• TyckOmMig

AVA klinik i Riga

Ni som planerar eller gör syskonförsök FET fattar inte varför kliniken ber om nedreglering Procren inför det denna gång?
    Det ska ju inte alls behövas någon med input om det?

• TyckOmMig
    Micro skrev 2016-03-01 21:07:52 följande:

Antar att jag måste ta om dessa prover ( hep, syfilis, hiv) inför syskonförsök (fet) i slutet på april. De har inte meddelat ngt fr Riga om det, bara om medicineringen. Vet ni?

För FET får proverna inte vara äldre en 1 år fick jag som svar.Fråga koordinatorn.
  • TyckOmMig
    weeme skrev 2016-03-02 13:27:13 följande:

Jag kollade mina recept i dag, har Lutinus, progynon och fraxine eller vad det heter, några går ut väldigt snart. Jag får betala fullt för det på apoteket så vill någon ha är det förskott på mitt tomma konto som gäller... Men då kan jag hämta ut.

Inboxat dig vännen!
  • TyckOmMig
    Wonderstruck skrev 2016-03-01 20:07:15 följande:

Tyck Om Mig - Kul att du är på gång igen. Fick också nedreglera med Procren vid vårt första FET som misslyckades, fattade inte heller varför. Nu sist körde vi bara Progynon och det gick ju bra (hittills iallfall). Jag skulle skippat Procrenet om de inte har någon väldigt bra anledning till att du ska ta det. Jag trodde att det var för främst för att synka med donatorn man tar det och det är ju inte aktuellt vid FET.

S-Anti hbc är hepatit B.

Du gjorde två ultraljud innan FET denna gång med eller?
    Ett i den cykeln innan mens då koll rent allmänt så att allt ser ok ut vilken dag?spelar det roll och vilken betydelse har den perioden fattar inte riktigt det då man inte tar Procren då man ju alltid gör VUL dag 21-sen när mensen kommit progynonstart dos är det standard 2 mg morgon/kväll känns så-sen VUL dag 10-12 för mätning av slemhinna koll av äggstockarna innan FET.
    Hur sent fick du ditt datum för embryo insättningen spikat?Skulle ju vilja ha datumet nu då det inte kan slå allt för mkt
    Tycker trodde det var lite enklare med FET utifrån om man som jag ännu har regelbunden mens och ÄL utslag...men så är tydligen inte fallet trodde först förra FET att jag kunde köra i naturlig cykel plus Pergotime men fick vänta tills månaden efter och starta med progynonet istället då 2014.
    Alltid oroligt och många frågor innan man väl har varit på kliniken och hemma igen och ruvar...
    Sen kommer ännu mer oroligheter med blödningar och krämpor.
    Men som sagt det finns väl bara dessa tre olika sorts FET Procren Pegotime/naturlig cykel eller enbart progynon.Dagen för FET borde bli den samma eller ni andra med hur är det där egentligen?
  • TyckOmMig
    dreamz skrev 2016-03-08 09:38:03 följande:

hej en snabb fråga!

IVF RIGA är det samma klinik som AVA Riga?

Nej AVA Riga är den gamla kliniken och IVF RIGA är den nya.
    Jag går på gamla!
  • TyckOmMig

dreamz-svårt att säga jag hamnade i skarven då Dr Fodina bröt sig ut från gamla till nya mitt första samtal var det henne vi träffade trevlig sympatisk kan lite svenska hon har nära till skratt men jag är väldigt nöjd med Dr Laukutins och koordinatorn Veronika nu i efterhand.

• TyckOmMig

wonders-standard upplägg så ville de att jag med skulle göra men tagit doxyferm/Flagyl innan även Prednisolon och Fragmin förutom massor av vitaminer!
    Lycka till med ditt syskonförsök.

• TyckOmMig

azurea-intressant att det fungerar utan östrogen du går väl på gamla?Hade gärna helst kört utan östrogen kliniken vill att jag fasar utan v 8 om blödningarna slutat bara ena embryot har fäst detta försök varit på VUL/UL idag igen hur mkt progesteron tar tog du då?
    Snart nedräkning för dig kram vännen.

• TyckOmMig
    Hope74 skrev 2016-05-19 09:19:10 följande:

Litet förtydligande. Vi planerar att göra ÄD i Riga :)

Gamla eller nya kliniken?
    Önskar dig stort lycka till.
Svar på tråden AVA klinik i Riga