• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Hur många av er äter har ätit antibiotika i samband med ET/FET?

Undrar ändå över sambandet om det var det som gjorde att mitt ET lyckades förra gången eller enbart tur?Åt Flagyl då gör det nu med och månaden innan Doxyferm.

Börjar redan få resfeber är ju långt kvar till måndag men progesteronkladdet började även idag.Så tidigt fick jag inte börja förra årets försök utan bara dagen innan?!

• TyckOmMig

Zaq-tack för info om Fragmin har som tur var så jag klarar mig till testdagen hemma men om det blir plus behövs fler ju.Blivit lovad att de skulle ordna på kliniken med medicinerna så förutsätter det då vi haft många mail om vad jag exakt behöver med mig hem igen.

Härligt att höra att du nu ruvar på 2 fick du reda på kvalitén på dom?Eller får man bara det vid färsk försöken?Ja det stämmer att TSH varierar lite upp och ner.

Avis att ni hade varandra på kliniken väntan på insättning och stor glädje av varandra vänner men det är ni väl värda!

Hoppas nu att vi alla plussar oxså!

• TyckOmMig

Angående progesteronet tar ni det 2 gånger dagligen eller 3 och vilket märke föredrar ni?

Har själv aldrig använt Utrogest utan mest Progesteron APL MIC eller Lutinus.

Från flyget till kliniken tar ni grön taxi och brukar ni använder kuponger såg idag att AirBaltic har sådant erbjudande på 14 ? för enkel resa Max 4 pers.vart som helst inom Riga-orkar inte tänka räkna på om det lönar sig just nu..de gånger vi varit där har vi betalat med Visakortet men kan ju vara smidigt att ha allt klart eller tar ni shuttlebussen?Stannar den långt ifrån gamla AVA kliniken?

Fler än jag som blir mörbultad i magtrakten av infasningen av progesteronet?Gör ju riktigt ont ut i äggstockarna denna gång!

swede-vilken speciell insättning ni fick uppleva fint????Det kommer säkert gå jättebra.

Längtar tills jag har vår resa över nu när ni andra klarat av era.

Så skönt att vi är några ungefär samtidigt.

Ska bli så glädjande att få sätta in fotografi/ historien om och på våra småflickor i gästboken då vi som par satt och kikade i den i väntan på vår tur i väntrummet-det trodde vågade jag aldrig hoppas riktigt på förra våren!

• TyckOmMig

ahavamaria-tack för info intressant men vi är nog lite olika beroende på hur magen reagerar-här är det tvärtom av alla extra vitaminer och tillägg av antibiotika mm är min mage ständigt i uppror!

Räknat in min dagliga dos på 17 tabletter det blir en hel del!

En lite fråga är dock varför du tog så många Lutinus?Är det skillnad på dosen då Progesteron MIC APL är på 400mg och Lutinus 100mg...minns bara att det räckte med 3 ggr dagligen vid IVF och även Riga rekommenderar endast 2 ggr per dag jag har alltid kört 3 ggr per dag!Men blir lite vilse av alla rön och råd även från kliniken ibland!

Utrogesten motsvarar väl 100 mg Lutinus men tas oralt eller vaginalt?Läst mest att ni blir så yra av dessa...måste ju klara ut vardagen med mina minstingar också!!!!

Men det ska bli så kärt återbesök och klart vi och vår familj också hoppas på ännu en vinst!

Tusen tack för hejarrop.

Betyder mycket i dessa sammanhang.

Hade aldrig kommit så här långt och lyckan över ED barnen om inte denna fina tråd funnits!

• TyckOmMig

Ja då var även jag fått äran att bli ruvare till två embryon igår med de bästa förutsättningarna de var båda i morula stadiet redan och min slemhinna var 14mm så nu vilar jag ut efter en hel dags resande igår upp i ottan och hem i säng kl 22!

Vilken dag och nu är jag verkligen mör i magtrakten och så trött redan slumrat en stund på fm kvisten!

Var jätteorolig jag med angående slemhinne utvecklingen då jag gjorde VUL dag 12 och då mättes den bara till 6mm men den växte till sig ju.

Hur gör ni andra med HCG blodproverna?

Har remiss till det men vad ber man läkaren om för att få snabbt svar där?

Dom på labb lämnar ju inte ut svaret själva...

Förra gången var den väntan också olidlig då det ibland drar ut på tiden med svaret.

• TyckOmMig

Jag har öm svullen mage sen FET igår känns väldigt mkt om jag skulle till och hosta nästan som mörbultad i livmoderstrakten.Fragminsprutorna är elaka ibland ikväll sved den mer än vanligt annars lycklig än så länge att vara ruvare!

• TyckOmMig

Zaq- du får trösta dig med att du ligger ett par dagar före mig i ruvandet men håller med att visst är det en speciell tid man är himla duktig på att analysera sig själv på både gott och ont!Jag saknar att jag inte förde mer typ dagbok om mitt förra ruvande mer denna gång men vet inte alls om det hjälpt mig nu?!

• TyckOmMig

Zaq-hur mår du med ditt ruvande?

När ska du ta dina HCG blodprov?

Swede-du som också ruvar allt väl så här långt?

Mina HCG infaller med en helg emellan så det blir lite extra väntan fredag 28/11 sen 1/12!

• TyckOmMig

Zaq och swede-ruvandet måste man ju ta sig igenom oavsett det som är mitt problem mest är att undvika att bära tvillingflickorna men har haft stor hjälp de första kritiska dagarna då jag kände mig ganska öm i nedre magregionen efter FET.Men känns som en lång vecka framför en ändå skräckblandad förtjusning.Man pendlar ju en hel del mellan hopp och förtvivlan.

Fru-bra gjort att ha beställt genom Werlabs-ge inte upp lycka till med hcg proverna imorgon nu.

Svar på tråden AVA klinik i Riga