos dom på AVA kliniken igår och jag och min man framförde verkligen vår oro/förvåning över vad som skulle hända framöver och att vi var många som fått oss en funderare och var chockade!Allt verkar vara i sin ordning bara en flytt till annat ställe i närheten av hotel Albert kanske felstavatFlörtalla var på strålande humör och Dr Fodina var en väldigt härlig person bjöd verkligen på sig själv  kanske lite speciellt för oss då hennes mormor fött 14 barn vi har oxså en stor familj men vill så väldigt gärna få utöka våran skara.Barn är livet och framtiden ju!Mötte två andra svenska par var av det ena hann vi utbyta så mkt erfarenheter-tänk vad världen är liten och vad underbart att samtala och uppleva så mkt lika!Så nu är allting klart även för oss att få starta underbart äntligen ska vi oxså få hoppas igen ser fram emot våren och på att kanske en liten får komma till vår familj.Gästboken/fotoalbumet var bedårande att läsa-jag blev så berörd kändes mer på riktigt då man får se och läsa om alla oss som lyckats den långa vägen dit till detta otroligt fina alternativ till bebis.Många av fotografierna var ju oxså på tvillingar?!
    Hur många ägg har era donator lyckats få?Förstår att det är individuellt då vi oxså gjort IVF försök men blev ändå lite orolig då det fina paret jag samtalade med enbart fått ut 1 ägg på deras första försök förra året det är ju en mardröm-dom fick börja om på nytt försök denna gång håller jag/vi verkligen tummarna att de två fina embryon de hon nu ruvar på lyckas.

• TyckOmMig

Hej på er!Usch vad rörigt allting har blivit jag känner som AnnetteC då vi sågs/samtalade på kliniken den 6 februari och på flygplatsen att nu börjar man gruva sig för att man är så tacksam patient och inte får fram rätt frågor och fogar sig sen kommer allt hemma och man blir grymt orolig.Fått min mens idag så nu väntar även jag på svar från kliniken om hur det blir med vår start-vi var lovade mailsvar från Nadia Runce redan dagen på torsdagen den 7 februari  då vi eventuellt skulle få starta  med Procrensprutan då jag var på dag 22 då vi var nere i onsdags men vi fick inget svar och jag blev jättebesviken Dr Fodina var den som hejjade på jag hade ju alla mediciner redan då vi stod i startgroparna redan juni 2012 de hade ju lovad att höra av sig sen idag skulle vi få spermaprovsvar inget där heller så tiden går och vi fattar noll mer än vad vi läser här.Vad sjutton det är tillräckligt jobbigt som det är med allt väntande efter alla misslyckaden på egen hand!IVF försök som går åt pipan mm!
    Ni är guld värda som delar med er med all info känner mig oxså lite lurad där man satt framför Dr Fodina och berättade om sin oro för flytten mm.Fick bara ett mobilnr till Nadia Runce borde ha anat ugglor i mossen redan där! 

Svar på tråden AVA klinik i Riga