• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • Lillan15

Underbart härligt! Var gick du in och gjorde grav. på FL? ska kolla runt nu... Man är ju osäker därför att symtomen liknar mens. Dessutom kan det ju vara progissarna som ger dessa symtom. Har TD 7/7.

• FrejaP

Tjuvtestade negativt imorse. Visst testdag är på fredag men alla andra här inne som testat ruvardag 12 har redan fått plus då om det sen blivit plus. Så det känns kört tyvärr...

Håller tummarna för er andra!

• Loppi 11
    FrejaP skrev 2010-06-28 17:44:42 följande:

Tjuvtestade negativt imorse. Visst testdag är på fredag men alla andra här inne som testat ruvardag 12 har redan fått plus då om det sen blivit plus. Så det känns kört tyvärr...

Håller tummarna för er andra!

Men åååååå vad ledsen jag blir, tusen kramar till dig och sambon.
    Men så länge mensen inte kommit så finns det en chans, så fortsätt med vaggisarna och testa på din TD.
    Jag har sådan ångest över testet.. RD 12 i dag men jag vågar inte testa, ska nog testa på onsdag (RD 14)

Massor med kramar/ L
  • Veritaslux

Hej alla! Jag är ny här. Känner att jag behöver lite stöd. Jag började spraya i maj och idag fick vi tillbaka ett långtidsodlat perfekt (enligt läkaren) embryo/blastocyst.

Lite kort om mig:

Detta är min första IVF. Jag är såklart jätteglad att det blev ett fint ägg men oddsen var ganska goda - jag fick 19 ägg.  Förvånad Dock var jag nervös ändå in i det sista eftersom jag inte fick veta hur det gått med befruktingen som var via ICSI eftersom makens spermiekvalitet sjunkit drastiskt efter hög feberi våras (det pajar tydligen ofta "tillverkningen"). Så man vet ju aldrig. Tyvärr betyder detta också att jag är överstimulerad (mina äggstockar var tydligen jättestora, alla blåsor är vätskefyllda). Jag har haft ont sedan äggplock och ser redan gravid ut. Nu har smärtan dämpats så det gör bara ont om jag rör mig hastigt/går fort etc, men jag är fortfarande svullen och till råga på allt har min IBS (känslig tjocktarm) förvärrats. Lite fibrer har hjälpt den totala förstoppningen i alla fall, så det blir väl bättre.

Det fina i kråksången är att symtomen kommer förvärras om jag nu verkligen blir gravid, men det får jag väl stå ut med. Jag tycker jag mår lite illa redan nu. Haha. Kommer bli gaaaalen medan jag väntar på att testa.

Pixels, Stockholm, gift, 35 år, ofrivilligt barnlös 2,5 år.
  • Loppi 11
    Veritaslux skrev 2010-06-28 18:09:33 följande:
    Hej alla! Jag är ny här. Känner att jag behöver lite stöd. Jag började spraya i maj och idag fick vi tillbaka ett långtidsodlat perfekt (enligt läkaren) embryo/blastocyst.

Lite kort om mig:

Detta är min första IVF. Jag är såklart jätteglad att det blev ett fint ägg men oddsen var ganska goda - jag fick 19 ägg.  Förvånad Dock var jag nervös ändå in i det sista eftersom jag inte fick veta hur det gått med befruktingen som var via ICSI eftersom makens spermiekvalitet sjunkit drastiskt efter hög feberi våras (det pajar tydligen ofta "tillverkningen"). Så man vet ju aldrig. Tyvärr betyder detta också att jag är överstimulerad (mina äggstockar var tydligen jättestora, alla blåsor är vätskefyllda). Jag har haft ont sedan äggplock och ser redan gravid ut. Nu har smärtan dämpats så det gör bara ont om jag rör mig hastigt/går fort etc, men jag är fortfarande svullen och till råga på allt har min IBS (känslig tjocktarm) förvärrats. Lite fibrer har hjälpt den totala förstoppningen i alla fall, så det blir väl bättre.

Det fina i kråksången är att symtomen kommer förvärras om jag nu verkligen blir gravid, men det får jag väl stå ut med. Jag tycker jag mår lite illa redan nu. Haha. Kommer bli gaaaalen medan jag väntar på att testa.

Hej och välkommen hit.

19 ägg det var inte illa =) Grattis
    Hur många vart befruktade?
    Mitt ET skedde den 16/6
    Jag fick TD 2/7 men tänker testa den 30/6, när har ska du testa?
    Tråkigt att du vart överstimulerad, jag fick en lätt överstimulering och låg till sängs i ca 5-6 dagar.
    Lycka till
  • Veritaslux

Hej Loppi!

Den 30:e... wow det är snart!!! Håller tummarna!

Det var det som var det knasiga, att vi fick inte veta riktigt hur många som var befruktade. Eller så lyssnade jag inte. för vi fick inte veta innan idag. Vi gjorde ÄP i onsdags och eftersom jag hade så många blåsor på VUL (jag gick på flera kontroller med sänkt dos för de såg att det var mycket på g) siktade de på en långtidsodling direkt. Sedan hörde jag inte ett knyst vilket jag då tvingades tolka som att allt gått bra. I dag kom vi dit klockan 13 och mitt hjärta slog nog i 200. Efter alla smärtor i helgen var jag så rädd att det var förgäves. Läkaren sade då direkt att vi hade ett perfekt befruktad ägg som han "trodde jag skulle bli gravid på om han fick säga så". Sedan sade han något om 14 ägg men jag vet inte om han menade 14 okej eller 14 befruktade. Vi skulle i alla få veta via brev hur många som går till frysen, men det lät som att det var ett par...Obestämd

Jag ska testa den 11/7. Mitt är ju långtidsodlat så det blir lite färre dagar. Får se om jag kan hålla mig...

Just det ja, kan tillägga att jag gick på akupunktur i torsdags och idag morse.

• JaneD

Välkommen Pixels! Så du har börjat ruva idag, vad spännande! Jag mådde illa, lite lätt, morse och aldrig har jag varit glad för det, men idag var det ren lycka! Ingen mens än, testdag på torsdag... jag är otroligt hoppfull och längtar verkligen. Freja, testa igen på testdagen det behöver inte vara kört! Stärkande kramar i mängder!

• Lillan15

Hej!
    Är på RD 11 idag. Känner mig så nervös att "mensen" skall komma vilken dag som helst. Har ju mensvärk av och till hela tiden. Är oxå trötter. Funderar på att testa den 2/7. TD 7/7. Om inte tant röd kommit förståss. Lycka till ni andra! Känner med Er Drömmer Kram

• Loppi 11

I morgon tänker jag testa men har en sådan tok ångest, vet inte om jag vågar..
    Tänk om det blir negativt....
    Fy vilken terror, är inne på RD 13 i dag och jag har inga gravidsymtom!

Usch..

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)