• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • Lillan15

Hjälp!!! jag har som mensvärk av och till hela dagarna. Vad betyder det? Orolig. Kram på Er

• LS 1976

Tog blodprov igår och ska behålla samma dos fram till måndag, att dosen inte höjdes får man väl se som ett gott tecken?!? Har nu tid för VUL på måndag.

• JaneD

Toyota, mina bröst blir bomber inför mens också, men visst hoppas jag. Och du, mensvärk är ett gravidsymptom så länge mensen uteblir. Oroa dig inte, tänk positivt, våga tro! LS, det låter onekligen bra! Då har du ju fina blåsor på G. Jag känner mig verkligen gravid, jag har konstiga och plötsliga matbegär, tycker att saker smakar och luktar annorlunda... Är dock innerligt trött på vaggisarna (och det faktum att de kan ge graviditetssymtom)!

• JaneD

Toyota, mina bröst blir bomber inför mens också, men visst hoppas jag. Och du, mensvärk är ett gravidsymptom så länge mensen uteblir. Oroa dig inte, tänk positivt, våga tro! LS, det låter onekligen bra! Då har du ju fina blåsor på G. Jag känner mig verkligen gravid, jag har konstiga och plötsliga matbegär, tycker att saker smakar och luktar annorlunda... Är dock innerligt trött på vaggisarna (och det faktum att de kan ge graviditetssymtom)!

• Lillan15

Hur räknar man ut mens när man gjort IVF??? Tack för uppmuntran JaneD! Trevlig midsommar Guld i mun Jag är oxå väldigt trött på vagissarna o dessa tider, helst den mitt på dagen.

• JaneD

Jag vet faktikst inte, men jag läste någon stans att det vanligtvis var runt ruvardag, eh, ja vad var den nu då... 13, 14 kanske? Eller 10-12? Men också att den kan bli försenad pga vaggisarna.... (tycker verkligen inte om de små j-vlararna)

När har du TD? Kanske jag har frågat redan...

• FrejaP

Hej på er hoppas att ni har haft en härlig midsommarafton! Själv firade jag med vänner som har barn. Och ett par som inte har barn. Självklart var hon gravid nu trots att hon åt p-piller. Barnen var så söta och de som skulle ha barn gullade med barnen och tittade på varandra så där lyckligt. Själv hjälpte jag till att mata med glass och hjärtat gjorde ont över att det inte var mitt barn som satt där så söt med glassen rinnande... Hade en trevlig midsommar trots att en sak fattades.

Jag tar inte vaggisar tre gånger om dagen utan crione progesteron gel morgon och kväll. Vet ni bad som avgör vilken sort man får?

Avis på er som känner symtom... Jag känner ingenting mer än lite ömma bröst och det började ju direkt när jag började med gelen så det kan jag bortse ifrån... Det här är verkligen psykiskt påfrestande...

Håller tummarna för oss alla!

• Lillan15

FrejaP: Guud vad jag känner igen mig i det du beskriver! Jag hade en bra midsommarafton, trots att något fattades. 1 kompis till mig behöver bara se en man så blir hon gravid verkar det som... hon har 2 barn. 1 kom till efter ett krogbesök fast de inte var tillsammans. Visst är det orättvist?! Jag tar vagissar 3 ggr/dag, inte kul.
    Desamma för mig, avis på er som känner symtom. Själv är jag bara så trött och har mensvärk av och till hela dagarna. Psykiskt påfrestande är det alltid. Kan ju inte tänka på annat heller. I morgon skall vi på en liten semester några dagar, skall försöka koppla bort barn då. Dock inte så lätt.
    Håller tummarna för oss alla i tråden! När har du testdatum? ska du kolla tidigare? Ha en trevlig/fin kväll Solig

• Loppi 11

Hej tjejer.

Har haft en skön midsommar, varit hos vänner som har sommarstuga söder om sthlm.
    18-20 vuxna och ca 10 barn. Jag försöker kopplat bort ruvningen pga att jag vill bara att testdagen ska komma, orkar inte gå och räkna dagarna.
    Jag har ju en dotter som blir 5 i aug så jag känner inte den paniken som ni som inte har bara känner men jag kan hålla med om att det är lite orättvist att vissa kvinnor blir gravida så fort deras män kollar på dem + att det är jäkligt frustrerande att man inte lyckas med nr 2 på egen hand. 
    Är lite trött på hur systemet fungerar, att man ska behöva betala dyra pengar för att bilda familj och inte nog med det så blåser IVF klinikerna en oxå. Köp ett 3 paket...... och så har man lyckan att bli gravid på första försöket... då snor dem resten av pengarna.. 
    Tycker bara att det är pissigt hur man behandlar och utnyttjar människor som så gärna vill ha barn som borde vara alla människors rätt.

Och vad det gäller gravsymptomen så vet jag inte om jag har några än..
    Trött och humöret är lite si och så, har magkramper titt som tätt, men jag vet inte om det beror på vaggisarna.
    Har TD den 2/7 men tänker testa den 30/6.. inte många dagar kvar nu..

Hoppas ni andra orkat lyssnat på mitt gnäll.

Kram / L 

• JaneD

Men du har ju visst symptom Toyota! trötthet och mensvärk. Jag är också trött, och svullen. Jag har lagt in en graviditet på mig här på FL, men osynlig. Man ska lägga in datum för ÄP som ägglossning och då ser man vilken vecka man är i nu. Det är under vecka 4 man ska få mens enligt den. Jag har BF 7 mars enligt FL. Härligt va? Visualisera vad man vill ha är hemligheten!

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)