• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • Lillan15

Hallå allihopa! Visst är det så LOPPI, jag har ÄP i morgon, men vi bor 35 mil bort, så vi åkte idag för att hinna till i morgon bitti. 7 ägg JaneD bra! Har berättat för våra föräldrar samt syskon. Jag har oxå 2 kompisar som har gjort IVF. Varav en har lyckats bra. Freja, 21 ägg inte illa, tänk om man hade fått det ändå... Det är ju inte kul att ljuga vad man skall göra samt var man håller hus jämnt. Lättare att säga sanningen, men man vill ju vara i fred oxå, och inte ha någon som frågar hela tiden. Detta är en jobbig tid för oss! så känner jag i alla fall. Nu skall jag gå och lägga mig o läsa, koppla av för i morgon. Ta det lugnt tjejer, vi hörs i morgon! KRAM 

• JaneD

Det kommer gå bra Toyota! Jag håller med, det är en jobbig tid, och då har vi inte ens 35 mil at åka, vi har 30 minuter med tunnelbana och buss. Men vad gör vi inte för en liten bebis?

• LS 1976

Lycka till Toyota10! Känner igen det där med lång resväg. Vi har 55 mil att resa. Kommer åka dagen innan uttag och sedan stanna kvar till dagen efter insättning. Det kommer med andra ord att bli en långweekend i Sthlm. Har uttag på en fredag och sedan insättning på tis veckan efter.

Vi var lite i valet och kvalet med om vi skulle berätta för omgivningen vad vi håller på med eller om vi skulle hålla det för oss själva. Kommer nog att berätta för fler allt eftersom. Är väldigt tacksam för min underbara chef. Har inte varit några problem med ledighet för läkarbesök och provtagningar under utredningsperioden. Känns väldigt tryggt.

• JaneD

Nu ringde de! 6 ägg av 7 befruktade och ser jättefina ut. Yaaaaaay!

• Loppi 11

Fan vad nice Jane. Grattis till er.
    CvL skulle ringa till mig om det INTE gick bra och en så länge inget samtal. 
    Hur känner du dig i magen? Jag är fortfarande jätte öm och det hugger lite då och då. 
    I dag e jag sjukt nervös. Det är bättre med en morgon tid än em tid för då hinner man inte tänka efter så mycket.

Återkommer i kväll.

Kram

Toyota, Lycka till i dag, tänker på dig. 

• JaneD

Ja jag stannade faktiskt hemma idag för att magen känns, som du säger, öm och hela kvällen igår mådde jag bäst av att sitta och ligga ner. Idag är jag mycket bättre men innan samtalet hade jag inte orkat jobba. Nu längtar jag som en tok till ET imorgon, har också emtid, 14.20

Det här kommer gå vägen, det vet jag! Väntar på att höra från er, Loppi och Toyota!

När har du ÄP LS?

• LS 1976

JaneD: Jag har beräknad äggplock den 2 juli och insättning den 6 juli.

• FrejaP

Nu är allt klart... men tiden om ruvare går lite sakta =) Av mina 21 ägg så var det 13 som blev befruktade och som det såg ut nu så blir det förutom det jag ruvar på 5 till frysen. Låter väldigt bra men eftersom mina ägg har en förmåga att sluta dela sig efter 8 veckor så kanske jag behöver så många... Nackdelen med många äggblåsor är dock att jag riskerar att bli överstimulerad nu i efterhand, kan tydligen hända i ytterligare någon vecka... Lät inte så kul att i så fall bli tömd på vätska. Men just nu ingen överstimulering... Håller tummarna för er alla!!!

• JaneD

vilken bra skörd! Vad har du för testdatum? Jag hoppas verkligen på iaf tre i frysen... Trådens första ruvare! Vad spännande!

• Lillan15

Hej! Nu är ÄP gjort, gick hur bra som helst. Lite öm i magen bara, inte så konstigt. Sovit flera timmar idag. Fick endast ut 3 ägg "suck"! Insättning planerad till fredag. Hoppas de eller något blir befruktat i alla fall, så insättning blir av! Bättre än förra gången, då blev inte ens ÄP av. De ser ju riktigt bra ut för er andra. Spännande men nervöst är det här. Återkommer när något nytt har kommit. Lycka till på ET i morgon Jane. Kram på er och god kväll

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)