• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Jag har aldrig odlat vidare mina 3-dagars funderade lite sist men lyckats vid alla tre försöken.Min kvinnliga donator lämnade ju en otrolig skörd på 15 ägg som dög att använda vidare efter äggplock på 28!
    Beror nog på fler faktorer än bara det som till exempel just att i mitt fall bägge donatorerna fungerar ihopa ED och att jag som mottagare inte har speciella motstånd svårigheter/hinder som immunförsvaret eller dylikt.Vi bär ju alla på en unik historia och sammansättning var och en men det är verkligen fina underbara barn så innerligt önskade efterlängtade det blivit av dom alla.

• TyckOmMig
    Frazze skrev 2017-06-01 22:21:37 följande:

En fråga till er alla som kämpar med slemhinnan. Har ni testat bidrottninggele någon gång? Jag körde det nu när jag "blev gravid" på egen hand även om det nu inget blev av det. Men jag har läst om så många som blivit gravida just när de tagit bidrottninggele. Kanske värt ett försök? Den ska ju vara bra för just slemhinnan!

Missat ditt inlägg men jag har kört med bidrottningsgelen finns koncentrerad i små suppar oxså vid mina försök helt suveränt
  • TyckOmMig

Micro-tänker på dig tror som du bara ren otur du ska se det går vägen vid nästa försök FET du gör ju allt för att det ska lyckas heja dig var rädd om dig till det blir dags/kram

• TyckOmMig
    Missne skrev 2017-06-09 21:36:24 följande:
    kan man köpa det på hälsokosten då eller var?
    Ja jag köpte mina på Life men man får ibland nog be dom beställa hem just den varianten som små suppar förpackad elixir i glasflaskor av koncentrerad bidrottningsgelen suverän
  • TyckOmMig
    Missne skrev 2017-06-24 13:04:45 följande:

Jag har idag testat positivt på urinprov idag????. Är bortrest på en ö så har ingen möjlighet att ta blodprov förrän 3 juli när vi är hemma igen, men har med flera urinprov för att kunna ta fler.... om jag är orolig. Har inte riktigt vågat hoppas denna gången då slemhinnan bara var 7 mm och inte treskiktad vid FET. En annan sak som oroar mig är att jag i torsdags kväll råkade somna innan jag tagit kvällssolen av lutinus ???? vaknade mitt i natten och tog det men det var ca 5 timmar för sent????. Hur illa kan det vara? Kan det ha förstört allt?????

Åh vad härligt med plus!Stort grattis.
    Som övriga skriver ingen fara att missat progesteronet ngn timme.
  • TyckOmMig
    Mamma DA skrev 2017-06-26 16:21:44 följande:

I dag på dag 4 fanns 2 top embryon och 4 medel ebryon. Känns som få, när de var 12 från början. Men de kanske inte är så? Har precis gått ombord på båten. Håll alla tummar och tår.

Skriver också och försöker ge hopp men förstår att det känns lite min donator gav 28 ägg 15 gick vidare efter tre ED försök blev det ändå 5 levande födda barn.Hoppas dom som är insatta är guldäggen nu.
  • TyckOmMig
    Kimmon skrev 2017-07-02 22:51:03 följande:

Ledsen om jag kapar er tråd lite men jag o min sambo har precis börjat titta på ÄD efter många ivf försök. Vi har tyvärr för gamla ägg tydligen. En fråga jag skulle vilja ställa till er som testat AVA eller IVF i Riga för äggdonation, hur mycket har ni behövt att åka till Riga. Vi undrar för att det är problematiskt för oss vara borta mycket.

Stort tack till alla er som delar med er av era erfarenheter på forumet, det är mycket värdefullt!

Kim
    Jag & mannen var nere på info samtal en del prover togs mannen lämnade sitt bidrag för en del test sen månaden efter drogs det igång.Vid ET var både jag & mannen nere igen han som stöd och skrev på papper sedan vid våra två FET har jag åkt med äldre dottern ena gången och sist med väldigt god väninnna.Alla gånger har vi åkt relativt smidigt under dagen via Kastrup.
  • TyckOmMig
    La Conejita skrev 2017-08-09 23:48:31 följande:

Jag gjorde insättningen (av två embryon) på den tjugoandra dagen av progynonbehandling. Det var mitt första försök och båda fäste. Är nu i vecka 18 med tvillingarna. Min donator var 27 år. Det kändes lite gammalt, med tanke på att andelen ägg med kromosomfel ökar med åldern. Men de sa att hon donerat förut och att det lyckats vid första försöket och hon verkade bra i övrigt så jag valde henne ändå.

