• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

zaq-glömde ju svara på frågan om KUB och det vill jag hemskt gärna göra det är det storslagna just när man väntar två också för sedan ser man dom inte alls lika lätt de tar för stor plats blir trångt vid RUL!

Var helt lyrisk i fjol efter att ha varit jättenervös innan undersökningen.

Ska försöka få samma duktiga kompetenta barnmorska som utför KUB denna gång tror inte det blir några problem så viktigt att bli förstådd med empati då man gör ÄD/ED.

• TyckOmMig

azurea-åh vad jobbigt men skönt med noggranna kontroller av minstingingen lilla dottern i din mage och uppföljning hoppas du bor i närheten av de sjukhus du besöker...

Man brukar bli ganska less vid dessa veckor som tvillinggravid minns att jag hade fasansfull halsbränna vid den tiden men sen när du väl fött är dessa problem ett minne blott!Kanske ingen tröst nu men håll ut och glöm inte njut av de speciella stunderna klappa magen och rå om dig lite extra!

• TyckOmMig

azurea-åh vännen då förstår jag att det är extremt jobbigt.Kommer du få bli igångsatt tidigare?Jag fick mkt vätska i mina ben med ED tvillingflickorna i fjol och det tog över en månad efter förlossningen innan det hade gått tillbaka helt.Lite rädd att det ska bli samma denna gång och mitt i sommaren då var det åtminstone mörka november!!!

• TyckOmMig

zaq-jag har aldrig mått så illa som denna gång dygnet runt och allra värst är kvällar och nätter konstigt nog.Har aldrig tagit Utrogest tidigare som vid mina två IVF försök eller förra ET tror det är dom som orsakar mitt illamående och yrseln.

Jag tar d-vitamin och Omega 3 varje dag bland en hel del andra nyttigheter.

Varför skulle det vara negativt?Sa MVC det?

• TyckOmMig

azurea-tänker på dig ofta och att du snart har gått i mål med två underverk i din famn istället-trots att det säkert är jätte tungt just nu.

• TyckOmMig

zaq-snällt av dig att undra hur det är uppskattas värmer!

Har idag varit på MVC och inskrivning och allt vad det innebär!Fick även ett extra ultraljud då jag hade tur att de hade extra tid som var ledig just då vilket var underbart skönt för igår hade jag mkt magsmärtor och blev orolig!Men oj vad det små miniatyrerna hade växt och såg så verkliga ut nu-de såg ut att må bra att hade gott om fostervatten och var tillräckligt stora för tiden!Jag var så tacksam och glad då jag gick hem.

Jag har börjat fasa ut progynonet och sen igår tagit bort Utrogestbollarna dagtid oerhört skönt.

KUB blir om 14 dgr sen ska jag till SPEC MVC veckan efter för förlossningsplanering.

Sen ännu ett besök på MVC i v 14 för att få lyssna på hjärtljuden.

• TyckOmMig

Man får numera mäta slemhinna via landstinget det gick bra detta försök för min del läkaren meddelade att det blivit ändring.

Sen vet jag dock inte om det skiljer sig från olika landsting emellan?

• TyckOmMig

zaq-tycker personligen att KUB verkligen borde räcka och det är UL på magen mkt mer omfattande än vanligt UL du har ju tid för det snart väl?

Angående mätning av slemhinnan får man numera göra det här i vårt landsting Kronoberg blev även jag glatt överraskad och jag är ju verkligen inte pur ung längre 47 år!

Svar på tråden AVA klinik i Riga