• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • LS 1976

Jag var på VUL igår, hade 9 blåsor i lite blandade storlekar. Ska fortsätta med samma dos. Imorgon är det dags för Ovitrelle sprutan. På fredag kl 8.00 är det dags för ägguttag. Någon här som upplevt några biverkningar efter den sprutan?

• Loppi 11

Grattis LS..

Nej inga biverkningar alls efter denna spruta..
    Äntligen dags för ÄP..

Massor med kramar

• Veritaslux

Toyota och Loppi, vad spännande. Jag tror på er båda!

LS: Jag hade lite symptom efter sprutan, fast inte så farligt. Kände mig lite yr och illamående men inte så att det var jätteilla (fast jag fick den andra, på "p" har glömt nu vad den hette). Tyvärr blev jag ju dock överstimulerad efter äggplock som du kan läsa ovan. Men för de flesta går det ju bra, så oroa dig inte och trots att jag fortfarande har ont är det än så länge värt det eftersom hoppet om ett pyre finns!

• spattanjansson

Jag är på mitt tredje IVF försök (1 slutade i MA vecka 8, 2:a ingen grav). Den här gången fick jag synarela som jag började spraya med för lite drygt 2 veckor sen och idag fick jag typ mens?? Ska man få det?? Blev helt fundersam`, någon som vet?? Tanken är att jag ska spraya fram till 3 augusti och sen börja med Gonal-F. Innan har jag alltid kört puregon och inte använt synarela så det är helt nytt....

• LS 1976

spattanjansson: Jag tror att tanken är att man ska få en mens efter ca 10 dgr. Jag började men synarela den 21 maj och fick sedan mens den 29 maj.

• Loppi 11

Hej igen

Mannen ville tjuvtesta i dag och på darrande händer stack jag in gravtestet i kisset...
    Fan tjejer jag är GRAVID.. =)
    Har just nu gråtit floder, gud vad skönt.

Kram på er alla
    / L 

• Loppi 11
    JaneD skrev 2010-06-27 09:55:16 följande:
    Mellan Barnkammaren och Ägglossningskalendern i menyn finns Graviditetet.  Solig
    Imorgon går jag in i vecka 5!
    Lite lustigt den räknar genom att vi gjorde ÄP=ägglossning runt den 14-16/6, hur kan det bli 5v? Jag skulle vilja säga att vi e inne på 2.a veckan. Men men vad vet jag!

Kram 
  • Veritaslux

Stort grattis Loppi!!!!! Fira nu med att äta massa glass och jordgubbar (läste i någpn tråd att jordgubbar är bra, för de innehåller massa järn) eller något annat gott du gillar.

Gällande antal veckor så räknar man graviditesveckorna "från sista mensen", vilket ju är konstigt för om man har en normal cykel på 28 dagar så är man ju inte gravid de första två. För oss som gjort IVF blir det extra knasigt eftersom vi kan säga ganska exakt när befruktningn gick till. Men vecka normalt är man i v.4-5 när man "vet" att man är gravid. Själv är jag i v. 3. Haha.

• JaneD

LS, jag märkte inget av den sprutan alls. Loppi, GRATTIS!! Jo vi är i vecka 5 eftersom de 2 första är innan mån faktiskt är gravid. ET gjordes v2+2. Är det inte underbart? Själv har jag känt mindre idag, men helt klart ändå känt av. Jag tror att jag är gravid men väntar till TD. Kram!

• Loppi 11

Tack, tack.. Phu vilken pers..
    Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv än sekunderna innan svaret kom.
    Tor mig tjejer när jag säger att jag önskar er den lyckan som jag kände när jag så plusset, nu håller jag alla tummar för er.
    Kram

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)