niki74 skrev 2017-09-04 16:23:06 följande:
TyckOmMig skrev 2017-09-01 21:59:20 följande:Förklara bara för Veronika hur tight det är om tid.Har alltid vid mina tre lyckade försök åkt över dagen och då har både kliniken och du gjort vad ni kan med att vara förberedda.
Lycka till!
Förklarade för Veronika och hon tyckte att det var tillräckligt med tid att ta sig till kliniken så länge det inte är några förseningar. Hon skulle till och med kolla upp om det gick att förbeställa taxi med bilbarnstol som står och väntar på oss. Hon är så hjälpsam!
TyckOmMig jag skulle verkligen behöva din expertis. Jag vet ju att du gjort flera lyckade försök och fått tvillingar.
V frågade om vi ville sätta in ett eller två embryon och att det skulle bli ett sådant svårt beslut trodde jag inte.
Vårat första OCH lyckade försök satte vi in 2 embryon (3dagars) och det resulterade i en underbar liten bebis som precis blev 13 månader.
Vi vill inte jättegärna ha tvillingar nu andra gången men samtidigt så känns chanserna att lyckas mycket mindre med ett embryo.
Jag mejlade V och frågade om de tinar de embryon som fått Bäst "betyg " åt oss och ger oss det bästa.
Hon svarade att man inte gör så, för de har ingen koll på vilka som är vilka. De tinar två och det bästa av dem sätter man in. Det kan alltså bli nägon av de som är bra men kanske inte det bästa.
Alternativet var att odla vidare till blastocyst och då tinade man fyra och tog det bästa.
Hur tänker du kring det här?
Jag kan bara referera till mig själv men har alltid satt in två både vid mina två IVF försök och vid samtliga tre lyckade ED försök.Sista försöket föll ena bort och blev min minsting nu 8 månaders rejäla gosse allas älskling.Sen har jag ju även egna biologiska tvillingar så jag tvekade aldrig.Blasto har vi aldrig odlat till utan enbart tre dagars men jag hade väldigt många i frysen 15 från start men blev 5 barn.
Svårt val förstår din undran fråga så väl ändå.
Det kommer säkert gå bra.Dags förbereda kvällen då det ska fostras även hundar i min stora familj kurs ikväll!