• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • JaneD

Loppi vad underbart att höra, ja allt med bröllop och att det gick bra att ta sprutan och att det kan vara bättre med få ägg. Tack! Jag behövde verkligen få höra det, jag har verkligen letet efter att någon ska ha sagt det eller säga det här på FL men har inte hittat något. "Alla" verkar ha 10-12 äggblåsor iaf. Själv väntar jag samtal från barnmorskan idag emllan 13 och 15 för att få exakt tid för min spruta och allt annat i veckan.

Sista dagen med sprayen för mig idag, sista gonal-f-sprutan igår. Sprutan har varit helt okej, det är sprayen som jag verkligen längtar efter att slippa!

Kram på er!

• Loppi 11

JaneD återkom när du fått besked från barnmorskan.

• Lillan15

Hej på Er! Tycker oxå att det känns skönt att höra att även få ägg kan vara bra, men då måste de ju vara bra kvalitet på dem... många här på FL verkar ha bra med ägg.  Gud så spännande det här är. Kul om vi får äggplock alla tre denna vecka. Mån-ons. har vi då. Bra att det gick bra med Ovitrelle sprutan Loppi. För dig måste det kännas super kul/nervöst just nu. Alla tankar går till dig i morgon. Själv skall jag på UL. Lycka till i em/kväll  JaneD! Solig

• JaneD

ja! Sprutan tog jag 20.30 och vi ska vara på kliniken kvart i nio på tisdag för ägguttag. Sista sprayen är också tagen. Kommer kännas konstigt att inte ta något alls imorgon, så för säkerhets skull har jag plockat undan allt så att jag inte sprayar av vana imorgon. Vore ju just fint. Nu håller jag tummarna för dig Toyota imorgon, och tänker även på dig Loppi!

• Lillan15

Ja, nu har jag varit hos läkaren. såg bättre ut idag än förra veckan. Dock bara 6 äggblåsor. Men GULDÄGGET kanske finns där ändå! Man vet aldrig. Hur har det gått LOPPI?  I mo. är det dags för dig oxå JaneD, håller tummarna. På ons. skall jag på ÄP. Kliniken ringde just, och kl. 21 skall jag ta Ovitrellesprutan. Håller tummar o tår för oss alla 3 nu! Kram på Er

• Loppi 11

så tjejer, nu är det gjort..
    Allt gick bra, mer obehag än smärta. Själva ingreppet tog inte mer än 10 min och jag fick en lugnande tablett innan och morfin under själva ÄP.
    Fick ut 8 ägg. (så där ser ni, inte alltid bra med massor med blåsor)
    Fick tid på Onsdag kl 13.30 för återinförande. (om äggen blir befruktade)

Toyota & JaneD  LYCKA TILL MED ERA ÅP. Skriv och berätta vad som händer.

Är så glad att ha er och "prata" med.

• FrejaP

Loppi 11

Jag var också i Uppsala idag för äggplock. Och skall förhoppningsvis tillbaka på onsdag för äggåterförande om allt går som vi hoppas.

• Loppi 11

FrejaP, vad kul. Visst är dom trevliga på CvL.
    Hur många ägg fick du ut? 

• Lillan15

Ovitrelle sprutan tagen, gick bra. Håller med att det är bra att ni finns, så man kan utbyta tankar och funderingar. Ingen som inte vart med i denna karusell förstår vad man går genom som kvinna (o man). Mycket snurrar i mitt huvud just nu. Inte orolig för ingreppet, utan för själva svaret efter. Nu skall jag försöka sova i alla fall. Go natt o kram på er.  

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)