• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • Loppi 11

Ja tjejer, nu är vi alla stolta ruvare =)  (väntar bara på LS)
    Grattis till oss. Hjärta

Börjar må bättre och bättre, men i dag har jag mått superilla. Kan vara all spänning som släpper. När kan man börja känna av en ev graviditet, gravid symtom?

I dag ska vi festa till det lite äta gott och titta på princessbröllop.Glad

Håller med JaneD, Må nu underbart så plussar vi gärnet efterf midsommar

(Ps, hur gamla är ni?)

• JaneD

Jag sitter hemma och tittar på bröllopssändningarna, ville åka till stan (bor i Stockholmsnärort) men kände att jag inte skulle orka stå i så många timmar. Men om jag får en bebis i vår så är jag nöjd med att sitta hemma och titta på teven. Min man är och handlar för att vi ska äta lunch och så äter vi nog någon trevlig middag också hemma. Perfekt dag att ligga hemma och ruva på. :)

Jag mår toppen, inte helt som vanligt, lite tröttare och lite spänningar i magen men annars inget. Brösten har svällt upp lite också. Jag tror att man kan få gravidsymptom direkt, problemet är väl att många symptom är lika med de man har inför mensen... Ja... men nu är allt bara graviditet för vi bär ju på befruktade ägg just nu. Åh jag är fortfarande på små moln av lycka över det lilla e:t i magen.

Jag är 26, förresten.

• FrejaP

Japp nu är vi alla ruvare. Och som nämnts ovan, det räcker med ett perfekt E! Skönt att ni alla börjar må bättre. Jag har varit gravid två gånger tidigare (missfall båda gångerna). Jag har båda gångerna känt innan jag testat att brösten är ömma. Nu får vi ju behandling som gör brösten ömma så nu känns det inte som att jag har något alls att gå på. För som nämns innan så känns det ju även som att man får mensvärk men ingen mens... och det är ju bara ett jobbigt tecken...

Håller tummarna för oss alla.
    Jag är 31 år, har försökt i drygt två år, har gjort utredning och inget fel har hittats. Blir det ytterligare ett missfall så kommer de att utreda varför jag får missfall.

• Lillan15

Jag känner mig trött och har som mensvärk av och till, känns som kramper nertill i magen. Blir dock bättre av Alvedon el. varm vetekudde mot magen. Annars så tar jag det lugnt här hemma. Såg på princessbrölloppet igår nästan hela dagen. Grillade ute på altanen. Solen sken och det var varmt.

Håller tummarna för oss alla! jag är 37 år, har försökt få barn i 2 år. Det beror på mannens spermier.

• LS 1976

Hej alla! Nu är jag igång med mina sprutor, har tagit nummer 1 och 2 i helgen. Har gått hur bra som helst. Tog lite tid innan jag kunde ta nummer1 eftersom sambon envisades med att läsa hela bipacksedeln till injektionerna samt instruktionsboken för pennan man sticker med ;o) Känns skönt att ha tagit ännu ett steg i behandlingen. Är lite avis på er som ligger lite före mig men är samtidigt glad över att kunna ta lärdom av era erfarenheter. Lycka till alla ni som ruvar just nu...

Jag är 34 år och vi har försökt bli med barn sedan sommaren 2007.

• Loppi 11

LS, skrattar gott när jag läser din text. Kan se när sambon står där och är super nervös och vill inte att något ska gå fel så han måste läsa på. =) 
    Skönt oxå att det gick bra med sprutorna.
    Du behöver inte vara avlis för du är snart där, tiden går så himla fort.
    Här händer det inte mycket just nu.... Bara väntar och väntar, lite tråkigt faktiskt.
    Skriv och berätta hur det går för dig.

Kram / L 

• LS 1976

Loppi11: Ganska bra arbetsfördelning hos oss just nu, jag tar sprutorna och sambon tar hand om oroandet ;o) Skämt åsido så kollar vi båda att pennan är inställd på rätt dos sedan lämnar sambon rummet el tittar bort. Han gillar inte sprutor något vidare. Imorgon är det dags för blodprov och sedan får man invänta telefonsamtalet ifrån barnmorskan.

• Lillan15

Hej! har någon fått några specifika symtom (grav.symtom alltså)? Skälv är jag bara trött och har fortfarande som mensvärk med kramper nedtill av och till. Oftast efter progesteron intag. Annars mår jag ok. Fast denna väntan och längtan kommer att bli enormt lång känner jag. Kram på Er, tänker på er...

• JaneD

ja mina bröst har blivit stooora och har börjat värka, lite mer än "vanlig" mens. och jag är ganska svullen på kvällarna, ser jättegravid ut, hehe... kritiska dagar över midsommar, jag TROR att det är i helgen någon gång, eller början av nästa vecka som jag ska få mens om jag inte är gravid... försöker att inte tänka på det för då blir jag orolig.

tänker på er också, hela tiden. :)

Trevlig midsommar!!!

• Lillan15

JaneD: du är säkert gravid, lite avis på dig, mina bröst är inte större än vanligt, inte ömma heller, typiskt. Förresten hur räknar man ut när man skall ha mens när man gjort IVF???
    Isså fall skulle jag haft mens när jag gjorde ÄP, och det skulle ju vara en ren omöjlighet när jag tagit sprutorna. Ha det gott!

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)