• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Hjälp kära Ni som kan detta med AVA Riga-helt ny angående första kontakten och vad som krävs.Har åldern emot mig antar jag och sista halmstrået grips vill så gärna ha ett sista barn är 45 år och antar att vi behöver hjälp med äggdonation har barn sedan tidigare men oxså två missfall år 2011 som tagit på krafterna.

• TyckOmMig

Tack för era snabba svar-har fattat att man kan ta proverna hemma vad det gällde hiv hepatit syfillis mm det är väl samma test som görs då man är på MVC för inskrivning eller?Men mer då vad behövs förnyas annars här hemma i Sverige så man kan ta de mer konkreta sakerna som man måste infinna sig i Riga med måste man gå till en psykolog för att få godkänt-ja ni hör hur ivrig jag är nybörjare som en gamling som jag är få väl vänta på svar från dem har mailat nu men inte fel att kolla med er som kan ju!!!Känner mig mest dum som inte fattat att kroppen inte vill mer känslig det där.Jag som trodde jag var gjord för att föda barn och nu bara stopp och vi som vill så gärna ännu en gång ju!

• TyckOmMig

Idag har jag fått första formuläret att fylla i uppgifter om oss och de fråga om vi kan tänka oss ett första besök där-behövs det då det inte är några direkta fel på oss mer än att jag inte har tillräcklig ägglossning pga åldern...min engelska är inte så van att skriva till dom än och jag har fått en känsla av att det är svårt att få privat hjälp av läkare här hemma?Är det så?Ingen som bor i Kronobergs län i tråden?Hur gjorde ni för att allt ska flyta på så enkelt som möjligt?

• TyckOmMig

RigaMaria-den första konsultationen hoppas vi faktiskt på att den inte blir nödvändig då jag fått tips på privatläkare som kan ställa upp med det praktiska inför äggdonationsbehandlingen.Sen tror jag aldrig att det är fel säkert mer till fördel men det är inte så länge sedan jag födde sist inte att jämföra med detta men jag känner mig redo att genomföra denna resa.

• TyckOmMig

Har idag fått nej från två privatkliniker att hjälpa oss här hemma så nu får vi tänka om och fara till Riga för ett första besök.Känner mig lite utanför och totalt nybörjare inför det trots egna barn och det är väl just det som är haken vi blir lite utanför och kanske inte har rätt att önska oss ett barn till-har kanske fel men?De flesta av er verkar ha varit i IVF svängen sen tidigare jag har mest åldern emot mig med sämre ägg.Har bara mailat haft kontakt 2 ggr med Riga och då skrivit på svenska-de vill ju att man helst skriver på engelska för som dom uttrycker det undvika missförstånd...hur går det att få till det rätt med min skolengelska och mötet där i Riga hinner man fatta allt???Som sagt känner mig så liten redan här och att jag/vi inte borde vilja detta.Fast vi är säkra på att när det väl gäller är detta ngt vi ändå vill försöka.Det första formuläret är ju bara en historik om vem man är...Snälla ni har ju inte varit i denna sits tidigare vad gör en till sämre mamma om man föder barn år 2010 eller 2012/2013?Jag är ju redan både en ung & gammal mamma.Min äldsta är 24 år och min yngsta 2år.Hoppas verkligen inte Riga har de kriterierna då det ju satt en gräns vid 49 år.Sen vet jag/vi redan varför det inte går så lätt mina äggstockar är väl passe nu därför väljer vi ju ÄD.Är det ingen av er i tråden som har barn sen tidigare som är äldre som jag 45 men ändå vill ge ytterligare ett barn kärlek?

• TyckOmMig

Ahavamaria-annorlunda men charmigt sätt att visa en underbart fin flickas födelse.Stort grattis!

• TyckOmMig

Första besöket till Riga för oss blir inte förrens den 22 maj men en start ialla fall sen får vi se vad som bestäms.Jag som inte har någon privat läkare här hemma som vill ställa upp här vad görs i starten kan ingen gullig berätta på ett ungefär-ska man sen behöva åka dit ytterligare för att kolla UL innan insättning???Fortsatt trevlig helg på er alla.

Svar på tråden AVA klinik i Riga