• JaneD

Spraystart i maj (Synarela)

Det är dåligt med trådar med folk som sprayar med Synarela... jag ska starta på onsdag 12 maj. Är det fler som just börjat eller ska börja snart? Kunde vara kul att följas åt?

Om det nu verkligen är så dåligt med folk som ska spraya med just Synarela så får gärna alla som står i spraystarten skriva av sig här.

• Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)
  • Lillan15

JaneD: Det hade faktiskt kunnat gå lite bättre, tycker jag. Jag tar ju max dos av Menopur. Inte så många äggblåsor och inte så stora heller. SUCK! är inte speciellt positiv just nu. Jag är less att inte med. tar ordentligt på mig. Samma visa förra gången. Dagens åtgärd: fortsätta med 450 E Menopur. Nytt läkarbesök på måndag med UL. Umeå kliniken ringer mig på mån. eftermiddag och berättar fortsättningen. Hoppas på ÄP slutet av nästa vecka!  

• Loppi 11

Toyota, tråkigt när det uppstår samma problem gång efter gång, men vi får hoppas på ett glädjande besked på måndag.

Jag var till DR i morse och kollade, hittade massor med ägg mellan 25-30 st.
    Var helt inställd på att jag blivit överstimullerad men nu på em ringde Uppsala och välkomnade mig dit på äggplock på måndag morgon... Så jävla nice Glad

Kram till er alla.
    / L

• JaneD

Oj! Schysst Loppi! Jag ska ju på koll imorgon bitti. Jag vill också få göra ÄP i början av veckan.... HOPPAS! Jag började spruta den 1/6

Toyota, hoppas det går bättre ändå, för då har det väl tagit nu? Bara inte så mycket som hade varit önskvärt, eller? Håller tummar och tår!

Jag hoppas bara på att få ett ÄPdatum imorgon, får jag det är jag supernöjd!

• Lillan15

Super kul Loppi! inte illa med 25-30 blåsor. GRATTIS! Lycka till JaneD i måra hos läkaren. Precis inte så mycket som önskvärt med max dos. Hoppas det tar sig ordentligt nu över helgen, så det ser bra ut på mån. hos Dr. Hoppas på ÄP datum då oxå. JaneD skriv i morgon efter läkarbesöket, så vi får veta vad de säger. Spännande, följer Er varje dag. Ha de gott!

• JaneD

Jag har fått datum för ÄP och det blir på tisdag den 15 juni! Tyvärr har jag lite svårt att glädjas över detta då jag bara har 4 mogna ägg. Känns helt värdelöst, jag vet att jag borde vara glad för det typ och läkaren sa att det är ju god kvalitet på dem, men det spelar ju ingen roll när det inte är mina ägg det är "fel" på. Det är ju min mans spermier och då behöver vi ju sjukt många ägg för att öka chanserna. F*N! Jag vill inte tänka negativt men shit vad nere jag är över fjuttiga 4 ägg efter alla dessa sprayningar och sprutor. :(

• Lillan15

Känner med dig JaneD! Samma för mig, det är inte mina ägg det är fel på, utan mannens spermier. Men KUL att du fick ÄP datum i alla fall. Hoppas jag får det på måndag oxå. Jag känner mig oxå nere eftersom jag inte har så många ägg, typ 5 st, och har sprayat och sprutat hur länge som helst... med maxdos. Men hoppas att "guldägget" finns med oss till veckan! Glöm inte att det är kvaliteten som är det viktigaste! Vi är i samma situation, och jag vet precis hur det känns. Vi får stötta varandra. KRAM 

• JaneD

Tack Toyota! Du får säkert också ett ÄPdatum nu. Jag hoppas att några fler blåsor har mognat till på tisdag (det är därför jag fick tisdag och inte tidigare) men det känns som om det inte spelar någon roll om det är 4 eller 6 st.

Usch, är så låg och inte hjälper det att höra alla som pratar om hur de har plockat ut 10-12 ägg och fått typ 6-8 befruktade och ändå inga till frysen eller ändå ingen bebis. Känns som om man har lägre chans ju färre ägg man har oavsett kvalitet. Men, men. Man får vara nöjd med det man har va?

Väntar på uppdatering från Loppi om sprutan! Hon ligger ju en dag före, jag ska ta min imorgon. :)

• Loppi 11

Hej tjejer.

Nu har jag i kyrkan och tittat på när en kollega gift sig.. Så fint..
    Kul att ha lite annat i tankarna och koppla bort allt som har med ivf att göra för en stund. 
    (unnade mig en ny fin Gantklänning) Det e man väll värd eller ?Skrattande

kl 21.00 i dag lördag ska jag ta ägglossningssrutan och jag kan ärligt säga att jag e nervös, har tagit den en gång förut i samband med en insemination. Så jag vet ungefär vad jag har att vänta. (nålen är lite grövre på denna spruta än puregsprutan)
    Det är sista dagen för nässprayen i dag oxå och det glädjer mig, ska bli skönt att slippa denna hemska smak.
    Jaha tjejer, jag återkommer när jag tagit sprutan kl 21.00 och avlägger rapport hur det gick.

Ha en skön regnig em .
    / L 

• Loppi 11

Och en sak till.
    Ibland är det bättre att ha förre äggblåsor för då kan kvalitén vara bättre än som mig som har massor med äggblåsor.  Så deppa inte ihop!!
    Man säger att det krävs bara 1 för att det ska bli bra, jag e super orolig att min ägg inte ska hålla måttet.. men men nu är det bara att vänta och se.
    / L 

• Loppi 11

Så nu var Ovitrelle-sprutan tagen och det gick bra Glad
    Ska vara i Uppsala kl 09.00 på måndag för äp så nu får vi hoppas att det går smärtfritt.
    Hoppas det går bra för oss alla nu i veckan.
    /L 

Svar på tråden Spraystart i maj (Synarela)