• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Bollan B-vi bor i Älmhult och Linneamottagningen i Växjö tyckte jag var för gammal och Kvinnomottagningen oxså privat fast i Kristianstad hjälpte INTE till.De hänvisade till Malmö...fast inte vart Storken he-he ganska komiskt att alla har en så tråkig attityd med att privat vilja hjälpa till så då ser det ju ändå hopplöst ut.Vet faktiskt ingen privat min mamma jobbar på KK i Lund men skulle hon få reda på att vi så gärna vill ha ytterligare ett barn genom hjälp/ÄD skulle hon bara skratta och undra om jag var dum i huvudet.Annars kanske hon vet någon privat i Lund verkar som man får åka hela landet runt för lite hjälp.Suck.Enklare om man kunde fått till det själva men så verkar ju inte fallet vara för oss längre.Man är utdömd vid min ålder kanske åtminstone äggkvaliten.Att bo i Älmhult är som att bo lite mitt emellan bara IKEA som hägrar för de flesta här förutom då vi som är storfamilj!

• TyckOmMig

Izzie77-du är en pärla Bo Asplund som jobbar på MAYAmottagningen vet vi mkt väl vem han är.Hoppas på snabbt svar från dom.

• TyckOmMig

Åh vad mysigt det låter The75 med vår och ett fint resultat stort lycka till
    .
    Själv är jag lycklig över att äntligen ha fått underbar respons att kunna starta resan inför ett första besök till AVA Riga i den 22/5 då MAYA mottagningen gärna ställer upp och hjälper oss med provtagningar och ultraljud.Sen känns det ju ännu bättre när det är ett kärt återseende av privat läkare så jag är superglad just nu.Bara samtycket från landstinget som vi vänta på just nu.Risken är väl mer att allting blir senarelagt då man är så ivrig för snart stundar semestrar undra hur fort det kan gå-har AVA Riga semesterstängt ngt?

• TyckOmMig

Är så glad över att denna tråd finns och ger oss hopp om att kanske kunna få ytterligare ett barn till framöver-vi som bara ligger i startgroparna-vad gör man egentligen där första gången mer än samtalar-känns lite onödigt för vår del åka dit bara för att dra sin historia varje par har ju en unik bakgrund bakom sig men den har dom ju redan fått via formulär...provtagningarna ska vara klara tills den 22/5 då vi ska till Riga är det själva upplägget som redovisas för än då och hur det är planerat för just oss man går igenom?Startar man sedan då man får mens nästkommande period med nedreglerande?Hur mår man av den medicinen verkar vara väldigt individuellt vad jag fick höra idag då jag passade på att undra då jag hade telefonkontakt med sköterskan ska till läkare den 11/5 för ett UL och ta proverna inför resan men vill ju helst slippa åka i onödan utan bara när själva överföringen görs.Antar att vi bara är rastlösa som är nya i detta- dagarna sniglar sig fram trots att det är så fin väder man borde nog njuta här och nu!Men skriv gärna och berätta lite för oss som är nya hur det på ett ungefär går till är ni jättegoa.Hur ni mår under tiden ni medicinerar och väntar.Känner att jag behöver förbereda oss på vad som komma ska!

• TyckOmMig

MrsCecilia-Välkommen hem igen ifrån Riga.Stort lycka till nu.Säger samma som Tjobabi att beroende på var du bor sök privatklinik-enda chansen för oss i varje fall.

• TyckOmMig

Tar alla Procren dag 21 inför ÄD?Och senare Prognyn?Eller är det högst individuellt?Då vi har inplanerat första besök i Riga är jag på dag 28 alt dag 1 känns inte helt optimalt hade velat starta veckan innan i sådana fall...får höra med vår läkare om provtagningarna kan vara klara tills dess. När i förhållande till själva ÄD lämnar mannen sitt bidrag?Färskt samma dag eller ngn dag innan?För o nackdelar?För oss som har egna barn sedan tidigare och inga kända andra hinder mer än min ålder ser jag fortfarande ingen ide att åka ner för ren info nu då vi ju har stöd hemifrån från kliniken som godkände vårt beslut att välja donator i stället för mina ägg.Rädd att vi hamnar mitt i semesterdilemmat annars om vi inte kommer igång strax.

• TyckOmMig

Undra lite över hur lång tid det har tagit för er som jag bara är i starten nu har vi tagit alla våra formella prover och skrivit under för ÄD till Riga rent formellt och hoppar alltså över första mötet med dom den 22/5 för att allt så bra ut hos läkare i fredags slemhinna på 13 mm på dag16 så han ansåg att det är bara att starta resan likaså Riga men kommer vi då inte hamna mitt i semesterbekymmer  här hemma-antar det eller?Mest realistiskt är väl ändå att starta i aug eller kan vi hinna med ett första försök innan tro?Vilken dag startar jag att medicinera -dag ?Hur har ni mått verkar vara olika är väldigt individuellt?

• TyckOmMig

De på AVA Riga vill att jag ska starta med Procren dag 21 som infaller på måndag den 11/6 hur har ni gjort-tagit injektionen själva eller fått hjälp?Har drygt 15 mil till min privata läkare som skrivit ut den/kan han delegera ut till typ vår vårdcentral eller?Hur har ni mått efter att ni tagit den och börjat med progynon sen?När gör man ett ultraljud i förhållande till Procren inj.?Där är dom inte så snabba med info Nadia sa bara att hon skulle skicka behandlingsplan...

• TyckOmMig

Har ni som gjort ÄD fått göra psykiaterutlåtande då de nu först idag påstår att de fått ändrade regler direktiv så efter att ha påbörjat allt annat  kom detta från Nadia-jag tycker dom är lite märkliga och ganska slarviga vad det gäller att blanda ihop OSS med andra patienter Inte helt betryggande och sena med svar-tyvärr så de har sjunkit i bemötandet och svarar sällan på det man verkligen vill HA svar på.Tycker koordinatörerna ska vara väldigt noggranna och inte få göra missar vi har sett flera stycken på den korta tid vi haft mailkontakt med dom.

• TyckOmMig

RigaMaria-vad underbar läsning stort grattis.

Har själv efter ett IVF försök förra perioden/månaden lyckats bli spontangravid smått chockad idag då gravtestet blev positivt.
    Trodde att ÄD var enda chansen för oss men kanske det går vägen med lite tur.
    Kikar in ibland och beundrar alla ni som kämpar så ni är otroligt tappra.Kram på er alla. 

Svar på tråden AVA klinik i Riga