Grattis till graviditeten med tvillingar!
    Min donator var 28 år och jag har ju lyckats alla mina tre försök satt in två embryon alla gångerna -två tvillingpar och sista försöket släppte ena tidigt men blev vår minsting oändligt älskade barn!
    Jag har haft insättning dag 19.
  • TyckOmMig
    niki74 skrev 2017-09-01 19:59:47 följande:

Dilemma! Vi fick idag besked att vi ska vara på AVA Clinic den 12 september kl 14. Vi har ett inbokat flyg som anländer kl 12.05 och visst hinner man ta bussen till kliniken tills dess MEN hur säker kan man vara att flighten inte blir försenad eller inställd??????!!
    Nu är jag jätteorolig över detta. Hur hade ni gjort? Bokat om? (finns få direktflyg kvar) Hur har ni som bara åkt över dagen gjort och hur har det fungerat?

Förklara bara för Veronika hur tight det är om tid.Har alltid vid mina tre lyckade försök åkt över dagen och då har både kliniken och du gjort vad ni kan med att vara förberedda.
    Lycka till!
  • TyckOmMig
    niki74 skrev 2017-09-04 16:23:06 följande:
    TyckOmMig skrev 2017-09-01 21:59:20 följande:

Förklara bara för Veronika hur tight det är om tid.Har alltid vid mina tre lyckade försök åkt över dagen och då har både kliniken och du gjort vad ni kan med att vara förberedda.

Lycka till!

Förklarade för Veronika och hon tyckte att det var tillräckligt med tid att ta sig till kliniken så länge det inte är några förseningar. Hon skulle till och med kolla upp om det gick att förbeställa taxi med bilbarnstol som står och väntar på oss. Hon är så hjälpsam!

TyckOmMig jag skulle verkligen behöva din expertis. Jag vet ju att du gjort flera lyckade försök och fått tvillingar.

V frågade om vi ville sätta in ett eller två embryon och att det skulle bli ett sådant svårt beslut trodde jag inte.

Vårat första OCH lyckade försök satte vi in 2 embryon (3dagars) och det resulterade i en underbar liten bebis som precis blev 13 månader.

Vi vill inte jättegärna ha tvillingar nu andra gången men samtidigt så känns chanserna att lyckas mycket mindre med ett embryo.

Jag mejlade V och frågade om de tinar de embryon som fått Bäst "betyg " åt oss och ger oss det bästa.

Hon svarade att man inte gör så, för de har ingen koll på vilka som är vilka. De tinar två och det bästa av dem sätter man in. Det kan alltså bli nägon av de som är bra men kanske inte det bästa.

Alternativet var att odla vidare till blastocyst och då tinade man fyra och tog det bästa.

Hur tänker du kring det här?
    Jag kan bara referera till mig själv men har alltid satt in två både vid mina två IVF försök och vid samtliga tre lyckade ED försök.Sista försöket föll ena bort och blev min minsting nu 8 månaders rejäla gosse allas älskling.Sen har jag ju även egna biologiska tvillingar så jag tvekade aldrig.Blasto har vi aldrig odlat till utan enbart tre dagars men jag hade väldigt många i frysen 15 från start men blev 5 barn.
    Svårt val förstår din undran fråga så väl ändå.
    Det kommer säkert gå bra.Dags förbereda kvällen då det ska fostras även hundar i min stora familj kurs ikväll!
  • TyckOmMig
    Provence1 skrev 2017-09-05 15:53:54 följande:

HCG 74 jag är gravid!!!?! Helt ofattbart

Återkommer kram till er alla så länge

Grattis till fint HCG värde!
  • TyckOmMig
    Frazze skrev 2017-09-22 18:05:38 följande:

Hej svej! Jo jag har precis fått ett jobb, ett mammavikariat som är slut i maj 2019 därav kommer jag vänta ett heeeeeeelt värdelöst år. Men det ger oss chans att spara pengar och ger oss chans att höja föräldrapenningen innan. Sen hinner jag jobba färdigt vikariatet innan jag ska få bebis om det mot all förmodan skulle ta sig direkt.

Åh då förstår jag.
    Vad bra att du fått jobb nu då.
Svar på tråden AVA klinik i Riga