• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Redan-förlåt missade ju din stora nyhet ruvarstatus och av två embryon skam den som ger sig nu jäklar måste det gå vägen.

Ruva lugnt vännen!

• TyckOmMig

zaq-alla stödmediciner var för mig utfasade lagom till KUB v 12 även då jag väntade tvillingflickorna i fjol tror inte de ändrat något på det denna graviditet heller men än är jag inte där längtar till mitt UL på måndag så orolig men samtidigt nyfiken på om det är en eller två som har hjärtaktivitet.Och storleken på de små de kunde väldigt tidigt se redan i V 6+5 förra gången att tvillingarna var olika stora helt otroligt och det stämde hela graviditeten och även nu när de är drygt året.Dom är jätte olika storleksmässigt har helt olika gener så kul att se och givetvis ska det också bli intressant att få uppleva fler syskon till dom!

Du går ju på nya AVA jag går på gamla blir jag ordinerad att göra ultraljud var 3 vecka lär det bli svårt via landstinget att motivera dom till det om jag inte fortsätter blöda vill säga det är en annan sak - hur gör du där?

Min privata läkare har jag 20 mils resväg till plus kostnaderna för UL 1000kr tror tom dom höjde taxan i fjol till 2000kr!

• TyckOmMig

zaq-jag mår någorlunda men mkt illa känner jag mest på kvällarna denna graviditet och det är nytt för mig och blödningarna har gett med sig just nu har inte haft något de sista dagarna knappt man vågar skriva det ens livrädd att de ska komma tillbaka igen.

Snart måndag morgon UL för min del så nyfiken på om det är en eller två där inne.

Omtänksamt av dig att undra -tack vännen!

• TyckOmMig

RigaMaria-åh vilken härlig läsning från dig stort grattis till ny graviditet!

Här sniglar sig tiden fram tills VUL/UL imorgonbitti för att se om mina två embryon har hjärtaktivitet.Fy vad nervöst.

• TyckOmMig

Idag har jag fått se TVÅ perfekta embryon med tickande hjärtan på VUL storleksmässigt exakt med tiden för insättningen så nu ska jag försöka andas ut litegrann!

• TyckOmMig

Passar även på att önska er alla en riktigt GOD JUL!

Här kommer en bild på mina underbara småflickor som kommer om allt går bra hela vägen bli storasystrar!!

• TyckOmMig

zaq-nej jag går på gamla AVA Riga men har blivit lovad att få tid fort nytt VUL/UL uppföljning OM det blir mer av blödningarna dom har ju avtagit sen en vecka tillbaka och fick Cyclokapron utskrivet om jag skulle börja blöda i förebyggande syfte.Mailat kliniken igår mina resultat och ska kunna gå ner till normaldos av progynon och Progesteron nu och sen blir det nertrappningsdags av progynonet lite längre fram som koordinatorn och jag diskuterade!

• TyckOmMig

zaq-när började du trappa ner östrogenet?

Hur mår du?

Har du varit på inskrivning MVC?

Snart dags för KUB ska du göra det?

• TyckOmMig

Redan-är så ledsen för din/er skull.

Jättetråkigt jobbigt besked.

Hittar inga bra ord att skriva önskade så det skulle gå vägen denna gång.

• TyckOmMig

zaq-jag mår väldigt illa värst är kvällar och nätter...

Ska på inskrivning MVC den 12/1 ska bli ett kärt återseende då jag trivdes jättebra i fjol med min barnmorska där!

Sen blir det ju SPEC för min del senare i graviditeten har för mig det startat efter RUL för vidare planering men en dag i taget just nu!

Angående nedtrappning av progynonet får jag inte börja förrens den 12/1 då jag väntar tvillingar fick jag svar från kliniken igår.

Ska ta nytt TSH den 2/1 angående att jag fick öka dosen med levaxin.

Min struma bulan på halsen växer en aning dock ofarlig men inget att göra åt nu står ju på kö för borttagning av hö sköldkörtel framöver efter avslutad graviditet!

Minns inte var du bor hur ditt landsting ställde sig till dina extra ultraljud hoppas det går lätt att få dessa utförda spännande att få se liten igen snart då!

Svar på tråden AVA klinik i Riga